Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren chystá šestiválcový plug-in hybrid. Uvidíme ho ještě letos

David Bureš
Diskuze (0)

Britský výrobce supersportů používal hybridní pohon jen u svých vrcholných modelů. Nyní ale Mclaren chystá i „mainstreamový“ plug-in hybrid.

Plug-in hybridní pohon primárně vznikl pro snížení spotřeby paliva ve městě, kde takové vozy mohou jezdit čistě na elektřinu. Výrobci supersportů si ale rychle všimli, že se dá použít i pro zvýšení výkonových schopností aut. I proto ho McLaren použil ve svých vrcholných modelech, průkopníkem byl P1, později následovaný Speedtailem. Letos však značka z Wokingu plug-in hybridní pohon poprvé uvede i ve své základní řadě, nazývané Sports Series.

„Recept nabízet auto, které může být ekonomické, stejně jako vzrušující při řízení, zůstává naším cílem. McLaren je především o nabídnutí nejlepších řidičských automobilů a my vidíme příležitost s hybridy, pokud jde o okamžitý točivý moment a vyplnění mezer ve výkonovém spektru,“ říká generální ředitel McLarenu Mike Flewitt.

Už dříve vyšlo najevo, že chystaný plug-in hybrid využije kombinaci elektrického pohonu s dvakrát přeplňovaným vidlicovým šestiválcem. I ten bude v nabídce McLarenu novinkou, stávající vozy značky se spoléhají na vidlicové osmiválce různého objemu.

Právě šestiválcový motor bude podle všeho kompenzovat vyšší hmotnost hybridního ústrojí, které autu umožní jet zhruba 32 kilometrů čistě na elektrický pohon. „Ve společnosti McLaren máme to štěstí, že nejsme tak omezeni cenou. Naši zákazníci chtějí to nejlepší, proto jsme tím tak posedlí,“ říká Flewitt, čímž naznačuje, že se můžeme těšit na pokročilou techniku odlehčení hmotnosti.

O plug-in hybridním modelu se říkalo, že bude debutovat už na březnovém autosalonu v Ženevě, po jeho zrušení kvůli pandemii koronaviru ale z této premiéry nic nemohlo být. Nyní se tak spekuluje o tom, že plug-in hybridní novinku řady Sports Series uvidíme v létě s tím, že se začne prodávat na začátku 2021.

Příchodem plug-in hybridu přitom plány na elektrifikaci nabídky McLarenu ve Wokingu nekončí. Britský výrobce se totiž nebrání ani myšlence elektromobilu. Má to však jednu zásadní podmínku, elektrický McLaren se totiž musí těm se spalovacím motorem vyrovnat z hlediska řidičské radosti nebo použitelnosti. A to bohužel dodnes elektrovozy podle McLarenu nesplňují.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme