Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Semi se podle plánu vyrábět nestihne. Musk slíbil start produkce na závěr příštího roku

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 15. 6. 2019
21
13
Zobrazit náhledy (21)
Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi Tesla Semi

Původně avizovaný start produkce tahače Tesla Semi se odkládá. Podle aktualizovaného plánu se zájemci dočkají až závěrem příštího roku.

Automobilka Tesla představila svůj tahač Semi v roce 2017. Tehdy veřejnosti (a hlavně potenciálním zájemcům) slíbila, že produkce novinky odstartuje v roce 2019. Jenže šéf společnosti Elon Musk teď přiznal, že Tesla svůj slib opět nedodrží.

Musk se tentokrát o budoucnosti značky nerozpovídal na Twitteru, jak u něj bývá zvykem, ale během schůze akcionářů. Tam potvrdil, že start sériové produkce Tesly Semi se opozdí o celých 12 měsíců. Důvod? Podle Muska nedostatek akumulátorů, takže start výroby v původně stanoveném termínu by postrádal smysl.

Lídr Tesly zároveň přislíbil, že udělá vše pro zajištění co nejrychlejšího vyřešení problému. Tesla dokonce naznačila, že by si bateriové články mohla vyrábět sama. Musk by se nebránil ani vstupu společnosti do těžebního průmyslu. Žádné další podrobnosti na toto téma ale během schůze nepřinesl. Neprozradil ani to, jak chce celý proces urychlit.

Běžného spotřebitele asi zpoždění výroby modelu Semi příliš mrzet nebude. Jenže jsou tu společnosti, které už mají objednané celé flotily, a nyní musí dále čekat. A nejde o žádné malé hráče, na tahače čekají firmy jako UPS, FedEx či Walmart.

Pokud se technické parametry od konceptu nezmění, bude se Semi chlubit zajímavými schopnostmi. Tesla slíbila dojezd 800 kilometrů na jedno nabití při konstantní rychlosti 100 km/h, přičemž dobití baterií na 650 kilometrů zvládne prostřednictvím výkonných megachargerů za půl hodiny. S naloženým návěsem a celkovou hmotností 36 tun (což je v USA povolené maximum) zrychluje novinka na stovku 20 sekund, bez něj to zvládá za parádních pět vteřin.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Možná
| 16. 6. 2019
Chtěl jsem tím říci to co jsem řekl, že když si kupuji auto, kde výrobce deklaruje nějakou Vmax, tak předpokládám, že je auto schopné touto Vmax také trvale jezdit. Pokud není a přehřívá se během pár vteřin, tak je to podvod a výrobce by měl zapracovat na splnění toho co deklaruje. Dále předpokládám, že auto v ceně modelu 3 je schopné jet po dálnici klidně, bez vibrací a natřásání (autor sám ve videu říká, že pneumatiky jsou vyvážené, takže na vině nejsou).
Poučování o tom co je a co není bezpečná rychlost na německé dálnici si nech na nějaké politické agitky, to je asi tak na stejné úrovni jako prodat kilo šunky z čehož tři čtvrti kila bude zkažené a argumentovat tím, že normálnímu spotřebiteli k nasycení bohatě stačí čtvrt kila. To jsou takové komunistické pravdy, ano stačí, ale když si někdo koupí kilo, tak má dostat kilo, víc o tom nemá smysl diskutovat.
Re: Re: Re: Možná
| 16. 6. 2019
A co jsi tim vsim chtel rict?

Ano Tesla neni (zatim) na cestovani rychlostmi pres 200km/h.

Doufam, ze z toho mas patricnou radost. A uprimne ti preju hodne stesti pri cestovani tvym dieselem 250km/h rychlosti. Protoze v tyhle rychlosti uz je stesti zapotrebi..

Ja jsem driv jezdil casteji po Nemecku a v realnym provozu mne dostacovalo i 180, i kdyz to bylo vyrazne pod moznosti aut, kteryma jsem jezdil. Pohodove cestovani je podle me tak pri 160i. Kazdy ma tu hranici jinde, ale kdyz pojedes pres 130 v Nemecku a dojde k nehode, tak se muzes stat lehce spoluvinikem. A kdyz ti dokazou pres 200, tak budes spoluvinikem vzdy.
https://m.focus.de/…_id_3488552.html

PS Podle me, v provozu je uz rychlost 230 hodne nebezpecna Brzdna draha z 200 neni 2x tak dlouha, ale 4x oproti 100-0. A z 250 uz mas brzdnou drahou 300m..
https://sellcargetcash.com/…ance-calculator/
Re: Re: Možná
| 16. 6. 2019
Model 3 se na dálnici přehřeje později než model S a X. To je sice hezké, ale i tak se přehřeje velice brzy, prakticky v cukuletu. Při snaze jet 233 km/h je auto za pár desítek sekund přehřáté a snižuje rychlost, přitom venku je 19. Z celého videa dokáže jet maximálkou dohromady cca minutu a jinak chladí a jede pod 200. Celkem nechápu proč je udávaná maximální rychlost 233 km/h když touto rychlostí není auto zcela evidentně schopné trvale jet. S dieselem sice 200km/h nejezdím za 5 litrů, ale je trvale schopen jet 250. A tankování jakéhokoliv dieselu nebo toho 1.4 TSI trvá 5 minut. Takže mluvit o dojezdu je celkem mimo mísu, ve skutečnosti je dojezd tolik, kolik si řidič přeje, protože tankování je zcela banální a minimálně obtěžující záležitost.
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Babiš strčí Muska do kapsy
| 16. 6. 2019
Už celkom unavuješ s Babišom. Je sloboda podnikania tak šup,šup a začni pestovať aj ty repku a podobne dotované plodiny.
Re: Možná
| 16. 6. 2019
Ahoj Simpanzi.
Diky za video. Nevim, jestli jsi rozumel tomu, jak to autor komentuje. :-)
Model 3 je na dalnici rychlejsi nez Model X i Model S.
Klepani bylo dane zrejme pneumatikami, nasledne se objevila chyba TPS..

Je to s prehledem nejrychlejsi (seriovy) elektromobil sveta, minimalne do modernizace Modelu S.
200km/h udrzi jako nic.
A mas pravdu v rychlostech nad 200 kapacita baterky klesa rychle.
Ale pres 200 ani s dieselem nejezdis za pet litru ;-)

PS Rychlosti nad 200km/h jinde nez na nemecky dalnici, pripadne na uzavrene draze, nepotrebujes.
https://m.focus.de/…_id_3515475.html
Golf 1.4tsi ma dojezd na plnej plyn 245km..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku