Tatra: Phoenix se stane vlajkovou lodí, bude patřit k dražším v segmentu
Automobilka Tatra dnes na svém zkušebním okruhu v Kopřivnici na Novojičínsku předvedla nový nákladní vůz Tatra Phoenix. Automobilka má s tímto vozidlem velké plány, v příštích letech by mělo být její "vlajkovou lodí" a kromě trhů v celé Evropě s ním chce proniknout například i do Jižní Ameriky. Sériová výroba nového vozu začne příští měsíc. ČTK to dnes řekl marketingový ředitel Tatry Martin Najzr.
"Tatra má od tohoto vozidla obrovské očekávání. Je absolutně konkurenceschopné, je špičkou v daném segmentu a bude vstupovat na spoustu nových trhů," řekl Najzr.
Na výrobě vozu Tatra spolupracuje s nizozemskou firmou DAF Trucks N.V., předním světovým producentem nákladních vozů. DAF Tatře dodává motory a kabiny. "V rámci spolupráce s firmou DAF se nám nabízí nejenom využití jejích komponentů. Díky této spolupráci máme nejenom vynikající vozidlo, ale zároveň velmi silnou i distribuční síť," řekl marketingový ředitel Tatry.
V příštích týdnech si podle něj automobilka díky této síti vybere nové partnery v jednotlivých evropských zemích. "Předpokládáme, že toto vozidlo bude v nadcházejících letech naší vlajkovou lodí. Díky tomu, že vstupujeme na nové trhy, by objemy výroby už příští rok měly přesáhnout tisíc vozidel a v tomto trendu budeme pokračovat," řekl Najzr. Uvedl, že Tatra bude vstupovat do všech evropských zemí a má dlouhodobé plány dostat se na trhy Blízkého východu.
Tatra Phoenix bude podle Najzra patřit k dražším vozům své kategorie. "Budeme se pohybovat v horní polovině cenového pásma, to znamená, že budeme jedním z těch dražších řešení. Proč? Protože jednoduše nabízíme zákazníkům víc než ostatní. Zákazníci s tímto vozidlem ve finále můžou mít vyšší ziskovost," řekl Najzr.
Vůz podle něj uveze více materiálu než jiná srovnatelná auta. "Navíc jsme poprvé do komerčního vozidla nainstalovali kompletní vzduchové pérování. Dokáže jet v terénu rychlostí, které nejsou schopni dosáhnout řidiči jiného vozidla," řekl Najzr. Dalším důležitým prvkem je podle něj komfort. "Když k tomu přidáme tatrovácký podvozek, tak jízda v terénu je natolik komfortní, že v Tatře říkáme, že to je osobní auto, které přepravuje náklad," řekl Najzr.