Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki v Ženevě: Kizashi pro Evropu a Swift Plug-in-Hybrid

Diskuze (3)
Evropská centrála Suzuki zveřejnila seznam novinek, které japonská automobilka přiveze na autosalon v Ženevě. Nechybí v něm sedan Kizashi a prototyp Swiftu Plug-in-Hybrid, k tomu se přidá limitovaná edice Grand Vitary určená pro Švýcarsko.

Když se loni v srpnu představil sedan střední třídy Suzuki Kizashi, automobilka odmítala jeho příchod do Evropy komentovat nebo se omezovala na tvrzení, že zatím nebylo rozhodnuto. Během uplynulého půl roku ale už rozhodnutí padlo, Kizashi se poprvé v Evropě předvede na březnovém autosalonu v Ženevě.

Prodej bude zahájen nejprve jen ve Švýcarsku, kam se bude dovážet vrcholné provedení kombinující motor 2,4 VVT (131 kW, 230 Nm), pohon všech kol i-AWD a bezestupňovou převodovku CVT. Zda se dočkáme i varianty s pohonem pouze předních kol, případně pro úspěch na evropských trzích klíčového turbodieselu, nebylo zatím upřesněno.

I Suzuki vyvíjí plug-in hybrid

Další z novinek bude prototyp nazvaný Swift Plug-in-Hybrid. Ten měl světovou premiéru v říjnu 2009 na autosalonu v Tokiu a také v jeho případě bude Ženeva prvním představením v Evropě. Suzuki na něm demonstruje výsledky svého vývojového oddělení.

Pod kapotou se nachází, jak je u miniaut prodávaných v Japonsku zvykem, tříválec o objemu 660 cm3. Jeho výkon není udán, avšak klíčovou roli u tohoto Swiftu stejně hraje elektromotor, který má 54 kW. Po dobití lithium-iontových akumulátorů z rozvodné sítě zvládne tento prototyp ujet až 20 kilometrů bez pomoci zážehového motoru.

Diskuze (3)
Avatar - peter_ko
30. 1. 2010 07:59
Re: Další konkurent
Myslim ze kombi zatial nehrozi, v suzuki nemaju vo zvyku robit kombi. Uvidime ako sa prejavi spolupraca s VW - TDI, prevodovka...
29. 1. 2010 18:57
Další konkurent
Rozhodně nejsem velký fanda japonských aut, ale příchod Kizashi do Evropy mě docela těší. Jednak ho rád uvidím naživo, jednak bude zase další konkurent, který může třeba přispět ke stlačení cen ostatních (byť jeho vliv na trh bude asi poměrně malý).
Pro sebe bych si Kizashi nicméně nekoupil - kvůli převodovce CVT a asi také kvůli karoserii sedan. Kdyby Suzuki vyrobilo kombi s ruční převodovkou a nechalo motor 2.4 s pohonem AWD, tak bych si ho šel vyzkoušet. :yes:
29. 1. 2010 14:10
CVT
Zaujimave ze sa u Japoncov tak rozmohli v poslednej dobe CVT prevodovky. Dava ich do vacsich aut aktualne Toyota, Subaru, Mitsu, Nissan a teraz aj Suzuki.Dufajme ze to nebude robit somariny