Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Kizashi: Japonci vstupují do střední třídy, zatím jen v USA

31. 7. 2009 • 00:54
82
48
Zobrazit náhledy (82)
Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi
Po sérii konceptů následuje sériová verze nového modelu Suzuki, které měla včera v USA premiéru. Ten si uchová jméno Kizashi, které znamená japonsky „předehra“, ale pro nový model se natolik vžilo, že ho automobilka převzala z konceptu.

Suzuki má dodnes image výrobce motorek, malých aut a SUV. Přinejmenším v Evropě je to také pravda, žádný model není delší než 4,5 metru – SX4 sedan a Grand Vitara se této hranici jen blíží. Změnu přinese sedan Kizashi, který se představil v USA a na evropské poměry je standardním zástupcem aut střední třídy.

Exoticky znějící jméno máme podle Suzuki vyslovovat „kýzaší“. Postupně ho nesla trojice konceptů, kterými automobilka připravovala návštěvníky velkých autosalonů na příchod nového modelu. Ačkoliv byly prezentovány tři různé karosářské formy včetně neobvykle pojatého crossoveru, sériový model je nakonec klasickým tříprostorovým sedanem se stupňovitou zádí.

Přední část karoserie je parafrází designu SX4. Kizashi ale přináší ladnější křivky, které se elegantně proplétají a dávají tak najevo, že se jedná o japonský automobil. Prostřední část je řešena konvenčně, sportovnější styl karoserii dodávají nízká okna, výrazný B sloupek, krátké zadní dveře a skloněný C sloupek posunutý až nad zadní kola. Víko zavazadlového prostoru je relativně krátké a končí do oblouku prohnutou odtrhovou hranou s integrovaným brzdovým světlem. Charakteristickým prvkem bude hladký zadní nárazník s neobvykle tvarovanými koncovkami výfuku.

Kizashi je dlouhé 4650 mm, široké 1820 mm a vysoké 1480 mm. Karoserie sedí na platformě s rozvorem náprav 2700 mm, o 20 cm více než má SX4 sedan.

Pod kapotou se objeví motor J24B o objemu 2,4 litru, který v Evropě známe od loňského roku z Grand Vitary. Výkonové parametry zatím nejsou známy, faktem ale je, že pohonná jednotka má hliníkový blok a kovanou klikovou hřídel. Šestiválce alespoň pro zatím Suzuki i pro americký trh nechává mimo hru. Poháněna může být buď přední náprava přes šestistupňovou manuální převodovku či CVT, nebo všechna čtyři kola. V tom případě je jedinou volbou CVT a pohon všech kol je řešen novou generací systému i-AWD z SX4, který umožňuje zadní nápravu zcela odpojit.

V USA bude prodej zahájen na přelomu roku, o dovozu Kizashi do EU zatím podle oficiálního vyjádření automobilky nebylo rozhodnuto.

Doporučujeme
Suzuki Kizashi 3: předskokan sériového modelu
Suzuki Kizashi 2: Druhá tvář
Suzuki Kizashi: „Znamení“ změny

Související články

Témata
7. 8. 2009 11:38
Re: o.k
Jestli to nebude tím, že Suzuki je vedle GM spoluvlastníkem Daewa. Jinak jako Suzuki se v Americe pradávají Daewoo modely už od roku 2004 - jako třeba Suzuki: Reno (u nás Chevrolet Lacetti HB), Forenza (u nás Chevrolet Nubira/Lacetti Sedan), Swift+ (u nás Chevrolet Aveo) či Verona (u nás Chevrolet Evanda).
1. 8. 2009 17:28
Re: promarněná šance
Ja ti rozumim, tak dobře, upravíme octavii na VW Jetta - mezinárodní všude dost oblíbené auto (např. v USA velmi ceněné). Ale když se zamyslíš prakticky, tak zkuste vymyslet (nebo najít, to vám asi bude vyhovovat víc:-) jiný tvar karoserie v nižší střední, který by se blížil sedanu a byl tak praktický a líbivý jako octavia. Přesně to odpovídá záměru škodovky zkombinovat prostor a sport. Dokonce z toho byl odvozen název paskvilu Roomster. Ale zkuste najít něco se stejnou myšlenkou a v lepším provedení. Nevím proč dno, když je to vrchol. (:-) Nebo snad chcete obhajovat své korejské výtvory, které novými facelifty zapracovali na metamorfóze zpět k asijské vyumělkovanosti. Nebo co je tedy vaše představa klasiky?
1. 8. 2009 02:15
Celkem originální
Zatím co se všichni snaží napodobit zadní část vozu novým BMW, Suzu si jde vlastní cestou a vymyslel slušnou "prdelku", předek se nese ve stejném duchu jako poslední modely této značky a boční profil je prostě evropský ne nepodobný Cruzemu. Nehanil bych to......
31. 7. 2009 22:36
Že vás to baví...
Ja by som povedal, že tvary sú navrhnuté primárne podľa amerického vkusu, a ten je od nášho domáceho na hony vzdialený.
Na európskych lídrov to čo sa dizajnu týka samozrejme nemá a ako tak pozerám, aj rozmermi a ponukou priestoru by bol tento vozík, čo mi koncepčne viac pripomína Jettu ako Passat, niekde na chvoste. Myslím, že nad týmto autom v tejto podobe je škoda sa zamýšľať. Ak príde veľké Suzuki do Európy, pochybujem že práve v tejto podobe.
Avatar - gld
31. 7. 2009 18:37
Re: Golwt
v sx4 som nesedel, swift mi príde nápaditý a kvalitou nijak nevybočuje zo segmentu malých áut
Články odjinud