Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru v Tokiu - koncepty i prototypy

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 24. 10. 2003
3
3
Subaru prezentuje jádro své technologie „symetrické AWD“ a technologii hnacího ústrojí příští generace. Takže nejen klasické boxery a nejen benzín...

Oba koncepční vozy byly vyvinuty teamem designerů Subaru pod vedením Andrease Zapatinase, šéfa Subaru Advanced Design. Vozy demonstrují budoucí design Subaru, který spojuje funkčnost a emoce.

Subaru B9 Scrambler spojuje jízdu v otevřeném voze s možnostmi jízdy na silnici i v terénu. Pohonný systém je kombinací symetrického AWD s HEV (hybrid elektric vehicle) technologií a nazývá se Sequental Series Hybrid Electric Vehicle (SSHEV). SSSHEV pohání B9 v často používaných rychlostech do cca 80 km/h výkonný motor, který poskytuje rovnoměrné zrychlení, dobrou hospodárnost a vynikající vztah k životnímu prostředí. B9 Scrambler využívá vzduchového pérování, které se stará o automatické vyrovnávání nivelity a světlou výšku mezi 150 – 200 mm. Styl vozu je osvobozen od návrhářských stereotypů a omezení a přes svoji pokrokovost nese známé rysy. Určité stylové prvky B9 Scrambler, jako obloukovitý design přístrojové desky, připomínají začátky Subaru jakožto výrobce letadel a ukazují na novou budoucnost Subaru .

Subaru R1e 2+2-místný vůz, který je koncipován pro městskou dopravu. K životnímu prostředí šetrný elektrický pohon se skládá z vysokovýkonné baterie a vysoce moderní ovládací technologie. Městský vůz je kratší než japonská miniauta a přesto vykazuje emocionální a energické proporce. Kompaktní koncept 2+2 potřebuje jen málo dopravního prostoru, což je zvláště důležité ve městě.

Subaru R2 je módní miniauto. Čtyřválcový atmosférický motor se systémem aktivního řízení ventilů byl nově vyvinut právě pro R2. Spolu s i-CVT převodovkou dodává vozidlu vyšší hospodárnost a lepší jízdní dynamiku. Ještě dynamičtěji se chová kompresorový motor ve spojení se sedmistupňovou sportovní převodovkou. Ruku v ruce jdou u R2 snížení váhy a vyšší bezpečnost. Bezpečnost pro cestující i chodce je na velmi vysoké úrovni.

Subaru Legacy Touring Wagon TransCare je určeno pro tělesně postižené spoluobčany a využívá otočné sedadlo spolujezdce, vhodnépro zdravotně postižené nebo staré osoby. Sedadlo spolujezdce se může dálkovým ovládáním otočit a o asi 80 mm z vozu vysunout, aby se tak značně usnadnilo nastupování a vystupování. Vystavované Legacy je vybaveno navíc speciálním ovládáním pro jezdce s postižením nohou.

Subaru Legacy Sedan může jezdit i na zemní plyn. Čtyřválcový DOHC – motor Boxer 2.0 se systémem aktivní kontroly ventilů s vícebodovým vstřikováním je v B4 CNG využit zvláště pro využití zemního plynu. Díky velkému počtu otáček podává motor vysoký výkon, jeho výfukové hodnoty odpovídají předpisům U-LEV.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku