Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle Corolla sloužila 53 let jedinému majiteli. Teď putuje do muzea Toyoty

Filip Melich
Diskuze (18)

Po 53 letech věrné služby prvnímu majiteli míří neúnavná Toyota Corolla do muzea značky. Majitel ji věnoval maximální péči, a když to šlo, používal jen originální díly.  

Když si Shougo Asada v roce 1969 pořídil Toyotu Corolla na fotkách, bylo mu 24 let a šlo o jeho vůbec první auto. Corolla první generace (KE10) od té doby sloužila pouze jemu a Asada v ní najezdil přes 563 tisíc kilometrů. Odometr sice ukazuje jen 63 tisíc kilometrů, ale to je tím, že je pouze pěticiferný. Podle majitele se protočil už pětkrát, což by prý stačilo k tomu, aby s autem objel obvod Země více než čtrnáctkrát.

K autu má Asada velmi vřelý vztah a vždy se o něj perfektně staral, což dosvědčují i jeho vlastní záznamy o údržbě a servisu. Knihy záznamů jsou už tři a každá je přes deset centimetrů tlustá. Corolla si většinou vystačila se základním servisem, ovšem Asada si dával velký pozor především na výměnu oleje, kterou prováděl každé tři tisíce kilometrů. Když to šlo, vždy používal originální díly, k jinému řešení sahal pouze, pokud to nešlo jinak. Například vnější zpětná zrcátka pochází z Thajska a potíž je také se sháněním pneumatik.

Díky Corolle rovněž poznal svoji budoucí ženu a následně si v ní společně z nemocnice odvezli svoji dceru. Dcera pana Asady si od té doby pořídila svoje vlastní dítě a s dcerou pořídila v autě podobnou fotku, jakou rodiče udělali v době jejího narození. Asada dokonce Corollu půjčil televizní stanici, aniž by se ptal na důvod. Až zpětně se dozvěděl, že si zahrála v televizním dramatu o známé loupeži z roku 1968, v níž údajně byla jako únikové vozidlo použita právě první generace Corolly.

Asada si Corollu nenechával jen pro sebe a o radost, kterou mu přinášela, se dělil i s ostatními. Jezdil s ní po Japonsku, vystavoval ji na různých srazech a při příležitostech dobročinných sbírek. Sám k tomu řekl: „Jednoho dne jsem si uvědomil, že nechci být typ majitele, který s autem jen jezdí a předvádí se. Cítil jsem, že mi tahle Corolla dala příležitosti k setkání s mnoha lidmi. Svým způsobem mi to auto přineslo štěstí. Takže jsem si začal přát, aby tohle auto mohlo udělat šťastnými i mnoho dalších lidí, jako jsem byl já.

Výše uvedený příběh z části vyprávěla sama Toyota již v roce 2016, když slavila 50. narozeniny modelu Corolla. Zbytek detailů doplnila nedávná reportáž japonské vysílací společnosti NHK. Podle ní Asadova Corolla již není na silnicích, i když to nebylo způsobeno žádnou zásadní poruchou. V červenci letošního roku si totiž vůz převzala automobilka Toyota, která jej plánuje v roce 2024 umístit do vlastního muzea. Pro Asadu a jeho rodinu je to hořkosladký okamžik. Po milované Corolle se jim bude stýskat, na druhou stranu je hřeje vědomí, že bude dál existovat a činit radost druhým.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (18)

Doporučujeme

11. 9. 2022 21:20
Re: Příběh
Jo v poradku jsi nejlepsi. :yes:
Avatar - Hammunasakra
11. 9. 2022 15:48
Re: Příběh
proč SI zase nadáváš? TY si právě teď (zase) POPŘEL odkazy = a nepochopit je TO JE SÍLA

soustřeď svůj IMBECILní mozek! BUĎ

a) přes 500.000 km NEBO
b) až 10-15 let (v 10ti letech viz dřívější odkazy na PRIUSy ještě naprosto ok = dalo by se říct 10 let JISTOTA = ostatně 10 let https://www.hybrid.cz/…ebo-1-milion-km/

Tvá neschopnost zpracovat (současně) 2 údaje (jeden o době druhý o nájezdu) je fascinující = a nazval ses (asi) správně

ZKUS najít KOULE a namax dát MOZEK a zmobilizuj síly = a zkus a-g)
11. 9. 2022 14:52
Re: Příběh
Ja ty imbecile nepopiram ze hybridni Toyota ujede stovky tisic kilometru. Mluvim o case ne o kilometrech. Pokud budes jezdit 10tkm rocne, tak bude baterka v haji mozna uz za 10 let a 100 tkm. Pokud najedes 50 tkm rocne vydrzi klidne pul milionu. Nepouzivanim baterka trpi. Pokud budes autem jezdit hodne, tak vydrzi dlouho. Rozumim ze to je pro tebe tezke na pochopeni. Ty mas problemy i s tou trojclenkou.
Avatar - Hammunasakra
11. 9. 2022 09:29
Re: Příběh
tohle popírání reality = I PO ODKAZECHHH = je fascinující

prostě to co si vymyslíš = NAD realitu (plus poplést i to co diskutujeme jen tady = KOLIK vydrží baterie

g) co máš na mysli 20 zim bohuzel vim ze neda? 20 let asi ŽÁDNÝ auto nedá BEZ nějaký (plánovaný) výměny

a-f) že ty Corolly s milionem dokonce 2 mil. km = byly hybrid = se TI VYKOUŘILO z hlavy? MŮJ pohon docela DŮKLADNĚ jsme to probírali = to si zapomněl?
11. 9. 2022 09:08
Re: Příběh
Nova auta se sypou velice casto uz jako nova, hlavne vsudypritomna elektronika. Oprava dnesnich aut nezahrnuje opravy vymenou dilu, ale prehravanim a aktualizaci software. Ze baterka ujede 500 tis km v zatezovym testu verim, ale ze prezije 20 zim bohuzel vim ze neda. Fyziku neocuras. K tomu vsechny ty dotykovy ovladaci prvky v interierech dnesnich aut, ktery za par let taky nebudou fungovat. Jo zrovna Corolla s nejakou poctivou 1.6 ma potencial fungovat dlouho, ale nesmel by to byt hybrid, nebo EV a mit to jeste minimum elektroniky.