Tahle Lada Granta má 340 koní! A pohon všech kol k tomu
Granta ruské automobilky Lada je levný model, v základu poháněný skromnou šestnáctistovkou o výkonu 87 koní. Může z něj být ale bestie se 340 koňmi. Takovou Grantu postavili přímo v Rusku.
Lada Granta je dostupný model ruské automobilky, který po faceliftu v roce 2018 doplnil nabídku sedanu a liftbacku o kombi a hatchback, nesoucí do té doby označení Kalina. Právě Kalina ve formě hatchbacku byla i častým náčiním ruských závodníků v rallye. Nyní je tu její evoluce, rallye speciál na bázi Lady Granta.
Za jejím vznikem stojí ruská stáj MR Motorsport, která automobil logicky řádně upravila pro potřeby nového zaměření. Bylo odstrojeno vše nadbytečné, uvnitř se usadily skořepinové sedačky a posádku chrání ochranná klec. Rozšířila se karoserie kvůli širšímu rozchodu kol a karoserii ozdobily nové nárazníky, doplněné o potřebný střešní spoiler, důležitý pro zajištění dostatečného přítlaku.
Hlavně se ale také změnila mechanika v útrobách. Zatímco sériová Granta hatchback je dostupná s různými verzemi atmosférické šestnáctistovky s 64, 72, respektive 78 kW, v útrobách rallyeové Granty pracuje přeplňovaná osmnáctistovka vyladěná na 340 koní (250 kW) v 5600 otáčkách. Poradit si musí s vozem vážícím 1.254 kilogramů.
Navíc je spárována se závodní sekvenční převodovkou se šesti stupni. A její síla je přenášena na všechna kola. Výsledkem se tak útroby proti výchozímu hatchbacku s pohonem jedné nápravy zásadně liší.
MR Motorsport chce tuto Ladu Granta nasadit v ruském rallyeovém šampionátu, a to počínaje příští sezonou. Teoreticky bychom ale tento speciál mohli vidět i na mezinárodním závodním poli, jelikož podle zákulisních zpráv bude k dispozici i verze splňující pravidla rallye skupiny R5.