Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata Motors zvažuje prodej lidového auta Nano v Evropě

Václav Pavlečka
Diskuze (22)
Šéf Tata Motors Ratan N. Tata se v jednom z rozhovorů pro italský tisk vyjádřil ve smyslu, že jeho společnost zvažuje uvedení modelu Nano na evropský trh. Chystá se jednat s italským Fiatem. Ovšem rozhodnuto zdaleka není...

Všeteční novináři a spekulující průmyslník

Vozidlo, které má přispět k motorizaci Indie, tedy Tata Nano, přineslo indické společnosti Tata Motors nebývalou celosvětovou publicitu. V jednom z rozhovorů, pro italský magazín Automobilismo, připustil Ratan N. Tata, že nevylučuje uvedení vozu Nano do Evropy. „Je to možnost a my ji stále zvažujeme. Ale nejsem přesvědčen, že to bude možné,“ komentoval indický průmyslník.

Následně dodal, že model Nano by mohl být využit i pro společný podnik Fiatu a Tata Motors. „O této možnosti budu hovořit se Sergiem Marchionnem,“ podotkl Ratan N. Tata.

Střízlík se spotřebou 4,3 l/100 km

Auto určené původně pro rozvojové trhy bude v Indii uvedeno do prodeje koncem letošního roku. Jeho cena se má pohybovat kolem 2500 USD, tedy v přepočtu zhruba 44 tisíc korun – ovšem bez daně.

Tento jednoprostorový pětidveřový vůz je určen pro čtyři pasažéry. Má ocelovou karoserii a motor uložený vzadu. Celohliníkový dvouválcový agregát s vícebodovým vstřikováním paliva má zdvihový objem 623 cm3 a nejvyšší výkon asi 24 kW. Na 100 km si řekne o 4,3 litru benzinu. Točivý moment se přenáší přes čtyřstupňovou manuální převodovku na kola zadní nápravy. Automobil má vnější rozměry 3,1 x 1,5 x 1,6 m, a je tedy jen o málo větší než evropský Smart ForTwo.

Václav Pavlečka
Diskuze (22)
17. 1. 2008 15:19
Re: Bomba "auto"
>:D :yes:
Avatar - MajoThePuk
17. 1. 2008 14:09
Re: tohle jestli se srazi s Q7
to iste sa stane ci zo smartom forTwo ci akymkolvek inym malym autom...tam uz nie je co riesit taky kolos ho roz***po celej ceste
Avatar - Pjenkava
17. 1. 2008 13:44
Hmmm
Tragedie... >:D
17. 1. 2008 13:06
Re: Zas tak hrozné to není
No ten design teda určitě lepší být mohl, Podívej se na Smart, ten je v designu o 100 mil kupředu. Jde spíš o to, že za tu cenu nemohli tvůrci využít taková technická řešení jako už u zmiňovaného Smartu, a proto vypadá tak jak vypadá.
17. 1. 2008 12:38
Re: Zas tak hrozné to není
Povedal by so, že práve dizajn je veľmi vydarený. Postaviť niečo pekné s minimálnym pôdorysom je ťažšia úloha ako tvoriť dizajn povedzme pre limuzínu strednej triedy. Tu je podstatne menší priestor pre experimentovanie s tvarom, prvoradá je funkčnosť.