Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla v Číně dál nabírá zaměstnance, navzdory varování o nutnosti propouštět

ČTK ČTK 11. 6. 2022 • 14:37
33
17
Zobrazit náhledy (33)
Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai

Americká automobilka Tesla v Číně dál nabírá nové zaměstnance a před on-line náborem přidala dalších více než 20 pracovních pozic. Její šéf Elon Musk přitom asi před týdnem varoval, že firma bude muset propouštět a že v některých částech podniku je už příliš mnoho lidí.

Výrobce elektromobilů na dnešek naplánoval nábor a hodlá se zaměřit na lidi pro takzvaný chytrý průmysl (smart manufacturing). Pro ten je charakteristická zejména digitalizace výroby. V současné době má Tesla v Číně otevřené v této kategorii pozice pro 224 lidí, a to jak pro manažery, tak pro techniky, uvádí na svém účtu na čínské platformě WeChat. Z toho 24 pozic bylo přidáno 9. června.

Mezi nabízenými pozicemi jsou manažeři a technici pro dohled nad činností odlévacích strojů Giga Press, které patří k nejpokročilejším na světě. Tesla podobné on-line náborové akce v Číně pořádá pravidelně, ta poslední se konala v květnu a byla určena pro stážisty na léto.

Video se připravuje ...

Tesla v Číně loni více než zdvojnásobila tržby, k celkovým příjmům podniku přispěly asi čtvrtinou. Továrna v Šanghaji, kde se vyrábí Tesla Model 3 a Tesla Model Y pro domácí trh i na export, vyrobila více než polovinu všech vozů Tesla, které loni sjely z výrobních linek. Tesla má v úmyslu šanghajskou továrnu ještě rozšířit.

Výrobu aut v továrně v Šanghaji ale nepříznivě poznamenaly uzávěry, které místní úřady na dva měsíce nařídily kvůli šíření epidemie covidu-19. Tesla byla nucena výrobu na 22 dnů zastavit a pak se těžko vracela k obnovení plné výroby. Před uzávěrami firma plánovala, že do poloviny května výrobu v továrně zvýší na 22.000 aut za týden.

Musk minulý týden ve čtvrtek v interním e-mailu manažerům sdělil, že má "super špatný pocit" z ekonomiky a že Tesla bude muset snížit počet zaměstnanců o deset procent. E-mail byl nadepsán "zastavte veškerý nábor v celém světě", uvedl Reuters, který se k e-mailu dostal. Tesla má zhruba 110.000 zaměstnanců. Následující den Musk v dalším e-mailu napsal, že bude nutné snížit počet zaměstnanců s pevnou mzdou o deset procent. To by znamenalo méně než 11.000 lidí, jak by vycházelo z celkového počtu zaměstnanců.

Tesla v záznamech pro regulační orgány uvádí jen celkový počet zaměstnanců. Není tedy jasné, jak velký podíl tvoří ti s pevnou mzdou, a ti, kteří jsou placeni od hodiny, což bývají dělnické profese. Musk se hned v sobotu od e-mailů distancoval a řekl, že celkový počet zaměstnanců Tesly se v příštích 12 měsících zvýší a že počet zaměstnanců s pevnou mzdou se změní pouze nepatrně. K vývoji počtu zaměstnanců Tesly v Číně se přímo nevyjádřil.

Musk v květnu přirovnal americké zaměstnance k čínským a poznamenal, že zatímco ti američtí mají snahu vyhýbat se fyzické přítomnosti na pracovišti, čínští zaměstnanci by z pracoviště naopak nejraději ani neodcházeli. Později nařídil zaměstnancům firmy, kteří pracují z domova, aby se vrátili do kanceláří a trávili tam alespoň 40 hodin týdně.

Doporučujeme

Témata
12. 6. 2022 07:58
Re: Politické žvásty o Číně
No jestli za novou povazuje i Shanghai?
Kolik myslis ty? "Jen" milion a pul? :D

Neznam takhle z hlavy kapacitu giga Shanghai + Berlin + Texas.
11. 6. 2022 21:21
Re: Proste se stehuje do Ciny
ono situace je takova, ze rozhodujici jsou penize a moznost nabijeni. Pokud se bavime o vyssi cenovy, tak se da spis rict, ze pro specificky pouziti sou lepsi spalovaky. Pro vse ostatni elektro. Pokud volis auto v cene milionu, neni co resit. Pokud mas 3 a barak, tak je pisnicka jina
11. 6. 2022 20:29
Re: Politické žvásty o Číně
Co to ma spolecneho s tim, ze je komicke prohlaseni, ze nove zavody budou vyrabet dalsi 2 miliony rocne?
Na jedne strane neni z ceho delat baterky, a na druhe strane svet chudne, neni kdo by tak draha auta kupoval.
11. 6. 2022 20:27
Re: Proste se stehuje do Ciny
Uz jsem to psal mockrat, ale jeste to klidne zopakuji:

Pro specificke pouziti muze byt elektroauto lepsi.
Mne nevadi, ze existuji.
Mne vadi, jak drsne nam je vnucuji!
I nam, co jsou nam uplne k nicemu.
11. 6. 2022 20:07
Re: Politické žvásty o Číně
Vis kolik vyrobila Tesla vloni? ;-)

Bez Giga-Berlin a Giga-Texas?

Nevis. Misto toho pises o horku.
Tak si to nejprve zjisti a pak pis, ju? :D