Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velká modernizace Tesly S a X na obzoru? Změny se mají dotknout výkonu, dojezdu i nabíjení

Ondřej Mára
Diskuze (35)

Tesla si sice zakládá na průběžné modernizaci všech svých modelů, podle zákulisních informací bychom se však v brzké době měli dočkat masivní modernizace Modelu S a X, která by měla přinést celou řadu zásadních novinek: od akumulátorů, přes motory až po design interiéru i exteriéru.

O rozsáhlejší modernizaci Tesly Model S a X už se sice pár týdnů spekuluje, dosud jsme však neměli žádné konkrétní informace. To se však změnilo díky novému videu na YouTube kanálu LikeTesla, které odhaluje zákulisní informace přímo od jednoho ze zaměstnanců automobilky.

Majitelka kanálu samozřejmě jméno ani pracovní pozici svého zdroje v Tesle z pochopitelných důvodů neprozradila, podle jejích informací ale pracuje pro známého výrobce elektromobilů již přes pět let a jeho informace by měly být důvěryhodné. Takže co se tedy chystá?

Základem modernizace by měly být nové akumulátory, které nabídnou vyšší kapacitu a současně nižší hmotnost. Největší z nových baterií by měla nabídnout kapacitu přes 100 kWh a její hmotnost by oproti současným 100 kWh bateriím měla klesnout o cca 159 kilogramů. To by se mohlo podepsat nejen na vyšším dojezdu, ale také na lepší akceleraci a ovladatelnosti.

Nová nejvýkonnější Tesla Model S by s novou baterií měla nabídnout dojezd přesahující 400 mil, tedy přes 644 km, zatímco v případě Tesly Model X by se měl dojezd pohybovat těsně pod hranicí 400 mil. S pohodlnějším zdoláváním dlouhých vzdáleností by však měla pomoci i nová podpora rychlonabíjecích stanic Supercharger V3 o výkonu až 250 kW.

Baterie by nově mohly pohánět dokonce tři motory, jejichž rozložení má být stejné, jako u druhé generace Roadsteru. Tedy jeden u přední nápravy a dva u zadní. Počítá se také s novým chladicím systémem baterií, jehož funkčnost by již v současnosti měla automobilka zkoušet v extrémních podmínkách nevadského Údolí smrti a některých částech Arizony.

Potřeba uchladit nové baterie a motory by se mohla projevit i na designu, který by měl být u modelu S a X výrazně pozměněn. Změny se mají dotknout i interiéru, který má být inspirován jednoduchostí spartánskostí Modelu 3.

Modernizované Modely S a X bychom mohli poprvé vidět již ve třetím čtvrtletí tohoto roku, kdy se dá očekávat poslední boj automobilky o nové zákazníky před ukončením daňového zvýhodnění.

Ondřej Mára
Diskuze (35)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
9. 6. 2019 13:00
Re: Joj, sem s tím
Absolutne sa nemusis bat ze by tvoj prispevok mal vobec nejaky efekt kedze vobec neovladas cisla predajov :) Kazdy kto ich videl vie ze v USA sa v decembri predalo rekordnych 25k Modelu 3, odvtedy to bolo stale vyrazne menej, logicky, kedze sa spustila vyroba EU, CN a inych modelov v rovnakej fabrike a produkcia sa teda delila. V marci predali 10k v Us, 15k v EU a vyse 5k na zvysnych trhoch a 30k+ kusov Modelu 3 predanych za mesiac je historicky rekord medzi EV.
Avatar - Machýrek
8. 6. 2019 20:49
Re: Dojezd 644km
Tak jinak, o penězích (jak píšeš výše) to není. Za stejné peníze si raději koupím osmiválcové AMG. Podle tebe to může být horší věc, podle mě naopak.
8. 6. 2019 19:19
Re: Dojezd 644km
A já jsem se k tomu důvodu vyjádřil s tím, že ho chápu. Je asi normální, že někdo nechce kupovat lepší věci a vystačí si s tím horším.
8. 6. 2019 19:17
Re: Já myslel že Tesla je nejmodernější ...
Když by zůstaval v realitě tak nikdy nedokázal to co dokázal.
Porovnávat Muska s Babišem je teda hodně ujeté.:(
Avatar - WinDiesel
8. 6. 2019 17:31
Já myslel že Tesla je nejmodernější ...
… tak jak to že potřebuje modernizaci? :-! :-! :-!
Jo kdyby Musk nečetl tolik sci-fi a občas zůstával i v realitě … :-!
možná že by i vydělával.

ON JE TO TAKOVÝ ČESKÝ BABIŠ, JEDE NA DOTACE.
Jeho kosmický byznys je mohutněn dotován NASA a státem … A ON TO UMÍ DOBŘE PRODAT
Ale je to dotovaný byznys. Babišovi to dělá 40%, Muskovi to dělá ještě mnohem víc.