Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift: První dojmy

Diskuze (0)
Suzuki vykročilo neobvyklou cestou. Nový Swift je technicky i velikostně jiné auto než jeho předchůdce, design ale pracuje s naprosto stejnými tvary i proporcemi, takže rozeznat dvě generace od sebe bude složité.

Designová kontinuita je jednou z vlastností, které bývají u nových generací stávajících modelů zpravidla velmi uznávány. Suzuki Swift je ale případem, kdy tento přístup doznal extrémní podoby. Novinka je o 9 cm delší celkově a o 5 cm delší na rozvoru, mnozí ji ale budou považovat jen za facelift.

Přitom rozdílů mezi současným Swiftem a tím, který v nejbližších dnech zamíří do prodeje, je víc než dost. Nástupce jednoho z nejmenších aut segmentu minivozů tvarově vyzrál. Karoserie má výrazně dynamičtější linie, zaoblené rohy a velká kola ale výrazně napomáhají tomu, aby se velikostní rozdíl na první pohled skryl.

Zvykat si budeme muset na tvar předních i zadních světel. První myšlenky vedou k tomu, zda designérovi při jejich návrhu neujela ruka. Jedná se určitě o záměr, zaoblení světel je ale zbytečně rozmáchlé a jejich velikost je neúměrná celkové velikosti auta. Na druhou stranu právě tento prvek bude markantou, která umožní jednoznačně odlišit dosavadní generaci od jejího nástupce.

Uvnitř auta se nárůst vnějších rozměrů projevil střídmým zvětšením prostoru. Těží z toho především cestující na zadních sedadlech, kteří nyní při zcela dozadu odsunutých předních sedadlech mohou pohodlněji složit své nohy. Část úspěchu ale spočívá také ve vyšším umístění zadní lavice. Jinak na zadních sedadlech mezigeneračně mnoho rozdílů neshledáváme.

Výrazný skok naopak představuje palubní deska, která se výrazně inspiruje u modelů Kizashi a Splash. Z Kizashi je odvozeno především celkové uspořádání – tvarově střízlivé a účelné, přitom moderní a zdaleka ne tak strohé jako u předchůdce. Japonští konstruktéři zapracovali také na kvalitě materiálů, pestrosti výběru i jejich zpracování.

Hlavice řadicí páky jakoby z oka vypadla té v končícím Swiftu. Precizní a snadný pohyb páky v kulise ale velmi připomíná modely Splash a Alto, které v oblasti řazení ve svém segmentu excelují.

V interiéru nalezneme několik funkčních i designových inovací, ať už se jedná o nápaditý dekor, který volně navazuje na výplně předních dveří, sportovnější grafiku přístrojového štítu, novou digitální klimatizaci nebo více odkládacích prostor. Naopak věrné příkladu předchůdce zůstává elektrické stahování oken, které má automatickou funkci stále jen na straně řidiče.

Mezigeneračně se mnoho ani nezměnilo ani v otázce zavazadlového prostoru. Jeho 211 litrů základního objemu (u verze 4x4 210 l) je rozděleno do proporcí 52 x 100 x 53 cm. Kufr postrádá dvojité dno, které Suzuki dodává do Splashe, a trpí vcelku vysoko nákladovou hranou – ve výšce 78 cm. Variabilita byla u nové generace mírně omezena tím, že nyní se sklápí jen opěradlo zadního sedadla. Předchůdce měl sklopný i sedák a dala se u něj vytvořit rovná podlaha. U novinky je naopak potřeba počítat s 18cm schodem.

Kromě základního provedení Suzuki představuje také výrazný sportovní paket, který se vyznačuje především 17palcovými koly s pneumatikami Pirelli PZero Nero 205/40 ZR17 a může se pochlubit i volantem částečně čalouněným Alcantarou.

V Paříži zatím debutuje jen pětidveřové provedení, Suzuki ale již oznámilo i plánovaný příchod třídveřové verze.

Mezi motory Suzuki vše vsadí na nový 1,2 Dual VVT. Ve srovnání se současnou třináctistovkou bude mít variabilní časování sacích i výfukových ventilů (technika VVT je v aktuálním Swiftu vyhrazena silnější patnáctistovce a Swiftu Sport). Výkonnostní parametry zůstanou na přibližně stejné úrovni – výkon nadprůměrných 69 kW při 6000 min-1, točivý moment 118 Nm při 4800 min-1. Podstatnou změnou je snížení kombinované spotřeby o 17 % na takřka rekordních 5,0 l/100 km.

V roce 2011 se přidá turbodiesel 1,3 DDiS. Proti aktuální verzi bude mít snížené vnitřní tření a bude vyhovovat emisní normě Euro 5. Jeho plánované emise CO2 109 g/km představují kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Výkon i maximum točivého momentu zůstanou totožných 55 kW při 4000 min-1 a 190 Nm při 1750 min-1.

Motor 1,2 VVT bude nabízen také s pohonem všech kol s viskózní mezinápravovou spojkou.

Suzuki Swift - technická data nové generace
Motor1,2 16V1,2 16V1,3 DDiS
Převodovka5M4A5M
Zdvihový objem [cm3]124212421248
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]69/600069/600055/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]118/4800118/4800190/1750
Max. rychlost [km/h]165160165
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,313,512,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,64,2
Poh. hmotnost [kg]9609901065

Diskuze (0)