Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla má s Modelem S velké plány v Německu

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Prodat deset tisíc automobilů ročně jen v Německu, tak zní smělý závazek americké Tesly. Teprve čas ukáže, zda je toto číslo reálné.

Elektrický sedan Tesla Model S se objevil na evropském trhu v srpnu. Hned v září se stal se 616 kusy nejprodávanějším automobilem v Norsku, což je sice velký úspěch, ale Norové jsou náklonností k elektromobilům pověstní. Nemusí platit mýtné, parkují zdarma, mohou používat expresní pruhy na dálnicích a využívají štědrých vládních dotací, například pro ně příslušní činitelé nechávají stavět dobíjecí stanice. Model S mimochodem porazil například i Volkswagen Golf a Toyotu Auris, tyto modely skončily na dalších příčkách pomyslných stupňů vítězů.

Tesla má však velké plány momentálně hlavně u našich západních sousedů. Auto zde stojí nemalých 71.400 eur (1,84 milionu korun), byť ve zmíněném Norsku je ještě dražší. To však nebrání americké automobilce stanovit si nemalé cíle. V roce 2015 by chtěla prodat okolo 10 tisíc aut, potřebná infrastruktura, tedy síť dobíjecích stanic už je ve výstavbě. Ano, je to jen malý zlomek trhu, na kterém si zákazníci loni koupili na 3,08 milionu vozů a letos díky recesi odbyt spadne na asi 2,9 až 3 miliony kusů. Průmyslová asociace VDA odhaduje, že se na tomto čísle udrží i v příštích letech.

V rozhovoru pro Welt am Sonntag prozradil neskromné plány generální ředitel Tesly Elon Musk a dodal: „Mám důvěru v německé spotřebitele. Naše rychodobíjecí stanice by měly být vybudovány do března 2014 v polovině Německa a v celé zemi do konce příštího roku.“ Tehdy bude také dle Muskových slov mít Tesla jen ve Spolkové republice na čtvrt stovky oficiálních dealerů. Pěkné je i to, že v amerických testech NHTSA je Model S dosud nejbezpečnějším vozem,který byl kdy zkoušen. Stačí to ale na úspěch? Elektrický boom, který kdysi předpověděl Carlos Ghosn, se jaksi zatím nekoná...

Tesla v současnosti pracuje na vývoji třetí generace elektromobilu, který by se měl objevit do tří let. Předpokládaná cena se v současnosti pohybuje daleko níže: mezi 30 a 35 tisící dolary (559-652 tis. Kč). Zdá se vám ta částka z říše snů? Ano, to nejste sami...

¨

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Avatar - Kjirka
31. 10. 2013 08:43
Re: Jestli neuspěje zanikne,
přesně, dává to smysl tam, kde se el. energie vyrobí pokud možno čistým způsobem. Jestli ji vyrobíš v elektrárně na fosilní paliva, tak tu ekologickou zátěž pouze kumuluješ do jednoho velkýho zdroje. Najivní pitomci, jako to jedno péro tady, si pak myslí, jak chrání přírodu.
Avatar - šmoula nešika
30. 10. 2013 07:46
Re: Jestli neuspěje zanikne,
Alternativa jistě zajímavá, ale mě osobně kromě ceny a obtížnosti nabíjení vadí i ta rádoby ekologičnost, o které se ve zdejších končinách moc mluvit nedá. Ale v Číně, kde si se spalování moc hlavu nedělají, dusí se ve smogu a vyrábí elektřinu z hydroelektráren, tam to smysl dává.
Avatar - positivemind
29. 10. 2013 23:54
Re: Jestli neuspěje zanikne,
Nevím jestli je Aelon majoritním vlastníkem, ale vizionář je to správnej. S Modelem S jsem měl tu možnost jet (ano, jezdí i v čechách a na českých spz) a to auto je super. Plnohodnotná alternativa k velkým sedanům, jen škoda, že Tesla se s dobíjecími stanicemi vyhne ČR obloukem
29. 10. 2013 18:54
celkem realny cisla
jsou to řekl bych ještě dost mala cisla, Tesla S je konkurentem pro stredni trojku 5/E/A6 a vykony si poradi s jejich top modely M/AMG/RS

a natuty se tu hned objevi, a kolikpak při sportovni jizde asi tak Tesla S zvladne kilometru, mozna tak 150-200? a ja nato, a kolikpak asi tak zvladne na jednu nadrz třeba takova RS6, no prece cca 200-250km a ze jsem si RS6 Avanta docela uzival, ze jsem za jeden jedinej den tankoval hned 2x plnou, pro neznale cca 195 litru naturalu 98 a ujel s tim jen necelých 500km >:D ale tak co, pro tu radost jsem tech asi 8 tisíc za benal rad upustil
Avatar - šmoula nešika
29. 10. 2013 18:54
Re: Jestli neuspěje zanikne,
Tak to jsou zrovna velmi užitečné nápady. :-)