Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Švýcarsko zvažuje omezení provozu elektromobilů, obává se výpadků elektřiny

Ondřej Mára
Diskuze (366)

Obavy z energetické krize měly vést k návrhům na omezení provozu a nabíjení elektromobilů. Tedy s výjimkou nejnutnějších případů.

Podle informací, které přinesli němečtí kolegové z magazínu Spiegel, by se Švýcarsko mohlo stát první zemí, která kvůli obavám o energetickou bezpečnost zavede omezení pro provoz elektromobilů. V několika místních médiích už se dokonce měl objevit i návrh nařízení.

Podle jeho překladu by se využití soukromých elektromobilů mělo omezit pouze na naprosto nezbytné cesty, jako je například výkon profese, nákupy, návštěvy lékařů, účast na náboženských akcích, návštěvy úřadů, atd. Na dálnicích se pak pro elektromobily navrhují přísnější rychlostní limity.

Video se připravuje ...

Obavy o energetickou bezpečnost země přitom souvisí s válkou na Ukrajině, která čelí útokům Ruska. Švýcarsko si sice dokáže zajistit většinu energie z vodních elektráren, současně však dováží energii z Německa a Francie. Pokud by ovšem došlo k nějakým problémům v síti, obávají se úřady nedostatku elektrické energie. A na tuto situaci se náležitě připravují.

Omezení provozu elektromobilů by přitom mělo být součástí omezení až na třetí úrovni. Předtím by byla zavedena jiná (mírnější) opatření, která by se však také dotkla domácností. Jedním z doporučení by mělo být například praní pouze na 40 °C.

Video se připravuje ...

Mluví se také o omezení venkovních ohřívačů na zahrádkách, vyhřívaných sedaček na vlecích a dalších komfortních službách. Videa na streamovacích platformách by navíc mohla být přehrávána jen ve standardním rozlišení.

Jak ovšem Spiegel připomíná, zatím se jedná pouze o návrh. Pokud by se dočkal schválení, pravděpodobně by k zavádění restrikcí docházelo až v momentě, kdy by reálně hrozily problémy s elektrickou energií.

Švýcarsko navíc není jedinou zemí Evropy, která se připravuje na možné problémy. Plány na úsporu energií už totiž připravuje či schválila celá řada evropských zemí. Například v Německu už tak zaznělo i doporučení na vytápění kancelářských budou pouze na 19 °C.

Ondřej Mára
Diskuze (366)

Doporučujeme

15. 12. 2022 20:31
Re: a pořád se najdou nekritičtí zastánci
😀
Jojo. Pro tebe je lepsi 24/7 prepisovat nesmysle o EV a EU.
Avatar - Mokrous
15. 12. 2022 18:26
Re: a pořád se najdou nekritičtí zastánci
Asi se soudruzi hodně zlepšili...

https://www.auto.cz/…tromobilu-131387

Těch odkazů je všude milion, ale já nemám náladu se tady 24/7 furt s někým hádat.
Chceš baterkáč, kup si ho, ale nenuť mě násilím k tomu samému. Já radši budu jezdit 15-20 let tu nevykuchanou naftu za 5/100 a nabíjet jednou za 1.200 až 1.300 km.

A v mrazu taky:
https://www.novinky.cz/…da-data-40417531#…


Diesel, který není stočený a vykuchaný a nejezdí s ním idiot jen po městě a dostává servis je po 200.000 km dobře zajetý a emise má prakticky shodné s novým vozem a výfuk má naprosto čistý, že si ho můžeš vytřít rukavičkou z tanečních.
15. 12. 2022 17:56
Re: a pořád se najdou nekritičtí zastánci
"Za další nějak zapomínáš na emise CO2 při výrobě EV, které jsou klidně 3-5x vyšší, než u ICE"

Hyunday Kona Electric – elektromobil
emise auto = 6,51 t CO2 (výroba bez baterií)
emise bat = 5,74 t CO2 (výroba baterie)
Hyunday Kona 1,6T-GDI – benzin
emise auto = 6,85 t CO2 (výroba)
Zdroj: p. Macek (známý svou nenávistí k EV)
https://ekolist.cz/…-elektromobilito

A tak je to s většinou tvé argumentace. To že náročnost výroby baterií neustále klesá a je jí možné i druhotně jako akumulaci, tim to radši nechci komplikovat.
PS:Jinak takový diesel po 200 000km je většinou dobrá dýmovnice...
Avatar - Mokrous
15. 12. 2022 13:17
Re: a pořád se najdou nekritičtí zastánci
Tak šup, do práce.
15. 12. 2022 07:04
Re: a pořád se najdou nekritičtí zastánci
Je az neuveritelne kolik, lzi, polopravd a nepochopeni je kolem EV..

Vyjmenoval si spoustu nepravd.
Kterou chces vyvratit prvni?
PS: a dokazes vyvraceny omyl prijmout?