Subaru Trezia: První dojmy
Značku Subaru už sice nosí i model Dex, tedy odznaková verze rodinného Daihatsu Materia, ale ta je spíš crossoverem. Po úspěšných námluvách u Daihatsu se japonští čtyřkolkáři tentokrát poptali u mateřského koncernu a výsledkem je sňatek s loňskou novinkou. Toyota Verso S se tedy převlékla do jiné masky a velmi lehce pozměněného interiéru.
Přidalo se na emocích – protažené světlomety á la Subaru působí dynamičteji, příď díky nim zvlídněla. Zbytek karosérie se naopak nezměnil, takže i trezia prakticky dokonale vyplňuje čtyřmetrový půdorys a od úplné kvádrovitosti ji chrání jen trocha dynamických črtů. Zaměření na účel prozrazují i téměř kolmé zbývající tři stěny. Výsledek ale znovu není nudný, pečlivé vyvažování se vyplatilo.
Interiíér si nehraje vůbec na nic, komfortně ubytuje pět dospělých, ovšem veškerý přepych je třeba hledat pouze v mírách. Ty jsou opravdu velkorysé – přední sedadlo má luxusní rozměry 50 x 67 cm, rovněž svislý prostor 105 cm abyste pohledali. Tato hodnota je ovšem měřena ke střešnímu oknu, pod které se hlava díky jeho nadstandardní šířce vejde celá. Vzadu také, ovšem jen pokud je sedák kolmo. Mírný záklon již znamená pro 186centimetrovou postavu kolizi temene s výstupkem střešního čalounění ve výšce pouhých 88 cm. Jinak je ale vzadu vzdušno, námitky nevznikají ani v ostatních směrech. Jen plastové plochy kolem mohly být snad trochu menší
Dobře se mají i zavazadla – interiér je samozřejmě variabilní, lze jej přeměnit na solidní stěhováček, limitovaný jen malou užitečnou hmotností. Jinak ale nadchne jak rozměr základní ložné plochy 100 x 71 cm, tak ložná hrana 64 cm nad vozovkou a v jedné rovině se dnem. Ani otevírací úhel obřích pátých dveří nezklame – vznesou se spodní hranou až 185 cm vysoko.
Podobné auto si zákazníky najde snadno, zejména když dostane moderní motory jako Toyota. Uvidíme ale, jak si Subaru poradí s cenovým oříškem, který u ostatních modelů účinně brání zaslouženému většímu rozšíření užitečných a kvalitních aut.