Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Solterra má české ceny, jak si stojí v porovnání se sesterskou Toyotou?

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Elektrické SUV je dostupné ve třech výbavách, ale se stejnou technikou. Jeho cena začíná od 1.580.000 Kč.

Automobilka Subaru dnes zveřejnila český ceník svého čistě elektrického SUV modelu Solterra, který vznikal ve spolupráci s automobilkou Toyota. Po sportovních kupé BRZ/GT(GR) 86 jde o další společný projekt, což prozrazuje podobný design i technika. Subaru ovšem zůstává své a v mnohém se liší. K tomu se ale teprve dostaneme.

Nejprve se pojďme podívat na zmiňovaný ceník, ve kterém najdeme tři stupně výbav: Comfort, Executive a Executive+. Technika přitom zůstává vždy stejná. Subaru Solterra je na evropských trzích dostupné pouze s pohonem všech kol díky dvojici elektromotorů, jejichž kombinovaný výkon dosahuje 160 kW. Dostatek energie zajišťuje v podlaze uložená baterie s kapacitou 71,4 kWh.

Video se připravuje ...

V každé verzi nabídne Subaru Solterra zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximální rychlost až 160 km/h. Dojezd se však liší v závislosti na výbavě. Nejdelší dojezd nabízí výbava Comfort, která na 18“ litých kolech slibuje až 465 kilometrů. Výbavy Executive a Executive+ na 20“ litých kolech slibují dojezd 414 km (dle WLTP).

Základní verze Comfort přitom startuje od 1.580.000 Kč, zatímco za verzi Executive zákazníci zaplatí 1.660.000 Kč. Vrchol nabídky, tedy výbava Executive+ (s panoramatickou skleněnou střechou) vyjde na 1.700.000 Kč. Kromě příplatku za barvu 12.000 Kč už ale v ceníku nic jiného nenajdete.

Výbava je přitom všude takřka stejná. Největší rozdíly najdeme v kabině, kde vyšší verze nabídnou vyhřívaný volant, čalounění syntetickou kůží, elektrické nastavení předních sedadel, paměťovou funkci sedadel a zrcátek, vyhřívání zadních sedadel nebo 10 reproduktorů a subwoofer Harman/Kardon namísto 6 reproduktorů.

Video se připravuje ...

Pro srovnání dodejme, že Toyota bZ4X startuje s cenovkou od 1.290.000 Kč. Jedná se však o nejzákladnější výbavu Comfort s nižším výkonem a pohonem pouze předních kol. Nejlevnější verze s pohonem všech kol, tedy Prestige AWD (4x4) 217 k, startuje s cenou od 1.450.000 Kč. U obou modelů se však liší výbava.

Dalším velkým rozdílem je skutečnost, že Subaru v duchu svých tradic nabízí trvalý pohon všech kol, zatímco Toyota připojuje zadní nápravu podle potřeby. Vývojem pohonu všech kol přitom byla pověřena právě společnost Subaru. Stejně jako další vybrané modely značky přitom Subaru Solterra nabízí i funkci X-Mode pro jízdu na špatném povrchu.

Subaru Solterra – technická data a české ceny
Motor dvojice střídavých synchronních elektromotorů s permanentním magnetem
Největší výkon [kW/ot.] 80
Točivý moment [N.m/ot.]  168,5
Kapacita baterie [kWh] 71,4
Převodovka automatická
Max. rychlost [km/h] 160
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,9
Spotřeba elektrické energie dle WLTP [Wh/100 km] 160 178 179
Dojezd [km] 465 414
Pohon všech kol
Délka x šířka x výška [mm] 4690 x 1860 x 1650
Rozvor [mm] 2850
Provozní hmostnost [kg] 2085 2110-2132
Max.celková hmotnost [kg] 2550
Objem zavazadlového prsotu [l] 421 410
Cena Comfort  [Kč] 1.580.000 - -
Cena Executive [Kč] - 1.660.000 -
Cena Executive+ [Kč] - - 1.700.000
Ondřej Mára
Diskuze (24)

Doporučujeme

Avatar - xxc
8. 12. 2022 18:25
Re: EV kup
Ked vypnu netflix, tak vypnu aj cerpacie stanice a bude otvorenych len par pre kriticku infrastrukturu. A auto si clovek nenatankuje, aj keby slnko svietilo.
8. 12. 2022 17:27
Mám pro Subaristy zásadní dotaz...
... je ten použitý elektromotor boxer? :-[] :-[] :-[]
8. 12. 2022 17:25
Re: EV kup
To se nedovíš, protože 1/2 jich v dohledných letech v EU nikdy nebude. :-)
8. 12. 2022 17:00
Re: EV kup
Mozna jde jen o interpretaci...
Avatar - hugino
8. 12. 2022 15:35
Re: EV kup
Najväčším problémom EV je cena a otravné plánovanie nabíjania spojené s nekomfortným státim / dážď,sneh,vietor,búrka,vedro :-) / pri predlžovačke kým fosilný motoristi si užívajú krásy života a nie dojazd. Dojazd je až sekundárny dôvod. Primárny je cena a to že občan/vodič sa musí prispôsobiť autu a nie naopak za 1.6 mega. :-) Je iné keď pri 90 % jazdiacich fosilných áut pre nedostatok ropy robia obmedzenia / benzín,nafta na prídel / a je iné keď už pri 10 % EV robia alebo budú robiť obmedzenia so zákazom nabíjania. Čo by sa stalo keby bol pomer ICE a BEV 50/50 %. To by sme už boli pri súčasnej kapacite el. energie všetci ale že fakt všetci v pr..li bez používania domácich spotrebičov ladnička,pračka,TV,rádio .....