Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Také McLaren má novou architekturu pro hybridy. Vyzdvihuje její supernízkou hmotnost

David Bureš David Bureš 25. 8. 2020 • 22:20
28
Zobrazit náhledy (28)
McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider McLaren 570S Spider

Novou architekturu McLaren poprvé využije v roce 2021. Poslouží jako základ pro novou generací vozů základní řady Sports Series.

Automobilky se v posledních letech předhánějí v prezentaci nově vyvinutých platforem pro modely s různě elektrifikovaným pohonem. Nyní takovou architekturu představuje také McLaren. Jakožto výrobce supersportů si však připravil poněkud svébytnou technikou.

Architektura McLarenu určená pro novou generaci elektrifikovaných superaut je tak vyvinuta hlavně s ohledem na co nejnižší hmotnost. Automobilka bez bližších podrobností zdůrazňuje, že flexibilní platforma využívá novátorské procesy a techniky, které pomohly se zbavit nadbytečné hmotnosti. Výsledkem však není jen snížení celkové hmotnosti vozidla s takovou platformou, ale také zvýšení jeho bezpečnosti díky vysoké tuhosti konstrukce.

Cíl při vývoji techniky byl přitom velice ambiciózní. McLaren architekturu vyvíjel s ohledem na to, aby navzdory použití z podstaty těžkého elektrifikovaného pohonu mělo hybridní auto stejnou hmotnost jako předchůdce s klasickým pohonem. Generální ředitel McLarenu Mike Flewitt sice přiznává, že se to nakonec nepovedlo, mezigenerační nárůst hmotnosti hybridu proti předchozímu autu však má činit pořád slušných 30 až 40 kilogramů. „Když si vezmete, že hybridní systém P1 vážil 140 kilogramů, uvědomíte si, jak obrovskou práci jsme udělali se zvládnutím hmotnosti,“ tvrdí Flewitt.

McLaren si od základu nové karbonové šasi vyvinul vlastními silami, ve svém specializovaném centru kompozitních materiálů McLaren Composites Technology Centre (MCTC) v Sheffieldu. Firma si navíc bude architekturu sama vyrábět.

Do sériové produkce se flexibilní šasi dostane v roce 2021. Postupně se objeví v různých modelech, přičemž podle šéfa automobilky umožní McLarenu nabízet všechny jeho modely s elektrifikovaným pohonem.

Jako první architekturu podle zákulisních zpráv použije nová generace základní řady značky Sports Series. Ta aktuálně čítá deriváty 570S, 570GT a 600LT. Jestliže dnes se spoléhají na různě výkonný dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3,8 litru, do budoucna vsadí na elektrifikované ústrojí zahrnující nově vyvinutý vidlicový šestiválec. Půjde o plug-in hybridy, které čistě na elektřinu údajně zvládnou ujet až 32 kilometrů.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku