Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki koupila zpět pětinový podíl, jenž vlastnil Volkswagen

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 17. 9. 2015 • 18:54
42
Japonská automobilka Suzuki Motor koupila od německého automobilového koncernu Volkswagen zpět své akcie, které mu prodala před pěti lety v rámci dohody o partnerství.

Automobilka Suzuki dnes oznámila, že za zhruba pětinový podíl, který v ní Volkswagen vlastnil, zaplatila 460,3 miliardy jenů (91,5 miliardy Kč). Prodej podílu nařídil Volkswagenu arbitrážní soud.

Suzuki od Volkswagenu koupila téměř 120 milionů svých akcií, za každou zaplatila 3842,50 jenu. Po oznámení transakce se cena akcií Suzuki na tokijské burze zvýšila téměř o pět procent.

Automobilky Volkswagen a Suzuki se na spolupráci dohodly koncem roku 2009. Volkswagen v rámci dohody o partnerství koupil v lednu 2010 v Suzuki podíl 19,9 procenta, za který zaplatil 1,7 miliardy eur (46 miliard Kč). Suzuki však v roce 2011 ohlásila konec partnerství s Volkswagenem a obrátila se na arbitráž, protože jí německý podnik nechtěl podíl prodat zpět.

Arbitrážní soud Mezinárodní obchodní komory (ICC) v Londýně v srpnu Volkswagenu prodej podílu nařídil. Současně ale německému podniku přiznal právo žádat odškodné, protože Suzuki porušila podmínky dohody o partnerství.

Automobilky Volkswagen a Suzuki chtěly spolupracovat při vývoji, výrobě i prodeji s důrazem na hybridní a elektrické vozy. Volkswagen si od spolupráce sliboval posílení pozice na indickém trhu a Suzuki doufala, že získá napojení na hybridní a naftové technologie, jejichž vývoj si sama nemohla dovolit.

Od uzavření dohody však firmy neuskutečnily žádný společný projekt a jejich vztahy postupně ochladly. Suzuki v roce 2011 svého německého partnera obvinila, že podkopává její nezávislost. Volkswagen pak uvedl, že Suzuki porušila dohodu rozhodnutím nakupovat naftové motory od italského konkurenta Fiat.

Volkswagen, jehož součástí je také česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. V letošním prvním pololetí ale vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu.

Související články

Témata
18. 9. 2015 16:48
Re: Jednoznacna vyhra pre Suzuki
Na ten HDM automat jsem uplne zapomel.
Suzuki je jedna z velmi mala automobilek co ma crossover s 4x4 a HDM 6 stupnovym automatem ... ktery je ke 4x4 jedina rozumna volba.
Ostatni tam maj tragicky CVTcka.
Navic dle testu si ta 1.6 s menicem stale drzi skvelou spotrebu.
18. 9. 2015 16:19
Re: Jednoznacna vyhra pre Suzuki
Sledujes aspon trochu dianie okolo Suzuki? Maju:

- uz spomenuty adapt. tempomat a protikolizny system
- novy infotainment s navigáciou
- novu platformu
- tri druhy automatických prevodoviek:
CVT, AMT a klasika s HDM
- tri druhy benzinovych motorov:
euro6 atmosfery 1.2, 1.4 a 1.6
turbomotory trojvalec 1.0 a stvorvalec 1.4
mild hybrid benzinovy aj dieslovy!!!.

Co ma VW, co by mohlo pomoct mainstreamovemu Suzuki? Ved okrem TSI a DSG prakticky nic ine neponukaju, o studiach a ediciach par sto kusov sa nebavim a plug-in hybrid za cenu troch aut Suzuki tiez nie...

18. 9. 2015 15:58
Re: Jednoznacna vyhra pre Suzuki
Nova vitara ma radarovej tempomat a anti collision, dokonce pry funguje velmi dobre.
Prave predstavili 1.4 turbo a 1.0 turbo ktere byly ohlaseny uz vic nez dva roky.
Suzuki dela jednoducha ale poctiva auta, koukni se na vysledky Kizashi ve small overlap crash testech. V dobe testu to byl uz vybehovy model, takze nemohl byt navrzeny testum na miru, a obstal s prehledem...coz se o prvnich testech Audi, VW a ostatnich rict neda.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 13:24
Re: Jednoznacna vyhra pre Suzuki
VW zjevně nedodržel svou část dohody a musel vrátit akcie Suzuki. Všechno ostatní je irelevantní

Asi nechápu tu závěrečnou závorku, co tim myslíš?
Avatar - blake26
18. 9. 2015 12:47
Re: Jednoznacna vyhra pre Suzuki
ako nechcem byt zly, ale komenty typu :"suzuki je majster v ponukani techniky atd, alebo ze VW im technicky nic nedal" a co dalo z asistencnych alebo bezpecnostnych systemov suzuki za poslednu dobu ??? .... robia spolahlive auta uznavam, niet sa co divit, ked ponukaju atmosfericke benziny uz x rokov a nic viac a podalsie ich marketing je tiez na bode mrazu, ze by oslovil nejake masy, o tom sa tiez da polemizovat

proste kazdy je majster, ked ponuka 10 rokov motory do kosaciek a minimalne desat rokov neponukol okrem modelu kizashi nic, co by zaujalo vyraznym sposobom europsky trh, to tu potom mozme davat do popredia aj napr. auta znacky TATA, ake su spolahlive, jasne, ze su, ked maju motor 0.8 atmo a v interieri je dreveny volant a skolska lavica 8-s .... co sa tyka spoluprace VW SUZUKI myslim ze v tomto vysli japonci s dlhym nosom a poriadne prerobili (keby bolo VW take strasne asi by aj ine znacky kaslali na spolupracu, aj ked ich VW spasilo a radsej by sa odtrhli)
Články odjinud