Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 28. 12. 2014 • 04:41
26
5
Zobrazit náhledy (26)
Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki Alto
Suzuki nám servíruje v předpremiéře nejpikantnější chuťovku z nové generace Alta. Ta se představila začátkem týdne.

Sedmnáctipalcová rudá kola, zpětná zrcátka ve stejné barvě a pruhy na bocích a náraznících taktéž. K tomu ještě polepy RS. Ostrý hatchback jako vyšitý. Ale tenhle je v řádně kapesním balení. Alto Turbo RS vychází z nejnovější generace této řady, která byla představena těsně před vánočními svátky, 23. prosince. Nemá nic společného s dožívající sedmou generací, která se vyrábí v Indii. Je to klasický kei car. To znamená maximální objem zážehového tříválce 0,66 l. Suzuki sice nezveřejnilo, jaký výkon přeplňovaná verze má, ale předpisy pro tahle vozítka jsou v Japonsku velmi striktní, takže více než 47 kW určitě ne.

Stačí to? Zcela určitě! Ona je totiž oficiálně osmá generace japonského mini lehounká jako pírko a oproti předchůdci zhubla 60 kg. Nejpeprnější nové Alto se představí na lednové tuningové výstavě Tokyo Auto Salon, evidentně zatím pouze ve formě konceptu. Ale v showroomech jej Japonci uvidí poprvé o dva měsíce později, v březnu. A taky si ji budou moci koupit. Dostanou žlutou registrační značku a úřady po nich nebudou chtít žádné potvrzení o tom, zda mají kde parkovat.

Zepředu nové Alto vypadá trochu retro včetně čtyř diskrétních svislých větracích štěrbin na masce, hlavní světla mají sympatický tvar. S boky nejde příliš kouzlit kvůli striktním regulím. C-sloupek a zalomení zadních bočních oken vzdáleně připomínají Volkswagen up!, výhled šikmo vzad bude asi trochu horší. Víko zavazadelníku je výhradně tmavě šedé, což je hodně zvláštní, ale v některých barevných kombinacích (třeba s bílou) vypadá celek efektně. A úzká vodorovná koncová světla našla své místo hodně nízko podobně jako u prvního Wagonu R. Alto ale není vyloženě hranatou krabičkou, byť vyznává jednoduché tvary. Do výšky ční pouze 1,55 m.

Je postavené na úplně nové platformě s velkorysým rozvorem 2,46 m. Nezapomínejme, že nemůže na délku měřit více než 3,4 m! Nabídne pětistupňovou robotizovanou manuální převodovku i v moderních kei carech už tradiční CVT s pákami umístěnými v palubní desce. A samozřejmě pohon předních i všech kol. Volant už známe z jiných nových modelů značky. Atmosférický motor dává 38 kW, chystá se ještě jednodušší verze bez proměnného časování ventilů s 36 kW. Interiér vyniká špičkovou variabilitou a prostorem, samotná kabina je totiž dlouhá 2,04 m... A teď to nejdůležitější: základní verze nového Alta váží muších 610 kg. Ne, to opravdu není překlep! Automobilka u ní udává dle normy JC08 supernízkou spotřebu benzinu 2,7 l/100 km.

Špičková výbava zase obsahuje třeba automatickou klimatizaci, bezklíčkový vstup a startování motoru, vyhřívané přední sedačky (Suzuki zvolilo stejně jako Evropané celistvé provedení bez nastavitelných opěrek), elektrická zrcátka, rádio a navigaci, litá kola a dokonce pro jistotu i zadní kameru, kdyby se s diblíkem někomu opravdu špatně parkovalo. Nesmí chybět ani nejmodernější elektroničtí pomocníci hill-holderem počínaje a předcházením kolizím konče. Za nejlevnější model zaplatí zájemce 847 tisíc jenů, tedy opravdu lidových 160.600 korun.

Do Evropy se osmé Alto určitě nedostane. My se musíme spokojit s Celeriem. Mimochodem, od roku 1979 prodalo Suzuki na celém světě už přes 4,8 milionu vozů všech předchozích sedmi řad.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Chyba
| 28. 12. 2014
Práve. Individuálny dovoz by toto autíčko dosť predražil,takže i tak malý záujem by sa zmenšil možno až blízko nule. Mini pre Európu má vyzerať nejak takto:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Či už klasika, alebo nejaká športová verzia - ale o šport v mini-kabáte celkovo bohvieaký záujem nie je.
Chyba
| 28. 12. 2014
Myslím, že veľa záujemcov by nebolo. Pre Európu musí mať auto európsku vizáž, pochybujem, že by sa tieto vypleštené oči zvlášť zapáčili.
Avatar - 3_diamanty
Chyba
| 28. 12. 2014
az taky skepticky k altu zase nie som..... v roku 2009 ale aj v r 2010 predalo alto v europe okolo 45 000 aut ( co na japonske miniauto v eu je slusny vysledok ) .... momentalne uz sice tolko nepredava kedze konkurencia je aj v triede mini z roka na rok vyssia ...... ale tie predane pocty spred par rokov neboli vobec "beznadejne" a alto mozeme hodnotit ako sikovne a oblubene auto u europanov ..... mne bude alto v europe tiez chybat... u nas na SK ich je sice velmi malo ( ako vsetkych mini aut ) ale ked ho stretnem vzdy mam radost..... . uvidime ako sa uchyti nove celerio ktore rad uvitam na nasom trhu ..... ale mam "trosku obavy" ze nahradit "zname" alto bude dost tazke ..... ;-\
Avatar - Guttalax
Chyba
| 28. 12. 2014
Mohli dát možnost pro zájemce indiv. dovoz. Ostatně servis tady je. Ale myslím si,že o toto by byl minimální zájem. Viz tragický prodej Soulu. Navíc nevzhledných krabic se tady pohybuje celkem dost . Bohužel skoro vše je Asijská výroba.Zřejmě mají jinou představu o tvarech. ;-)
Avatar - TeeJay
Chyba
| 28. 12. 2014
Považuji za velmi nešťastné, že Suzuki nebude Alto prodávat v Evropě. Konečně vypadá opravdu stylově a jako na potvoru o něj přijdeme. Hlavně že tu máme bramboroidní S-Cross a chystá se sem unylé Celerio. Alespoň že ta Vitara...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku