Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle Škoda Fabia najezdila jako taxík milion kilometrů. Tipnete si, s jakým motorem?

Jan Zajíc Jan Zajíc 18. 6. 2019
7
6
Zobrazit náhledy (7)
Škoda Fabia Škoda Fabia

První generace Škody Fabia má pověst spolehlivého vozu, zvlášť s legendárním vznětovým motorem 1.9 TDI.

Naftový čtyřválec pohání i tuto fabii z roku 2003, s níž její majitel Mirsad Čosič v Bosně a Hercegovině najezdil už milion kilometrů. V tomto případě se ale pod kapotou ukrývá nepřeplňovaná varianta 1.9 SDI.

Na pozoruhodný nájezd jedničkové fabie upozornil dovozce vozů značky Škoda právě z Bosny a Hercegoviny.

Čosič si škodovku pořídil jako novou a celých 16 let ji používal jako taxík, zejména ve městě Tuzla. Tam také fabia pravidelně jezdila do autorizovaného servisu.

Za tu dobu se samozřejmě na voze měnilo několik dílů, ale vždy prý šlo o standardní výměny spotřebních částí. Motor je původní.

Atmosférický naftový čtyřválec 1.9 SDI sice nevyniká dynamikou, s výkonem 47 kW a nejvyšším točivým momentem 125 Nm ostatně nelze čekat nic jiného (zrychlení z nuly na stovku například zabere hrozivých 18,6 sekundy), ale zato ohromí trvanlivostí a nízkou spotřebou.

Do Škody Fabia jste si 1.9 SDI mohli objednat až do roku 2005, pak z nabídky zmizel.

Zajímavé také je, že Čosič se zatím neplánuje své milionové fabie zbavit. A to od zmíněného importéra dostal "za odměnu" poukaz v hodnotě 5.000 bosenských konvertibilních marek, což je zhruba 65.000 korun, na koupi nové škodovky.

Kromě poukazu však obdržel také nový přístrojový panel (protože počítadlo kilometrů se po ujetí milionu kilometrů vynulovalo a svítí na něm jen pomlčky), bezplatný servis po dobu jednoho roka a také náramkové hodiny s logem Škoda.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Taxi?
| 19. 6. 2019
Mně přijde dost perverzní, že takového auto, kde dospělí nemůže vzadu normálně sedět, dovolí někdo používat pro taxislužbu. Měli jsme tohle před mnoha lety jako služební (v kombíku) a dodnes na to moje páteř vzpomíná...
Avatar - Zetti
Re: PR clanky
| 19. 6. 2019
Trochu hloupe. V clanku se pise o atmosferickem motoru, ten se dneska uz u skodovky nevyskytuje.
1.9 sdi
| 19. 6. 2019
Loni v Bulharsku nás vezl taxikář s touhle Fabií a na počítadle mu svítilo číslo 596000 km. Ptal jsem se ho, jestli má původní motor. Prý ano a že prý když není turbo, není problém, jen že to chce vesla při rozjezdu. Navíc v autě nic nemlátilo ani nevrzalo. Bylo sice znát nájezd na volantu a šaltpáce, ale nic hrozného. Co do výdrže je tenhle traktor k nezaplacení.
Avatar - karoque
pěkný
| 18. 6. 2019
Milion je už pěkné na tak malé auto, zejména když taxík jezdí hlavně po městě. Že Mercedesy s 300D nebo 320cdi umí i 2 mega je věc druhá. Fabia 1 s 1.9 byla držák, to je všeobecně známé. Uvidíme zda si takové články budeme jednou číst o Fabii 3 nebo Scale.
PR clanky
| 18. 6. 2019
Koukam, ze PR se rozjizdi na plne obratky.

Skoda ma nejaky problem s kvalitou?

Nebo se chysta nejaky FL?

Zajimavy je, ze o spolehlivosti Hondy nebo Toyoty se tu tak casto nepise.

Jinak abych byl spravedlivy, potesilo me mnozstvi clanku o EV v posledni dobe.

PS Kdyz jsem jel naposledy za Seatem s timhle "vybornym" motorem, myslel jsem, ze se udusim.
A to mozna nemel jeste ani pul milionu. Proste u nekterych motoru je to pro lidstvo spis na skodu, ze vydrzi :-)

Koncernu zdar

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku