Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tento Peugeot 205 byl bestií pro závody do vrchu. Pomáhala mu technika Schumiho F1

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 18. 9. 2017
3
Raritní úprava vznikla v devadesátých letech jako testovací auto pro komponenty F1. Za stavbou unikátu stáli dva inženýři stáje Benetton.

360p720p

Následující Peugeot 205 byl vyroben v roce 1988 coby sériový kousek, krátce poté se však do jeho úprav pustila společnost ACE Engineering z hrabství Devon, aby postavila speciál pro závody do vrchu. Na tom by samo o sobě nebylo nic až tak zvláštního, kdyby se auto o několik let později nedostalo do rukou inženýrům Formule 1. A ti z něj udělali doslova raketu na kolech.

Jednalo se o Williema Toeta a Richarda Marshalla, kteří toho času pracovali pro stáj Benetton. Peugeot posloužil na testování nových technických komponent, které byly následně aplikovány na závodní monoposty. V té době barvy týmu hájil Michael Schumacher, který se stájí získal mistrovské tituly v letech 1994 a 1995.

Na malém voze francouzské automobilky se tak vůbec poprvé objevila třeba kontrola trakce, která při závodech do vrchu pomáhala zejména za mokrých podmínek. To řidiče Peugeotu často katapultovalo do nejlepší desítky i mezi podstatně výkonnějšími stroji. V devadesátých letech se auto ve Velké Británii stalo doslova postrachem a ještě před několika lety drželo řadu zajímavých rekordů.

Není divu, vždyť pohonná jednotka o výkonu 280 koní pracuje v těle o celkové hmotnosti 620 kg! Unikátní stroj se naposledy objevil během letošního ročníku akce Retro Rides Gathering v Shelsley Walsh. Pokud jej chcete vidět a slyšet, rozhodně doporučujeme přiložené video.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

F1
cobra.s
| 19. 9. 2017
Motor ty *! :no:
Avatar - wakantanka
F1
wakantanka
| 18. 9. 2017
Kontrola trakce :-)
Avatar - Tiburon
F1
Tiburon
| 18. 9. 2017
Co je tam teda z technologie F1?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku