Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TechArt Magnum Concept – další nabušené Cayenne

Miroslav Kudělka
Diskuze (6)
Společně s premiérou úprav pro novou 911 představil v Essenu TechArt premiéru kompletního tuningu pro Cayenne, který obsahuje jak vzhledové tak i výkonnostní prvky.

Společně s premiérou úprav pro novou 911 představil v Essenu TechArt premiéru kompletního tuningu pro Cayenne, který obsahuje jak vzhledové tak i výkonnostní prvky.

Koncepce kitu Magnum Concept spočívá ve výrazných optických změnách podpořených kvalitními technickými úpravami. Nové nástavce blatníků rozšiřují karosérii o celých 8 cm a umožňují použití mamutích kol 10J x 22“ s pneumatikami 295/30 ZR 22, které jsou homologovány až do rychlosti 300 km/h. Kit dále obsahuje nový přední nárazník s rozměrnými vstupy chladícího vzduchu a přídavnými dálkovými a mlhovými světlomety. Hlavní světlomety dostaly mračítka pro agresivnější vzhled. Úprav doznala také kapota motoru, která dostala výrazná žebra, ve kterých jsou otvory pro odvod horkého vzduchu z motorového prostoru. Na bocích jsou osazeny nástavce prahů, aby propojily široké blatníky. Nový je také zadní nárazník s výřezy pro dvojici oválných koncovek výfuku. Zajímavým prvkem je lišta přes horní hranu zadních světel a pod oknem výklopných dveří, na jejichž spodní části je panel propojující krajní části nárazníku.

Skvělý vzhled doplňují zatím tři stupně úprav motorů. Dva jsou určeny pro Cayenne S, jehož atmosféricky plněný motor V8 může dosahovat buď 265 kW (360 k) nebo 280 kW (380 k). Pro špičkový model Cayenne Turbo je prozatím k dispozici přeprogramovaná elektronika a sportovní vzduchový filtr a výsledkem je výkon 375 kW (510 k) což je o 60 k více než v sérii a točivý moment 720 Nm při 3300 ot/min. S tímto výkonem zrychlí z 0-100 km/h za 5,0 sekundy a jede až 274 km/h. technici intenzivně pracují na dalším stupni úprav, který obsahuje větší turbodmychadla, větší chladič stlačeného vzduchu, nový výfukový systém, přepracované sací potrubí a samozřejmě sportovní filtr sání a nově naprogramovanou řídící jednotku. Tohle všechno by mělo dopomoci k výkonu 442 kW (600 k) a točivému momentu 865 Nm. Zrychlení pak proběhne za 4,5 sekundy a maximální rychlost se vyšplhá na 292 km/h. Vzduchové odpružení je doplněno přídavným modulem, který jej dokáže snížit o 60 mm na kvalitních silnicích a v terénu naopak o 70 mm zvýšit.

Miroslav Kudělka
Diskuze (6)