Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra představuje na veletrhu Bauma 2019 speciály řady Phoenix

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Společnost Tatra Trucks v rámci mezinárodního veletrhu stavební i těžařské techniky a nákladních vozidel Bauma 2019 představuje dva zástupce modelové řady Phoenix.

Společnost Tatra Trucks si pro 32. ročník mezinárodního veletrhu Bauma 2019, který probíhá ve dnech 8. až 14. dubna v německém Mnichově, připravila dvojici velkokapacitních sklápěčů na podvozcích modelové řady Phoenix.

První z této dvojice vozidel, je připraveno pro švédského dealera značky Tatra, firmu Cordestam. Tento sklápěč s podvozkem v konfiguraci 8x8 je přizpůsoben požadavkům švédského trhu, což se projevuje v upraveném rozvoru nápravu a použití závěsného zařízení VBG, odpovídajícího skandinávským předpisům.

Vozidlo se pyšní prodlouženou spací kabinou s nadstandardním vybavení, žádaným ve Švédsku. Do vozu je instalován motor Paccar o výkonu 390 kW a automatická šestnáctistupňová převodovka ZF. Maximální hmotnost tohoto automobilu může činit 52 tun, přičemž hmotnost užitečného nákladu přesahuje 35 tun.

Druhým zástupcem značky Tatra vystavovaným na veletrhu Bauma je pětinápravový sklápěč s konfigurací podvozku 10x6 pro nizozemského dealera Loven Trucks.

Podvozek tohoto vozidla je přizpůsoben specifickému smíšenému provozu. Proto je vybaven vedle speciální nástavby třemi řiditelnými nápravami a prostřední nápravou zdvihací. Tento vůz se má totiž pohybovat na písčitých a kamenitých cestách v členitém terénu, ale rovněž bude využíván i na vozovkách s kvalitním povrchem.

Bezproblémový pohyb v náročném terénu má proto zajistit použití pěti náprav, zatímco dobrou manévrovatelnost pak natáčecí první, druhá a poslední náprava. Na běžných silnicích se pak má uplatnit systém vyzdvižení prostřední nápravy, díky kterému se sníží spotřeba paliva a opotřebení pneumatik během přepravy nákladu na dlouhé vzdálenosti.

Společnost Tatra Trucks i u tohoto zástupce řady Phoenix uvádí, že je vybaven motorem Paccar o výkonu 390 kW a automatickou převodovkou ZF. Maximální hmotnost může přesahovat 60 tun, přičemž užitečné zatížení činí více než 40 tun.

Zdroj: Tatra Trucks a.s.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

10. 4. 2019 13:58
Pěkný design
Musím přiznat, že kdyby vepředu nebylo logo automobilky, tak by mě ani ve snu nenapadlo, že jde o Tatru. Vypadá fakt dobře a ve vozovém parku naší firmy by se pěkně vyjímala :-) Máme vlastní auta, ale když se nám nárazově zvýší poptávka, která překročí naši kapacitu, půjčujeme si auta u https://www.vansrenting.com/nabidka/