Tesla v Brně otevírá svou druhou českou pobočku. Chybět nebude ani servis
Americká automobilka po Praze rozšiřuje své aktivisty i do druhého největšího českého města. Vedle prodejny zde bude i velké servisní zázemí, které obslouží i zákazníky ze Slovenska.
S 953 registracemi v červnu se Tesla v Česku vyhoupla na 6. místo mezi všemi značkami. Dostala se přitom i před Dacii, Ford, Mercedes-Benz či Peugeot. Za prvních šest měsíců pak americký výrobce elektromobilů se 1713 vozy drží 18. pozici a meziročně si polepšil o masivních 787 kusů.
Obrovský nárůst registrací je způsoben především dotačním programem na podporu pořízení aut s lokálně bezemisním pohonem. Na Teslu totiž v rámci dosud přijatých žádostí, jejichž počet se pohybuje v řádu nízkých tisíců, připadá více než polovina. Hezká čísla tudíž bude automobilka vykazovat pravděpodobně až do konce tohoto roku.
Dosud přitom v Česku funguje pouze jediné plnohodnotné prodejní místo, a to v Průhonicích nedaleko Prahy. V Brně a v Ostravě jsou k dispozici zatím pouze provizorní pop-up story s omezeným prostorem.

Minimálně v případě Brna se ovšem situace mění. V druhém nejlidnatějším českém městě totiž v pondělí 15. července na adrese Markéty Kuncové 3863 oficiálně otevře plnohodnotné centrum o rozloze 2000 m2. Vedle prodejny bude také servisní centrum a takzvané delivery centrum, kam auta putují z továrny u Berlína či z čínské Šanghaje. Samotný servis spolu s dodávkami vozidel se ovšem rozjedou až koncem léta.
Přesto se pro zákazníky z Moravy a Slovenska jedná o významný krok. Naši východní sousedé totiž zatím nemají oficiální zastoupení, proto tesly musejí objednávat u nás, v Rakousku či Maďarsku, případně se spolehnout na služby specializovaných společností. Ty se však servisu modelů Tesla prakticky nevěnují. Díky brněnskému centru tak nebudou muset absolvovat cestu do Prahy, případně do Vídně či Budapešti.
Na rozdíl od tradičních automobilek razí Tesla prodej svých aut po internetu, proto má také výrazně méně prodejních míst než ostatní. S postupným zahušťováním trhu se ovšem i Američané budou muset více přeorientovat na zavedený koncept, minimálně co se servisu týče. Ostatně také proto v Česku aktuálně hledá partnery, kteří by klasickou servisní síť suplovali.
Česko se navzdory všeobecně nižší poptávce po elektrických autech může pochlubit jednou z nejhustších sítí značkových rychlodobíječek ve východní Evropě. Aktuálně jich Tesla u nás provozuje 56.