Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tápající Tesla? Model S se prodává lépe než konkurence od BMW či Mercedesu!

Stanislav Kolman
Diskuze (141)
Byť se o finanční situaci automobilky Tesla nemluví dvakrát pozitivně, na evropském trhu slaví úspěch. A poráží i velké značky.

Automobilka Elona Muska slaví na evropských trzích úspěch. Tesla Model S se totiž prodává lépe než Mercedes-Benz třídy S nebo BMW řady 7, americká značka za sebou nechala třeba i Audi. Není to poprvé, co Tesla ve srovnání s konkurencí takto uspěla, vždy ale šlo o prodejní čísla ze Spojených států.

Průzkum společnosti JATO Dynamics ukazuje, že se prodej Modelu S meziročně zvedl o 30 % na 16.132 kusů za loňský rok. Třída S, která už dostala i elektrifikované jednotky, si také polepšila, avšak jen o 3 % na 13.359 ks. To sedmičkové BMW se naopak propadlo o nemalých 13 %, v loňském roce se jej prodalo 11 735 kusů. Jen pro srovnání: v USA prodala Tesla 28.800 Modelů S.

Obdobně je na tom porovnání prémiových SUV, byť tady ztráta konkurence není taková. Modelu X se prodá zhruba 12.000 kusů ročně, tedy stejně jako Porsche Cayenne. Následuje BMW X6, jehož se za rok 2017 prodalo o asi dva tisíce kusů méně.

„Pro tradiční automobilky je to zdvižený prst. Tesla ukazuje, že menší, ale chytřejší značky mohou porazit zažitou konkurenci i na její domácí půdě,“ popsal čísla za loňský rok Felipe Munoz, analytik společnosti JATO Dynamics.

Tesla těží zejména z nedostatečné konkurence na elektřinu, což se má ale v příštích letech změnit. Z prémiových značek se můžeme těšit na Porsche Mission E, Jaguar I-Pace či Audi E-Tron. Ti všichni mohou být pro Model X velkým soupeřem. Odpověď na Model S už chystá i Mercedes, který přiveze vůz třídy S na elektřinu do roku 2020.

Stanislav Kolman
Diskuze (141)
Avatar - Barrichello
28. 2. 2018 19:06
Stačí trošku mráz
a hle máme tu rekord [odkaz]

Ted ještě k tomu nabíjet třeba 2 miliony elektromobilů >:D
Avatar - Barrichello
24. 2. 2018 19:41
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Tesla prý produkty pochybné kvality prodává zcela vědomě a nic s tím nedělá ani ve chvíli, kdy je na pochybné praktiky s tím související upozorněno nejvyšší vedení. Williams pro automobilku pracoval jako regionální manažer pro oblast New Jersey od roku 2011. Na této pozici pak měl být svědkem praxe, kdy Tesla „nepřiznává zákazníkům, že před dodáním provedla drahé opravy značných nedostatků“. Takové vozy má pak značka prodávat buď jako nové, nebo v případě větších problémů „ojeté“ či „předváděcí“, i když nikdy nebyly použity.

Williamsovi byla tato strategie proti srsti, proto na ní měl opakovaně na přelomu let 2016 a 2017 upozornit své nadřízené. Pochvaly se však od Lennyho Peaka, regionálního manažera pro celé východní pobřeží USA, a Jerome Guillena, viceprezidenta značky, nedočkal. Místo toho měl být nejprve sesazen na post servisního manažera, poté na pozici mobilního manažera a následně byl v září loňského roku propuštěn.

V tomto jednání spatřuje Williams křivdu, a proto se obrátil na soud. Ve své žalobě tvrdí, že byl vyhozen právě v důsledku svého upozorňování na nekvalitní výrobky Tesly a procesy na hraně ilegality. Jako takový měl přitom spadat pod ochranu CEPA, čímž je myšlena ochrana zaměstnance před zaměstnavatelem kvůli nahlášení ilegálních praktiky či odmítnutí se podílení na takových praktikách.

Podle Tesly ovšem Williamsova žaloba není založena na pravdě, v podstatě prý má jít pouze o mstu bývalého zaměstnance vyhozeného pro neschopnost. „Tento právní spor nemá žádné opodstatnění. Tvrzení pana Willliamse o tom, kterak Tesla prodává použitá nebo demonstrační vozidla, je kompletně falešná a neodpovídají tomu, jak to v Tesle funguje,“ uvedl v reakci na žalobu zástupce automobilky s tím, že Williams byl propuštěn jen a pouze kvůli svým výkonům.

Kde je pravda, bude muset rozhodnout soud, se znalostí mnoha případů „kvality” aut Tesly je ale těžké automobilce věřit. Že má s kvalitou velké problémy, které často řeší až dealeři před dodáním, se mluvilo mnohokrát a potvrzují to i snímky nového Modelu 3 od Briana Gluckmana. Ten si vůz nedávno prohlédl v jednom z butiků značky (jde tedy o prezentační kus, který by měl z podstaty dělat co nejlepší dojem) a jak je z jeho fotek patrné, do kvalitního produktu má daleko. Zřejmé je špatné slícování panelů karoserie, vnitřek víka zavazadelníku nebyl nalakován a sešití sedadel v místech styky více částí nesedí. A problémů je u tohoto konkrétního exempláře více.

Kdyby se o něčem podobném mluvilo poprvé nebo by se potíže týkaly jen nového Modelu 3, dalo by se to ještě chápat, ale o těchto potížích se mluví roky. Nezdá se přitom, že by jich ubývalo a týkají se zjevně i nejnovějšího modelu v jeho prezentačním provedení. Je za takových okolností vůbec možné věřit Tesle, že před problémy nestrká hlavu do písku? Nebo že ji tam nestrká lidem, kteří je chtějí řešit?

Jak jsme již uvedli, bude třeba vyčkat na rozhodnutí soudu, je ale otázkou, zda by negativní rozhodnutí Tesle nějak uškodilo. O nekvalitě se mluví, nekvalitní výrobky firma vystavuje, probíhají soudní spory a zákazníků stejně přibývá a hodnota akcií firmy dále roste. Jeden soud tuhle realitu těžko změní...
Avatar - white label
24. 2. 2018 17:47
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Souhlas.
24. 2. 2018 08:45
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Tahle výbava je přeci ve vyšší střední běžná (některé značky sice nenabízí vzduch, ale i tam najdeš vymazlené podvozky - někdo by ani vzducháč nechtěl, protože mají také své slabiny a nehodí se na všechno). "Poloautonomní" řízení pomíjím. Pro mne je to prostě banda asistentů a ty má kde kdo (i když jim třeba i dobře funguje).

O řazení normálně ani nevím. Ale ano, elektrický pohon má své kouzlo.

Hlavně si v tom vůbec nepřipadám jako v autě za ty peníze. To je pro mne zásadní problém. Cingrlátka ti dá i nižší střední. Pohon to nezachrání.
Avatar - wakantanka
24. 2. 2018 07:52
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
TWL sak princip je ten isty. Vyrabas a predavas hlavne to na com vies zarobit a je jedno ci to je EV ci sedan alebo SUV.