Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla zařízla další variantu Modelu 3, předtím ji měsíce skrývala

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Automobilka Tesla se před pár měsíci rozhodla zjednodušit nabídku Modelů 3, což vedlo k přesunutí několika variant mimo oficiální nabídku. Jednou z nich byl i Model 3 Long Range s pohonem zadních kol, jehož výrobu ale Tesla před pár dny znenadání ukončila.

Tesla Model 3 Long Range Rear-Wheel Drive, tedy varianta s největší baterií a pohonem pouze zadních kol, byla první variantou Tesly Model 3, jakou automobilka v polovině roku 2017 uvedla na trh. V rámci ohlášeného zjednodušení nabídky však Tesla tuto variantu stáhla z on-line konfigurátoru a její objednání bylo možné už jen po osobní návštěvě dealerství, nebo po telefonickém kontaktu.

S tím už je ale podle všeho také konec, jak ve svém videu na YouTube informoval Jeremy Judkins. Ten ještě před pár dny vydal video, na kterém se chlubí pořízením Tesly Model 3 LR RWD z tajného menu, která je podle jeho názoru nejlepším Modelem 3, jaký se dá pořídit. Zanedlouho ho však jeho fanoušci zasypali zprávami, ve kterých ho informovali, že Tesla výrobu tohoto modelu ukončila.

Ve videu se dokonce objeví e-mail, který měla Tesla zaslat všem, kteří si Model 3 LR RWD objednali a automobilka jim ho zatím nedoručila. V e-mailu je doslova uvedeno, že „výroba v továrně byla okamžitě ukončena, což znamená, že tato varianta již není dostupná.“ Tesla sice naznačuje, že by výroba mohla být obnovena, ale to není jisté. Místo toho zákazníky informuje, že je již v příštím týdnu kontaktuje s nabídkou možných alternativ.

Tesla Model 3 LR RWD přitom představovala jednu z nejvýhodnějších možností, jak vstoupit do světa elektromobility. Absence jednoho motoru měla zaručit maximální dojezd až 523 kilometrů na jedno nabití, což byla u Modelu 3 rekordní hodnota. Špatná nebyla ani akcelerace z 0 na 96 km/h za 4,9 sekundy, tedy jen o cca 0,5 sekundy pomalejší, než u nejvýkonnějšího Modelu 3 s pohonem všech kol.

Na jednu stranu je škoda, že Tesla nabídku tohoto modelu ukončila. Minimálně pro ekonomicky založené potencionální zákazníky se totiž mohlo jednat o zajímavou variantu. Pravdou však je, že přesunutím Modelu 3 LR RWD mimo oficiální konfigurátor si Tesla zajistila, že poptávka nebude tak vysoká a ukončení výroby nezaskočí tolik zákazníků. Těm navíc stále zbývá možnost podívat se po nových vozech v inventáři automobilky, případně si projít nabídku zánovních ojetin na prodej.

Samotné ukončení výroby se pak dá připisovat nejspíš snaze automobilky o maximální zjednodušení nabídky i výrobního procesu, což by mohlo přispět k ještě vyššímu výrobnímu tempu. Zda to ale Tesle pomůže ustát současné ekonomické potíže však ukáže až čas.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

20. 6. 2019 15:39
Re: Reálný dojezd
Muzes nejak rozvest v cem vidis u auta ten podstatny rozdil? :-D U auta muzes termin baterie a akumulator za me libovolne zamenit a znamenaji to same...
Avatar - 3_diamanty
19. 6. 2019 19:05
Re: Mezi řádky jde vyčíst, že EV nejde vyrobit se ziske
ono este horsie je to ze ten interier by bol odporny aj na aute za pol mega .... vobec vsetky tie kabiny akejkolvek tesly su mi hrozne nesympaticke ako su riesene... su iste veci ktore fakt neprekusnem a kabiny tesly su dokonala ukazka toho ako za mna kabina auta nema vyzerat... ale je to len moj problem... nikomu nic nevnucujem ani nic podobne ... ;-) ... a ako ma za mna vyzerat architekturou teda dokonala kabina? no skor nieco ako kodiaq https://img2.auto.cz/…ull/5298899_.jpg :yes: ( pekne budiky.... elegantne vsadeny displej este unosneho rozmeru .. k tomu paradny volant ... aky to rozdiel voci gycovej tesle .. neskutocne )
19. 6. 2019 16:22
Re: Mezi řádky jde vyčíst, že EV nejde vyrobit se ziske
Na auto ze mega je ten interiér otřesný.
19. 6. 2019 16:19
Re: Reálný dojezd
On nepíše o bateriích, ale o akumulátorech, což je podstatný rozdíl.
Avatar - KANKUNEN
19. 6. 2019 14:48
Mezi řádky jde vyčíst, že EV nejde vyrobit se ziskem za sluš
a to ani v případě, že to má interiér snad ze skládky odpornosti.