Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tento Žuk vypadá sériově, v jeho útrobách však najdete velké překvapení!

Jan Mička Jan Mička 6. 9. 2017
8
6
Zobrazit náhledy (8)
Lublin Lublin Lublin
Rudý polský Žuk dříve sloužil hasičům, současný majitel se jej však rozhodl výrazně přepracovat. Zvenku to moc nepoznáte, uvnitř však najdete jedno velké překvapení.

Dodávka FSC Žuk se vyráběla v Polsku v letech 1958 až 1998 a stála na podvozku odvozeném od licenčně vyráběné Pobědy M20. Základem byl rám obdélníkového tvaru, přední náprava s nezávislým zavěšením kol se starala pouze o zatáčení. Hnaná byla ta zadní, odpružená listovými pery.

O pohon se nejdříve staral motor GAZ M20 s rozvodem SV, objemem 2120 kubických centimetrů a výkonem pouhých padesát koní, v roce 1965 však byl nahrazen agregátem S 21 s novou ventilovou hlavou a rozvodem OHV, který dával výkon 70 koní. Během let vznikly varianty s kabinou a valníkem, dodávky, a dokonce i hasičské verze dodávané do Egypta. A o jedné takové si dneska řekneme něco více.

Na snímcích v galerii a v přiloženém videu můžete vidět na první pohled docela sériového Žuka, zdání však klame. Od roku 2015 slouži majitelil k propagaci podnikání, tohle auto přece jenom nikdo nepřehlédne a jako pojízdný billboard před obchodním centrem snad i dobře fungoval, po čase ale přestala sériová technika stačit. Rafal, majitel vozu, proto přistoupil k úpravám a začal poměrně jednoduše – opravil, co bylo potřeba. Hasičák byl však stále velmi pomalý a nepohodlný pro denní užívání, takže se šlo více do hloubky.

Původní motor musel pryč. Nejdříve jeho místo měly zaujmout vznětové jednotky z mercedesů W123 či W124, pak dokonce přicházel v úvahu i čtyřlitrový benzinový osmiválec s Jeepu Cherokee, Rafal si ale velmi snadno spočítal, že s dieselem by auto nebylo zábavné a americký kus železa by byl moc těžký. Nakonec padla volba na motor, který Žuk pohání dodnes – benzinový šestiválec z BMW, který je lehký, místo původního motoru se v pohodě vejde, a dokonce i výkon 110 kW je vyhovující.

Původní bubnové brzdy, které měly vůz krotit maximálně z rychlosti 90 km/h, byly nahrazeny kotoučovými z Lublinu II, a v rámci zlepšení řidičského komfortu byl instalován i posilovač řízení. Původní sedadla také musela pryč, nyní v Žuku najdete elektricky ovládaná kožená křesla z otevřeného BMW 3 E46.

Ve srovnání se změnami na podvozku jde ale vlastně o maličkosti. Sestava je směsici dílů z Nissanu Patrol GR, Renaultu Traffic a například zadní náprav pochází z Fordu Explorer. V mnoha ohledech jde tedy o moderní automobil, který umí jet rychlostí až 130 km/h a je vhodný k dennímu používání. Sám majitel navíc tvrdí, že z něj okolí nespustí oči!

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Stejsn
Cože?
| 7. 9. 2017
"Hasičák byl však stále velmi pomalý a nepohodlný pro denní užívání, takže se šlo více do hloubky. Původní motor musel pryč. Nejdříve jeho místo měly zaujmout vznětové jednotky z mercedesů W123..." - já si snad nedovedu představit nic línějšího než naftový piano! 8-s
video demence
| 7. 9. 2017
mi taky
Avatar - wakantanka
video demence
| 7. 9. 2017
pokým si nenainštaluješ schopný adblock >:D
Avatar - Zetti
video demence
| 7. 9. 2017
se mi na nem sekl prohlizec, to je profesionalita.... :no:
video demence
| 7. 9. 2017
odhaduju tak , že dokud na to bude klikat tak 70% čtenářů

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku