Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki vstupuje do hybridní éry. Ignis a Swift už pořídíte výhradně jako mildhybrid

David Bureš
Diskuze (21)

Ignis a Swift představily mildhybridní techniku už v minulosti. Nyní taková varianta bude jedinou možností. Změna postupně čeká i další modely.

Doba stále přísnějších emisních norem znamenala v poslední době u mnoha automobilek rozsáhlou proměnu nabídky motorů. Nyní taková změna čeká také Suzuki, které oznamuje příchod hybridní éry. Postupně se hybridního pohonu dočkají kromě Jimny všechny u nás nabízené modely značky.

Jako první se této změny dočkaly nejmenší modely v nabídce, miniaturní crossover Ignis a malý hatchback Swift. Ty už jako mildhybridy známe z minulých let (byť u nás Ignis jako mildhybrid dostupný nebyl), nyní však budou nabízeny výhradně ve verzi se systémem SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki).

Jeho základem je lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který pomáhá spalovacímu čtyřválci 1.2 DualJet při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie při brzdění zase vyrábí jednotka ISG (2,3 kW a 50 N.m) elektřinu do zásoby a ukládá ji do vysoce účinného lithium-iontového akumulátoru. Baterie s kapacitou 3 Ah se nachází pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a navíc v místě, kde neomezuje vnitřní prostor.

Takto získanou energii pak auto využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu v nízkých otáčkách, v nichž se dvanáctistovka teprve rozbíhá. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie jen v případě potřeby, jinak je v zájmu snížení spotřeby od spalovacího motoru odpojen.

Výhodou systému jsou i kompaktní rozměry nebo relativně nízká cena této techniky. I proto si modely Suzuki i s mildhybridním pohonem uchovávají atraktivní ceny.

Například nejdostupnější varianta modelu Ignis je s cenou 252.900 Kč dokonce o 400 Kč levnější než dosud a populární varianta Ignis Premium 4x4 AllGrip navzdory lepší technice a rozšíření výbavy o diodové světlomety zdražila jen o 1.200 Kč na 328.900 Kč. U Swiftu se nabídka změnila v tom, že 1.2 Dualjet Hybrid je aktuálně jedinou volbou, zatímco v minulosti byl s mildhybridním ústrojím kombinován tříválec 1.0 BoosterJet.

Hybridizace se pak netýká jen nejmenších modelů Suzuki. Automobilka podobný systém chystá také pro přeplňovaný motor 1.4 BoosterJet, který se objeví v dalších modelech. Již zkraje příštího roku tak přejdou na hybridní pohon také SUV Vitara a S-Cross, stejně jako hot hatch Swift Sport.

David Bureš
Diskuze (21)

Doporučujeme

24. 10. 2019 14:38
Re: cajk
No nevím nevím, přečtěte si návod k obsluze jak by se mělo odstavovat auto (jak by mělo být nabito) a pak mi ukažte jak toho při klasickém denním provozu (1500m jízda, stání 6 hodin, 800m jízda, stání 30 minut, 700m jízda a odstavení) dosáhnout. Pak ještě poznámka, že jednou za nějaký čas by se to mělo nabít úplně. To jako že budu jezdit kolem města než se to nabije ?? No nevím jaká bude životnost baterek v tomhle režimu a kolik budou pak stát nové ... . Přivezl jsem si včera posledního Ignise bez té p*oviny. Fakt ostrou jízdou na 260 km jsem měl spotřebu 4,6l. Pro někoho, kdo dost jezdí možná fajn, ale na podobnej provoz jak popisuju úplně na nic.
24. 10. 2019 07:16
Re: yaris?
Je to jednoduché. Viedla ma k tomu jediná automatická prevodovka v malom aute, ktorá je dobre použiteľná v meste. Skús so suchou dvojspojkou a litrákom parkovať na obrubník, alebo sa 20 minút posúvať v kolóne. Prejav eCVT nie je pri rýchlostiach ktorými sa jazdí problém. V čase keď som kupoval boli ešte na trhu predošlé generácie konkurentov, kde rozdiel nebol tak dramatický. Okrem toho všetky boli nižšie a dobré nastupovanie je ďalší argument pre Yaris. Aj keď to nie je auto pre petrolheada, tak na daný účel je najlepšie. Dlhodobá priemerná spotreba 4,4 je už len taký bonus. A to moja žena nie brzdou premávky ani sa nijak neprispôsobuje hybridnému pohonu.
24. 10. 2019 07:01
Re: Ano, přeji uspěch, úspěch :-)
Ja som si cenu porovnával voči automatu, ale Suzuki loví v iných cenových vodách a s automatom predáva minimálne. Nárast ceny z 10 na 13 by ich posunul k oveľa širšej konkurencii.
23. 10. 2019 21:16
yaris?
Človeče, nedávno som sa viezol v hyb yaris a je to des.

Take polo alebo i20 su o tri triedy inde.

Co ta viedlo k takému nepochopiteľnejší výberu?
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2019 15:12
Re: Ano, přeji uspěch, úspěch :-)
Nepride ti nefer porovnavat automat s manualom? Ked si k manualu pripocitas cenu automatu tak ti ostane ciastka ktoru hybrid zmaze pocas svojej prevadzky a ostane ti vykon, komfort a spolahlivost zadarmo. Preto v predajoch hybridy predbehli ICE a rovnaky scenar bude nasledovat u Hondy atd.. len otazka casu.
Tu dohodu vitam, s Mazdou boli v podobnych jednaniach a nakoniec to padlo.. dufam ze z nej vzide nieco schopne. Honda svojim hybridom predbehla Toyoytu, dovolim si povedat, takze konkurencia v Japonsku, Cine a USA - najdolezitejsie trhy kde o manual nie je zaujem je silna a treba regovat rychlejsie ako Suzuki. Uvidime.