Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Stella: 15 prototypů elektromobilu vstupuje do služby v Japonsku

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Subaru má svůj elektromobil s dobíjením ze zásuvky. 15 vozů bude testováno ve službách japonského ministerstva životního prostředí.

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, oznámil úspěšné dokončení vývoje prototypu elektromobilu Subaru Stella s možností dobíjení ze zásuvky, který se již letos v létě poprvé objeví na veřejných komunikacích v Japonsku. FHI poskytne japonskému Ministerstvu životního prostředí patnáct kusů prototypu Plug-in Stella k ověřovacím zkouškám, které budou spočívat v běžném užívání pěti prefekturami a magistráty.

Nový prototyp má vylepšené jízdní výkony, neboť došlo ke zvýšení výkonu motoru z dřívějších 40 na současných 47 kW, přičemž k lepší hospodárnosti přispívá odlehčení karoserie a vyladění řídicí jednotky motoru. Kromě optimalizace bateriového modulu a jeho celkového zmenšení se rovněž změnil přístrojový panel a design interiéru. Technické specifikace sériově vyráběného elektromobilu, který bude představen letos v létě, jsou prakticky shodné se současným prototypem.

Japonské Ministerstvo životního prostředí nyní propaguje vozidlo příští generace s cílem podpořit širší používání elektromobilů.

Koncern FHI se věnuje výzkumu lithiových baterií, ke kterým se upírá pozornost coby k možnému budoucímu prostředku uchovávání energie v elektromobilech. FHI od června 2006 ve spolupráci s Tokyo Electric Power Co., Inc. vyvíjí model Subaru R1e. Od letošního července plánuje firma v Japonsku testovat sériově vyráběné elektromobily a přibližně 170 těchto elektromobilů by se mělo objevit na veřejných komunikacích již v průběhu tohoto fiskálního roku. Nastavení cen, způsob prodeje a zajišťování poprodejního servisu se v současnosti řeší.

Elektrické Subaru Stella má vnější rozměry 3.395 x 1.475 x 1.660 mm, pohotovostní hmotnost 1.010 kg a je schopno jízdy rychlostí 100 km/h. Lithiové akumulátory s celkovým napětím 346 V mají kapacitu 9 kWh, která vystačí na jízdu do vzdálenosti 80 km. Pohon zajišťuje synchronní elektromotor s permanentním magnetem, s nejvyšším výkonem 47 kW a točivým momentem 170 Nm.

Ondřej Láník
Diskuze (1)
23. 4. 2009 06:47
Šikovné
Na cestu do roboty a nazad by to vpohode stačilo. Žiadne high-tech, ale jednoduchosť konštrukcie, prevádzky aj čo sa výroby týka, môže byť tuná plusom. Žiadna vízia, čo bude o 10-15 rokov. proste reálne autíčko dneška. :yes: