Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW X6 M Competition – Elektrifikace ku prospěchu osmiválce

Lukáš Volšický
Diskuze (28)

Sportovní SUV-kupé BMW X6 M Competition se od loňského roku prodává s decentním faceliftem a novou elektrifikovanou technikou. I když má stejnou sílu jako před modernizací, nově má mild-hybridní osmiválec a spoustu technických vylepšení.

Design, interiér


Už je tomu skoro rok, co mnichovská automobilka BMW představila facelift i technickou modernizaci svých kdysi vrcholných sportovních SUV. Legendární sportovní divize M byla v minulých měsících vidět hlavně díky důležitým novinkám, jako jsou nová generace základního kupé M2, rychlé rodinné kombi M3 Touring nebo až kontroverzní plug-in hybridní luxusní SUV jménem XM. Dvojice modelů X5 M a X6 M tak vedle nich i po faceliftu působí nevýrazně.

Když se mi futuristické novinka oslavující 50. výročí nejrychlejšího písmenka v abecedě loni v létě dostala do rukou, zavzpomínal jsem na BMW X6 M Competition, že to nejlepší vždy nemusí být to nejdražší. Minimálně dynamikou základní BMW XM na dřívější vrchol značky bohužel nestačí a rychlejší je až exkluzivnější specifikace Label Red. A když se mi před koncem loňského roku dostala do rukou i nejsilnější „X-šestka“, najednou jsem ji začal vidět jinak.

Zobrazit celý článek
Lukáš Volšický
Diskuze (28)

Doporučujeme

BMW X6 M Competition
Cena základní sestavy 3 863 600 Kč
Výbava základní sestavy LED světlomety včetně LED světel pro odbočování a adaptivních dálkových světel, digitální příjem rádia, Teleservices, BMW Connected Services, paket Connected Professional, osobní karta eSIM, bezdrátová nabíječka mobilních telefonů, BMW Live Cockpit Professional, M Shadowline okenní lišty Kč
Cena testované sestavy 4 572 026 Kč
Výbava testované sestavy M kola z lehké slitiny Star-spoke 809 M bicolour Jet Black, BMW Individual celokožené čalounění Merino Ivory White/Atlas Grey (+10.842 Kč), obložení interiéru Carbon Fibre (+25.194 Kč), M karbonový kryt motoru (+32.526 Kč), integrované univerzální dálkové ovládáné (+7046 Kč), dovírání dveří soft-close (+17.602 Kč), elektricky ovládané tažné zařízení (+32.526 Kč), akustická izolace předních bočních oken (+16.250 Kč), M sportovní brzdy s červenými třmeny (+13.546 Kč), M Shadowline zatmavené světlomety (+9490 Kč), protisluneční ochrana oken (+14.898 Kč), aktivní ventilace předních sedadel (+24.388 Kč), masážní funkce předních sedadel (+29.796 Kč), Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System (+109.746 Kč), BMW Individual čalounění stropu Alcantara v barvě antracitu (+32.526 Kč), paket Travel (+ 74.516 Kč), panoramatické střešní okno Sky Lounge (+24.388 Kč), paket Innovation (+82.108 Kč), paket Comfort (+23.036 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 460 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 750 / 1800 - 5800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 290
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 12.9
Emise CO2: 293
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 580 / 1530
Objem nádrže (l): 83
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2445 / 0
Rozměr pneu: 295/35 R21, 315/30 R22
BMW X6 M Competition
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4948
b) šířka (mm): 2019
c) výška (mm): 1695
d) rozvor (mm): 2972
e) rozchod vpředu (mm): 1684
f) rozchod vzadu (mm): 1689
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1620
l) šířka vzadu (mm): 1570
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
19. 1. 2024 18:12
Úpadok BMW
Neviem či ste si všimli ale uz zhruba 10 rokov to ide dole kopcom z BMW co sa týka designu. Jedno nevkusne auto za druhým. Aj táto X6 to je niečo tak nevkusne až si myslím ze to snáď ani nemohlo vzniknúť v Nemecku. Hovorím si design nie je všetko tak som si ju bol vyskúšať. Podvozok neustále ako keby stale podupával, sem tam zavrzali plasty a interiér asi navrhol človek ktorý je v baroch od rana do večera. Hnusne auto!
19. 1. 2024 12:02
Re: dodatečných 200 Nm
neviem ako pri tomto, ale pri inych mild-hybridoch od bmw ta elektrika zvlada 'vyhladit' oneskorenu odozvu celkom dobre, takze by som tomu asi bol ochotny verit
19. 1. 2024 11:56
Re: dodatečných 200 Nm
Doufal jsi správně, pochopil jsem funkci ihned při čtení testu.

Ale mi šlo přímo o těch 200 Nm, jestli ta hodnota tam v praxi opravdu někdy je, když už ji udávají. Tedy jestli to není jen takové z prstu vycucané teoretické číslo určené primárně ke chlubení
19. 1. 2024 08:03
Re: dodatečných 200 Nm
znie to ako pod hranicou volnobehu, ci to aj realne je, neviem, a asi ani ty. Akurat tiez neviem aku inu vyuzitelnost cakas od elektrickych 9 kw nez prave ten prvy moment pri zosliapnuti plynu, kedy su moderne auta priskrtene a riadiaca jedotka chvilu rozmysla, ci sa naozaj chces rozbehnut, alebo si to v ramci zelensich zajtrajskov este nahodou nerozmyslis. Tam to dava najviac zmysel a ked uz musi byt to auto mild-hybrid , tak je to najlepsie vyuzitie tej elktriny, nie vo vyssich otackach, kedy ti uz zabera normalny motor. Ja som zas dufal ze ty pochopis toto :)
18. 1. 2024 20:13
Re: dodatečných 200 Nm
Moc děkuji za radu abych si vygooglil rovnici kterou používám desítky let..

Doufal jsem že pochopíš tu praktickou nevyužitelnost 200 Nm při otáčkách pod hranicí volnoběhu