Subaru XV Crosstrek Hybrid: Elektřina pro Symmetrical AWD
Subaru v New Yorku oficiálně představuje svůj první hybridní model historii. Je vlastní konstrukce a spolupracuje s vyhlášeným pohonem všech kol Symmetrical All-Wheel Drive.
Subaru slíbilo na New York světovou premiéru modelu XV Crosstrek Hybrid, tedy prvního auta v historii značky, kterému s pohonem všech kol pomáhá elektřina hybridního systému. Vsadím se, že jste stejně jako já očekávali spousty nákresů, propagačních videí a dlouhé tabulky technických dat. Byla to chyba.
Subaru nejen že si nechalo pro sebe podrobnosti o konstrukci, ale chybí i podrobnější „papírové“ informace. Má to svůj důvod. Ačkoli se díváme na produkční verzi, prodej auta začne až v poslední čtvrtině letošního roku a je tedy třeba si něco nechat v záloze pro zvýšení pozornosti médií o novinku v době zahájení prodeje.
Co tedy momentálně víme? Subaru XV Crosstrek Hybrid má stejnou světlou výšku i stálý pohon všech kol a srdcem mild-hybridního systému je dvoulitrový čtyřválcový boxer, jemuž vypomáhá 10kW elektromotor. Ten získává energii z 13,5kW Ni-MH (opravdu) akumulátorů, umístěných pod podlahou v zadní části auta, zatímco elektromotor je umístěn za bezestupňovou převodovkou CVT, tedy přesněji řečeno v ní.
Váha auta kvůli dalším změnám ve výbavě a specifikaci celkově vzroste o 136 kg, samotný hybrid z toho váží 91 kg. Velikost zavazadlového prostoru se kvůli baterkám zmenší o necelých 50 l. Je jasné, že slabý elektromotor bude plnit pouze doplňkovou funkci a spalovacímu bude pouze asistovat stejně, jako je tomu u systému IMA od Hondy. To znamená pomoc při akceleraci a jízdu na elektřinu pouze za příznivých okolností v nízkých rychlostech. Hybridní systém by měl snížit spotřebu XV Crosstrek o přibližně 10 %.