Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Plymouth GTX
Plyšové kostky jsou nedílnou součástí amerických aut, odkazují na hazard se životem válečných pilotů.
Plymouth GTX
Při renovaci v Česku byl celý interiér přečalouněný. Všechny mechanické prvky jsou ale orginální.
22 Fotogalerie

Tento Plymouth GTX našel klid až v Česku. Má ohromný motor a dynamiku BMW M3

Osud tomuhle plymouthu nerozdal zrovna dobré karty. Naštěstí se dostal do rukou nadšených Čechů a rozdává teď radost na srazech i v ulicích Prahy.

Automobilka Plymouth naskočila na vlnu sportovně střižených kupé na apríla roku 1964 modelem Barracuda. Splašeného koně v modrém oválu tak dokonce předběhla a zaslouží si tak vlastně první označení pro pony car, tedy dostupného sportovního auta pro mladé rodiny. Rozpočet na vývoj auta bohužel nebyl uspokojivý, protože hodně peněz se tehdy sypalo do vývoje modelu s turbínovým pohonem. Barracuda tak technicky a částečně i designově vycházela z modelu Valiant, a zpočátku dokonce nesla jeho jméno. Původně se navíc měla jmenovat Panda, ale designéři si prosadili druhové označení dravé ryby s velmi ostrými zuby - Soltýna barakudy. Souběžně s menším modelem Valiant se vyráběl také větší belvedere, s tradicí od roku 1954, potažmo 1951, kdy se prodával jako Cranbrook Belvedere. Tady přišla řada na sportovní variantu v roce 1968, kdy se Plymouth rozhodl zařadit mezi velké pušky.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!