Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Suzuki nám servíruje v předpremiéře nejpikantnější chuťovku z nové generace Alta. Ta se představila začátkem týdne.

Sedmnáctipalcová rudá kola, zpětná zrcátka ve stejné barvě a pruhy na bocích a náraznících taktéž. K tomu ještě polepy RS. Ostrý hatchback jako vyšitý. Ale tenhle je v řádně kapesním balení. Alto Turbo RS vychází z nejnovější generace této řady, která byla představena těsně před vánočními svátky, 23. prosince. Nemá nic společného s dožívající sedmou generací, která se vyrábí v Indii. Je to klasický kei car. To znamená maximální objem zážehového tříválce 0,66 l. Suzuki sice nezveřejnilo, jaký výkon přeplňovaná verze má, ale předpisy pro tahle vozítka jsou v Japonsku velmi striktní, takže více než 47 kW určitě ne.

Stačí to? Zcela určitě! Ona je totiž oficiálně osmá generace japonského mini lehounká jako pírko a oproti předchůdci zhubla 60 kg. Nejpeprnější nové Alto se představí na lednové tuningové výstavě Tokyo Auto Salon, evidentně zatím pouze ve formě konceptu. Ale v showroomech jej Japonci uvidí poprvé o dva měsíce později, v březnu. A taky si ji budou moci koupit. Dostanou žlutou registrační značku a úřady po nich nebudou chtít žádné potvrzení o tom, zda mají kde parkovat.

Zepředu nové Alto vypadá trochu retro včetně čtyř diskrétních svislých větracích štěrbin na masce, hlavní světla mají sympatický tvar. S boky nejde příliš kouzlit kvůli striktním regulím. C-sloupek a zalomení zadních bočních oken vzdáleně připomínají Volkswagen up!, výhled šikmo vzad bude asi trochu horší. Víko zavazadelníku je výhradně tmavě šedé, což je hodně zvláštní, ale v některých barevných kombinacích (třeba s bílou) vypadá celek efektně. A úzká vodorovná koncová světla našla své místo hodně nízko podobně jako u prvního Wagonu R. Alto ale není vyloženě hranatou krabičkou, byť vyznává jednoduché tvary. Do výšky ční pouze 1,55 m.

Je postavené na úplně nové platformě s velkorysým rozvorem 2,46 m. Nezapomínejme, že nemůže na délku měřit více než 3,4 m! Nabídne pětistupňovou robotizovanou manuální převodovku i v moderních kei carech už tradiční CVT s pákami umístěnými v palubní desce. A samozřejmě pohon předních i všech kol. Volant už známe z jiných nových modelů značky. Atmosférický motor dává 38 kW, chystá se ještě jednodušší verze bez proměnného časování ventilů s 36 kW. Interiér vyniká špičkovou variabilitou a prostorem, samotná kabina je totiž dlouhá 2,04 m... A teď to nejdůležitější: základní verze nového Alta váží muších 610 kg. Ne, to opravdu není překlep! Automobilka u ní udává dle normy JC08 supernízkou spotřebu benzinu 2,7 l/100 km.

Špičková výbava zase obsahuje třeba automatickou klimatizaci, bezklíčkový vstup a startování motoru, vyhřívané přední sedačky (Suzuki zvolilo stejně jako Evropané celistvé provedení bez nastavitelných opěrek), elektrická zrcátka, rádio a navigaci, litá kola a dokonce pro jistotu i zadní kameru, kdyby se s diblíkem někomu opravdu špatně parkovalo. Nesmí chybět ani nejmodernější elektroničtí pomocníci hill-holderem počínaje a předcházením kolizím konče. Za nejlevnější model zaplatí zájemce 847 tisíc jenů, tedy opravdu lidových 160.600 korun.

Do Evropy se osmé Alto určitě nedostane. My se musíme spokojit s Celeriem. Mimochodem, od roku 1979 prodalo Suzuki na celém světě už přes 4,8 milionu vozů všech předchozích sedmi řad.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
28. 12. 2014 18:28
Re: Chyba
Práve. Individuálny dovoz by toto autíčko dosť predražil,takže i tak malý záujem by sa zmenšil možno až blízko nule. Mini pre Európu má vyzerať nejak takto:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Či už klasika, alebo nejaká športová verzia - ale o šport v mini-kabáte celkovo bohvieaký záujem nie je.
28. 12. 2014 18:22
Re: Chyba
Myslím, že veľa záujemcov by nebolo. Pre Európu musí mať auto európsku vizáž, pochybujem, že by sa tieto vypleštené oči zvlášť zapáčili.
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2014 13:54
Re: Chyba
az taky skepticky k altu zase nie som..... v roku 2009 ale aj v r 2010 predalo alto v europe okolo 45 000 aut ( co na japonske miniauto v eu je slusny vysledok ) .... momentalne uz sice tolko nepredava kedze konkurencia je aj v triede mini z roka na rok vyssia ...... ale tie predane pocty spred par rokov neboli vobec "beznadejne" a alto mozeme hodnotit ako sikovne a oblubene auto u europanov ..... mne bude alto v europe tiez chybat... u nas na SK ich je sice velmi malo ( ako vsetkych mini aut ) ale ked ho stretnem vzdy mam radost..... . uvidime ako sa uchyti nove celerio ktore rad uvitam na nasom trhu ..... ale mam "trosku obavy" ze nahradit "zname" alto bude dost tazke ..... ;-\
Avatar - Guttalax
28. 12. 2014 13:05
Re: Chyba
Mohli dát možnost pro zájemce indiv. dovoz. Ostatně servis tady je. Ale myslím si,že o toto by byl minimální zájem. Viz tragický prodej Soulu. Navíc nevzhledných krabic se tady pohybuje celkem dost . Bohužel skoro vše je Asijská výroba.Zřejmě mají jinou představu o tvarech. ;-)
Avatar - TeeJay
28. 12. 2014 11:04
Chyba
Považuji za velmi nešťastné, že Suzuki nebude Alto prodávat v Evropě. Konečně vypadá opravdu stylově a jako na potvoru o něj přijdeme. Hlavně že tu máme bramboroidní S-Cross a chystá se sem unylé Celerio. Alespoň že ta Vitara...