Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle nenápadná škodovka dostala 1,8litrový motor. Stovku teď dá pod 8 sekund

Jan Zajíc
Diskuze (5)

Škoda 120 neplatí za zrovna rychlé auto. Britský majitel jednoho kusu se to ale rozhodl změnit.

Mick Rayner se totiž rozhodl vyměnit originální 1,2litrový motor ve své Škodě 120 L (v Británii známé jako Škoda Estelle Two) z roku 1989 za poněkud šťavnatější jednotku. Nevydal se ale po nějaké vyloženě bláznivé cestě, naopak rozhodl se, že to s výkonem nechce přehánět.

Nakonec sáhl po 1,8litrovém celohliníkovém čtyřválci z rodiny Rover K-series, který původně poháněl sportovní roadster MG F. A aby toho nebylo málo, jednotku osadil karburátory z motocyklu Yamaha YZF-R6 a přidal zakázkový výfukový systém.

Nové pohonné ústrojí samozřejmě poskytuje výrazně vyšší výkon než standardní jedna-dvojka, údajně více než 140 koní. Škodovka prý nyní zvládne akcelerovat z klidu na stovku pohodlně za méně než 8 sekund.

Zajímavé také je, že majitel v autě ponechal originální pětistupňovou manuální převodovku. I zbytek vozu je takřka kompletně v tovární podobě, sériové jsou brzdy, kola i řízení, jedinou změnu zatím představuje lehké snížení předního zavěšení. Je však pravděpodobné, že část z toho se změní, tvůrce totiž plánuje instalaci předních brzd z MG F.

Původní je také startér, díky němuž upravená škodovka při startování vydává charakteristický škodovácký zvuk. Motor pak samozřejmě už zní trochu jinak, o něco více sportovněji a agresivněji.

V interiéru se pak změnila jediná věc, do přístrojového panelu se nastěhoval nový otáčkoměr "cejchovaný" do 8 tisíc otáček. 

Ve videu, v němž nám YouTube kanál HubNut neobvyklou "škůdku" představuje, si "zkušební řidič" vyšší výkon pochvaluje. Podle něj totiž z tohoto klasického auta dělá vůz, který se dá díky pružnějšímu motoru snadněji používat v každodenním provozu. Jak upravená "stodvacítka" s výkonem přes 140 koní jezdí, se můžete podívat v už zmíněném videu.

Video se připravuje ...

Jan Zajíc
Diskuze (5)
Avatar - Stejsn
29. 8. 2022 10:48
26. 8. 2022 12:59
Re: Škoda 742
Nj, ale většina těch srovnatelných aut má motor vepředu a ten dokáže pohltit velkou část energie, tady máte jen pár plechů a vzduch
Avatar - Barry Lyndon
26. 8. 2022 11:14
Re: Škoda 742
zřejmě nebude o nic "měkčí" než jiná auta v dané kategorii (rozuměj malá lowcostová auta z přelomu 70-80 let)
Avatar - Dzakobo
25. 8. 2022 21:37
Re: Škoda 742
Jj, taky mě zajímá, kolik km zvládne převodovka - škodovácký motor do ní posílal necelých 100 Nm , ale tenhle pohon okolo 180 Nm...
Avatar - Stejsn
25. 8. 2022 20:58
Škoda 742
je jedno z nejměkčích aut vůbec. Přeju mu, aby v tom nepotkal pevnou překážku.