Suzuki SX4-FCV: Koncept s palivovými články se představí v Paříži

U Suzuki začali s vývojem vodíkového pohonu ve spolupráci s General Motors v roce 2001. Od té doby vznikly čtyři prototypy s palivovými články, které získaly schválení pro silniční provoz, SX4-FCV je zatím posledním z nich. Zatímco základem předchozích prototypů byly malé modely určené pro japonský trh, vodíkové SX4 konstrukčně vychází z auta na pomezí nižší střední třídy a třídy malých vozů a blíží se tak reálným potřebám evropských zákazníků.
SX4-FCV pohání palivové články, ve kterých dochází k reakci vodíku a kyslíku. Produktem této reakce je elektrická energie, vodní pára a odpadní teplo. Palivové články mají výkon 80 kW, energie se ukládá v kondenzátoru a pohání kola skrze 68kW elektromotor. Kromě chemické reakce se energie získává také rekuperací při brzdění. Vodík je uložen v nádrži pod tlakem 70 MPa. Na jedno natankování SX4-FCV ujede zhruba 250 km a vodíkový pohon stačí k rozjetí na maximální rychlost 150 km/h.
Bližší parametry vodíkového Suzuki SX4 budou zveřejněny při představení na pařížském autosalonu.