Suzuki Ignis na českém trhu: Základ za 240.900 Kč. A kolik stojí čtyřkolka?
Ignis „třetí generace“ už známe od roku 2015, nicméně u nás přichází do prodeje až teď. U Suzuki opět stvořili třídně tak trochu nezařaditelné auto, délkou 3,7 m spadá ještě mezi minivozy, ale výškou takřka 1,6 m je dost přerostl. Prostě crossover, automobilka se jej nebojí nazvat SUV. Osmnácticentimetrová světlost je slušná. Sympaticky hranaté auto neváží v základu ani devět metráků.
Roztomilý Ignis se nabízí s jediným motorem spojeným s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Mikrohybrid a robotizované ústrojí v portfoliu pro český trh zatím chybí. Zážehový čtyřválec DualJet 1,24 l/66 kW je poctivý atmosférický, nabízí slušných 66 kW a 120 N.m. Unikum představuje nabídka pohonu všech kol, samočinného s viskózní spojkou.
Ceník ale začíná částkou 240.900 korun za předokolku s výbavou Comfort. Ta obsahuje čelní, boční a hlavové airbagy, povinné bezpečnostní pomocníky (ABS, EBD, brzdový asistent, TMPS), samočinná halogenová světla s denními v předním nárazníku, přední elektrická okna a vnější zpětná zrcátka, dálkové centrální zamykání, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory i USB zástrčku ve středové konzole. Volant s ovládáním audia sice není seřiditelný dvouose, přístroje však zase nepřišly o otáčkoměr. Informační displej vpravo od rychloměru poskytuje základní jízdní data.
Ignis potěší výškově nastavitelnými pásy vpředu, které z moderních aut mizí. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40 a sklopná tím nejjednodušším způsobem, který Suzuki používá dlouhá léta, ale rovnou podlahu Ignis neumí. Auta jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech, při defektu musí stačit opravná sada.
Suzuki Ignis – technické údaje a ceny | ||
Motor | 1.2 DualJet 2WD | 1.2 DualJet 4WD |
Převodovka/pohon | 5M/přední | 5M/4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1242 | 1242 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 66/6000 | 66/6000 |
Točivý moment [N.m/min-1] | 120/4400 | 120/4400 |
Maximální rychlost [km/h] | 170 | 165 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,2 | 11,9 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,6 | 5,0 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 885 | 945 |
Cena Comfort [Kč] | 240.900 | - |
Cena Premium [Kč] | 262.900 | 318.900 |
Cena Elegance [Kč] | - | 362.900 |
Výbava Premium stojí jen o 22 tisíc korun více a má navíc výškově nastavitelnou sedačku řidiče, vyhřívanou i tu spolujezdcovu a také zrcátka. Zadní místa, tentokrát dělená na polovinu, se dají posouvat, Ignis je s nimi homologován coby čtyřmístný. Kola už jsou šestnáctipalcová litá, na střeše najdeme podélné nosiče. Uprostřed palubní desky trůní obrazovka informačního systému s podporou smartphonů, digitálního rádia a výstupem pro zadní parkovací kameru. S výbavou Premium koupíte už i provedení 4x4 za 318.900 Kč, příplatek oproti dvoukolce tak činí 56 tisíc. Kromě stabilizace Grip Control se chlubí dále asistentem rozjezdu do kopce a sjížděním svahů.
Dalších 44 tisíc korun si připlatí nároční zákazníci za poslední stupeň Elegance, ten už s předním pohonem neexistuje. Zahrnuje jízdní asistenty (nouzové brzdění, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, sledování únavy), tempomat, bezklíčkové startování, elektrická zadní okna, samočinnou klimatizaci, navigaci, další dva výškové reproduktory, přední LED světla, mlhovky, chromovanou masku chladiče, směrovky v zrcátkách a v neposlední řadě kožený volant.
Ignisy 4x4 mají konstrukčně jinou zadní nápravu: tuhou v tříramenných závěsech, menší zavazadelník (204-490 l oproti 260-514 l) a také do palivové nádrže se vejde méně benzinu, jen 30 l ve srovnání s 32 litry.