Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TechArt v Ženevě 2007

Ondřej Láník Ondřej Láník 10. 3. 2007 • 11:59
11
2
Zobrazit náhledy (11)
GTstreet GTstreet Magnum Magnum Magnum Magnum
Německá ladičská firma TechArt si na loňskou výstavu v Essenu dovezla kompletně upravené Porsche 911 Turbo generace 997.

GTstreet

Šestiválcový boxer o objemu 3,6 l dosahuje výkonu 427 kW (580 k) v 6 000 ot/min a maximální točivý moment 700 Nm nastupuje již v 4 800 otáčkách. Se stálým pohonem všech kol se 911 Turbo v kabátku od TechArtu stálo jedním z nejrychlejších aut světa, protože z nuly na stovku katapultuje řidiče za 3,46 s. Nejvyšší rychlost je 339 km/h.

To ale firmě TechArt nestačilo a všechny části úprav se ještě zlepšily. Z pohonné jednotky se nakonec podařilo vydolovat závratných 463 kW (630 k) v 6 800 ot/min. a maximální točivý moment poskočil o dalších 120 Nm na celkových 820 Nm při 4 500 otáčkách. S těmito hodnotami vystřelí upravené Turbo z 0 km/h na 100 km/h za pouhé 3,2 s, dvoustovku spolkne za 10,9 s a nejvyšší rychlost vozu je 345 km/h.

Technici TechArtu se mravenčí prací v aerodynamickém tunelu dopracovali k optickým doplňkům, které vozu dodávají na vzhledové dravosti a přitom jsou vysoce funkční. Přední spoiler byl doplněn přídavnou lištou na spodní části, která omezuje vztlak na přední nápravě. Boky vozu dostaly mohutné nástavce prahů uklidňující proudění mezi koly a změněna byla také zpětná zrcátka.

Záď dostala spoiler nad okno, který prodlužuje linii střechy, výsuvný spoiler dostal ještě jednu plochu, aby se zvýšila přítlačná síla a pod nárazník byl přidán difuzor urychlující odvod vzduchu pod vozem. Nakonec TechArt přidal verzi GTstreet černo-oranžový lak, který dravý dojem vozu vhodně zvýrazňuje.

Magnum

TechArt Magnum, přepracované Porsche Cayenne Turbo, bylo představeno již v roce 2005 na frankfurtském autosalonu. Přední části vozu dominuje nárazník s masivními vstupy vzduchu a kulatými mlhovkami, vzduch se do motorového prostoru dere také vstupy v přední kapotě. Na objemu nabraly boční prahy, změnu vnějšího vzhledu dokonal nový zadní nárazník, mohutný spoiler nad zadním sklem, lišta částečně překrývající zadní světlomety a dvě dvojité koncovky výfuku s úctyhodným průměrem. Celý výtvor stojí na 22palcových kolech s pneumatikami 295/30 R 22 s rychlostním limitem až 300 km/h.

Výkon vlivem větších turbodmychadel, nového výfukového systému a upraveného sacího potrubí vzrostl z původních 331 kW při 6 000 otáčkách na 442 kW a točivý moment z 620 Nm na 865 Nm. Díky tomu TechArt Magnum zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dokáže uhánět maximální rychlostí až 292 km/h. Speciální modul sníží světlou výšku vozu o dalších 60 mm.

V Ženevě TechArt prezentuje Magnum se zcela novým, luxusním interiérem. V kabině je vše čalouněno kvalitní kůží nebo Alcantarou, přechody mezi světlou barvou a tmavými plochami jsou vyplněny lištami z pravého dřeva. Rámeček na středovém panelu, dotykové plochy pedálů, prahové lišty a další doplňky obložení jsou z leštěného hliníku. TechArt dále nabízí možnost obložit vybrané plochy interiéru díly uhlíkových kompozitů.

Magnum je vybaveno multifunkčním audio-video systémem, který má velký barevný dotykový displej, měnič na 6 CD, který umí přehrávat i DVD, obsahuje satelitní navigaci, připojuje telefon přes bezdrátový systém Bluetooth. Děti se mohou při dlouhých cestách zabavit hrou, když jim připojíte konzolu Playstation II.


Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku