Tahle nenápadná škodovka dostala 1,8litrový motor. Stovku teď dá pod 8 sekund
Škoda 120 neplatí za zrovna rychlé auto. Britský majitel jednoho kusu se to ale rozhodl změnit.
Mick Rayner se totiž rozhodl vyměnit originální 1,2litrový motor ve své Škodě 120 L (v Británii známé jako Škoda Estelle Two) z roku 1989 za poněkud šťavnatější jednotku. Nevydal se ale po nějaké vyloženě bláznivé cestě, naopak rozhodl se, že to s výkonem nechce přehánět.
Nakonec sáhl po 1,8litrovém celohliníkovém čtyřválci z rodiny Rover K-series, který původně poháněl sportovní roadster MG F. A aby toho nebylo málo, jednotku osadil karburátory z motocyklu Yamaha YZF-R6 a přidal zakázkový výfukový systém.
Nové pohonné ústrojí samozřejmě poskytuje výrazně vyšší výkon než standardní jedna-dvojka, údajně více než 140 koní. Škodovka prý nyní zvládne akcelerovat z klidu na stovku pohodlně za méně než 8 sekund.
Zajímavé také je, že majitel v autě ponechal originální pětistupňovou manuální převodovku. I zbytek vozu je takřka kompletně v tovární podobě, sériové jsou brzdy, kola i řízení, jedinou změnu zatím představuje lehké snížení předního zavěšení. Je však pravděpodobné, že část z toho se změní, tvůrce totiž plánuje instalaci předních brzd z MG F.
Původní je také startér, díky němuž upravená škodovka při startování vydává charakteristický škodovácký zvuk. Motor pak samozřejmě už zní trochu jinak, o něco více sportovněji a agresivněji.
V interiéru se pak změnila jediná věc, do přístrojového panelu se nastěhoval nový otáčkoměr "cejchovaný" do 8 tisíc otáček.
Ve videu, v němž nám YouTube kanál HubNut neobvyklou "škůdku" představuje, si "zkušební řidič" vyšší výkon pochvaluje. Podle něj totiž z tohoto klasického auta dělá vůz, který se dá díky pružnějšímu motoru snadněji používat v každodenním provozu. Jak upravená "stodvacítka" s výkonem přes 140 koní jezdí, se můžete podívat v už zmíněném videu.