Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki postoupí v elektrifikaci. Místo mildhybridů přijdou full-hybridy

David Bureš
Diskuze (8)

Elektrifikace evropské nabídky aut je neúprosná. Suzuki z nejnižší úrovně v blízké době postoupí o jednu výše.

Suzuki patří na evropských trzích mezi ty menší značky, flotilové emisní normy ale doléhají i na tuto japonskou firmu. Proto od roku 2019 postupně elektrifikovalo svoji nabídku. Mildhybridy doplnil full-hybrid Swace a plug-in hybrid Across, s technikou dodanou od Toyoty, a Jimny se stal užitkovým vozem, aby flotilové normy obešel. V následujících letech ale takové řešení nemusí stačit.

Mildhybridy sice za dostupnou cenu sníží normované emise, jenže nijak výrazně, což s dalším zpřísněním emisních norem nemusí stačit. Proto Suzuki postoupí z nejnižší úrovně elektrifikace o krok výše.

Rakouský server Motor Profis v této souvislosti píše, že Suzuki v příštích letech výrazně promění svoji motorovou paletu. Místo mildhybridů počítá s nasazením full-hybridů, tedy hybridů, které už umožňují delší jízdu na elektřinu, avšak bez možnosti dobití z externího zdroje, ze zásuvky.

Připravované deriváty mají mít pod kapotou motor o objemu 1,5 litru, přičemž v tuto chvíli není jasné, zda se nebude jednat o další rozšíření spolupráce Suzuki s Toyotou. Ta už japonské značce dodala základ pro Swace a Across, což jsou ve skutečnosti přeznačkované Toyoty Corolla, respektive RAV4. Vzhledem k objemu se nabízí, že půjde o tříválcové hybridní ústrojí z Yarisu či Yarisu Cross.

Suzuki s ním totiž počítá pro své menší modely, kde by tříválcový hybrid dával smysl. Konkrétně má podle zpráv Motor Profis debutovat ve Vitaře, v roce 2022. Před koncem životního cyklu ji tedy dostane ještě stávající generace, nástupce je připravován pro rok 2024. Ten už by dokonce mohl nabídnout též plug-in hybridní ústrojí.

Příští rok by se tohoto full-hybridu měl dočkat také S-Cross, a to v rámci příchodu jeho nové generace. V roce 2023 by pak tento hybrid měl být nasazen v novém Swiftu.

Suzuki se nicméně do budoucna nevyhne ani čistě elektrickému automobilu. Údajně je připravován pro rok 2023 a mluví se o tom, že se bude jednat o maličký crossover. Pokud by se taková zpráva potvrdila, šlo by nejspíše o náhradu dnešního Ignise. V tomto případě by dokonce neelektrický derivát už ani nemusel být nabídnut.

Elektrifikace se pak podle všeho dočká také Jimny, a to v rámci modernizace pro rok 2024. Díky tomu by se populární offroad mohl v Evropě opět stát plnohodnotným osobním vozem a ne „dodávkou“ s dvěma sedadly a mříží za nimi jako dnes. Mimo to se pořád spekuluje také o příchodu jeho pětidveřové varianty.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

16. 6. 2021 10:14
Re: Aresi díky
Nic si z toho nedělej, prostě jen trpíš tzv. "Priusovým komplexem". :-[]
Avatar - Roman Horký
15. 6. 2021 07:36
Re: Hybridy nebrat!
cha cha komiku
Avatar - Roman Horký
15. 6. 2021 07:36
Aresi díky
ty nezklameš, opravdu jsi mě dnes pobavil.
Avatar - twistedTSD
14. 6. 2021 23:39
Re: Hybridy nebrat!
Hybrid s manuálem není technicky vzato vyloučený, takže se nechme překvapit. Cokoli je lepší než debilní předražený plug-in. 8-s
14. 6. 2021 22:07
Hybridy nebrat!
Hybridní ústrojí je dobré jen při popojíždění v městských kolonách, na otevřené silnici či dálnici se mění na nežádoucí balast, které auto zbytečně zatěžuje. Navíc takové auto nenabízí manuální převodovku a je zbytečně komplikované! Hybrid je jen úlitba EU ekoteroristům :-O :-( :no: