Subaru Hybrid Tourer Concept: Japonské Gran Turismo (nové fotografie)
Subaru Hybrid Tourer Concept má v sobě spojovat tradiční konstrukční prvky značky s novým přístupem v podobě použití elektromotorů nebo designu exteriéru i interiéru. Koncept se má zařadit do kategorie velkých GT.
Karoserie má podle tiskových informací automobilky vynikat svými aerodynamickými vlastnostmi a také skvělým přístupem do interiéru. Ten umožní jeden pár rozměrných vzhůru výklopných dveří. Absence B-sloupků umožňuje použití velkých bočních oken, zlepšujících výhled všech cestujících.
Interiér vozu, který je dlouhý 4630 mm, široký 1890 mm a vysoký 1420 mm, nabízí čtyři samostatná sedadla. Do čelního skla je začleněno speciální stínění, které má snižovat únavu řidičových očí. I přes použití pohonu všech čtyř kol je podlaha před zadními sedadly plochá, což má přispět především k většímu komfortu cestujících a lepšímu využití vnitřního prostoru.
Koncept je podle tradic značky Subaru vybaven stálým pohonem všech čtyř kol a plochým zážehovým motorem o objemu 2,0 litru s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním.
S tradiční technikou v její nejnovější generaci spolupracuje nová převodovka Lineartronic a především dvojice elektromotorů. Vpředu umístěný elektromotor má výkon 10 kW a elektromotor uložený vzadu má výkon 20 kW.
Energii elektromotorům dodávají lithiové baterie, k jejichž dobíjení slouží mimo jiné i systém rekuperace brzdné energie.
Subaru Hybrid Tourer Concept při rozjíždění nebo velmi malých rychlostech využívá pouze zadní elektromotor. Při akceleraci spolupracuje zadní elektromotor se zážehovým motorem, který slouží i pro normální jízdu. V případě akcelerace do kopce se připojí i přední elektromotor, který je jinak využíván jako generátor.