Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata Zest a Bolt: Mini sedan a hatchback nejen pro Indii

Michal Fokt
Diskuze (6)
Tata představuje svou novou naději - dvojici minivozů s novým designérským stylem a malým turbomotorem, určenou pro celosvětový prodej.

Tata na domácím autosalonu Auto Expo v Dilí představuje dva nové klíčové modely, postavené na stejném technickém základu. Jedná se o minivozy Zest a Bolt, přičemž v prvním případě se jedná o sedan a ve druhém o hatchback. Sedan Zest má i s (krátkou) zádí délku těsně pod 4 metry (3995 mm), šířku 1695 mm a výšku značných 1570 mm, rozměry hatchbacku Bolt zatím nejsou k dispozici.

Tata informuje, že obě auta byla navržena v novém firemním stylingu DesignNext, který se zjevně bude vyznačovat agresivně stylizovaným nárazníkem a šípovitými světlomety, společně s výraznými prolisy na bocích, opticky ale vzhled aut degraduje jejich značná výška. Díky skromným rozměrům a nové platformě X1 váží Zest pouze 1106 kg a vystačí si tedy s objemově skromnými motory, které však budou v obou případech přeplňované.

Základem nabídky se stane turbodmychadlem přeplňovaná čtyřválcová benzinová dvanáctistovka Revotron o výkonu 62 kW při 5000 otáčkách a s točivým momentem 140 N.m v rozmezí 1750-3000 otáček, alternativou bude v Indii taktéž velmi oblíbený turbodiesel Quadrajet 1,3 l, původem od Fiatu, jenž disponuje 66 kW při 4000/min a točivým momentem 200 N.m, jenž je k dispozici ve stejném rozsahu otáček jako v případě benziňáku. Zatímco zážehový motor bude dodáván s manuální převodovkou, nafťák dostane robotizované ústrojí, v obou případech s pěti stupni.

V překvapivě moderním interiéru najdou majitelé infotainmentový systém Harman s dotykovou pětipalcovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, připojením ke smartphonu, sociálním sítím i Bluetooth propojením. Prodej bude v Indii zahájen ve druhé polovině letošního roku a Tata plánuje nabízet oba vozy i na trzích mimo Indii.

Michal Fokt
Diskuze (6)
5. 2. 2014 09:27
Re: Mini ako mini...
V Bulharsku si človek s nedostatkom peňazí nekúpi malé nové auto, za rovnakú cenu má staršie, podstatne väčšie a tradičnej značky a so zabezpečeným servisom a množstvom ND. Vieš si predstaviť predaj tejto malej Taty u nás? A je fuk, či dnes alebo pred 10-15 rokmi. Proste okrajová záležitosť.
je to podobné, ako keď sa Rusi snažili motorizovať vidiek. Ponavrhovali malé, odolné a relatívne lacné autá. Ale aj tá nízka cena bola pre ruského roľníka horibilná, navyše v tom miniaute neodviezol čo potreboval, a tak naďalej zapriaha kravky a nakladá veci na káru alebo na voz...
V EU tiež veľa šancí tomuto typu áut nedávam, praktická veľkosť, aj do mesta, vyzerá inak, a kto dnes v Európe chce malé auto, hľadá niečo kvalitatívne aspoň o triedu vyššie.
Tata robí odolné off-roady a dosť dobré užitkáče, ale u osobných áut to ružovo v Europe nevidím.
Avatar - gld
4. 2. 2014 22:53
Re: Mini ako mini...
Tata sa istý čas predávala (možno ešte aj predáva) na slovensku. Indica + nejaké pickupy.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2014 20:45
Re: Mini ako mini...
v bulharsku mas aj cinsku znacku geely tusim ;-) , takze tata by tam iste nebola odveci, moldavskto to iste,

ja dufam ze to pride aj do eu
4. 2. 2014 19:55
Re: Mini ako mini...
Ty si niekedy v Bulharsku, Ukrajine alebo Moldavsku bol? Vieš, čo tam jazdí? Na toto už dnes nenachytáš ani Poliakov, a to boli akí preborníci v používaní miniáut.
Najlacnejšie autá nemôžu byť najmenšie, nebudú mať úspech. Hlavne nie v chudobnejších krajinách, tam je lepší síce jazdený vehikel, ale 3x väčší so servisom doma v garáži alebo u suseda cez cestu...
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2014 19:46
Re: Mini ako mini...
zalezi v ktorej europe, v nemecku bez sance ale v takom bulharsku by to mohol byt trhak, alebo moldavsko ;-) ukrajina bielorusko macedonsko a mozno by sa to uchytilo aj v italii :yes: