Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Cadillac SRX 3.6 AWD – Ministerstvo komfortu

Ondřej Šuch
Pokud hledáte menší, nenápadné SUV s nízkými emisemi a úsporným turbodieselem, s křikem utečte.

Jestliže jsme nedávno testovaný Cadillac Escalade označili za tradiční vrchol výjimečnosti ve třídě SUV, musíme model SRX označit za vrchol moderní. Ultrahranatý vůz v kombinaci s téměř klavírně kvalitním černým lakem a futuristicky tvarovanými světly na obou koncích nenápadně vysoké a nápadně dlouhé karoserie dává najevo majestátnost rafinovaněji.

Procházka zámořským pojetím luxusu by měla začít u seznamu základní výbavy, který už sám o sobě má do nudy daleko. Standardem je samozřejmě šestice airbagů, ABS s brzdovým asistentem a automatickým vyrovnáváním světlé výšky nad zadní nápravou, pak se ale nebohému čtenáři zvyklému na příplatkovou politiku v Evropě začnou mlžit oči i bez brýlí. V ceně výbavy Sport Luxury najdeme mimo jiné bezklíčový vstup, elektrické otevírání a zavírání pátých dveří, kompletní audiosoustavu Bose, kožené čalounění, xenonové světlomety a elektrické nastavení všeho včetně vzdálenosti pedálů.

suv cadillac testy strednitrida suv cadillac testy strednitrida
 

Uvnitř vozu vévodí všeobecná nastavitelnost (u jinak skvělého volantu ovšem pouze výšková), displeje jsou jasně čitelné a tlačítka přísně jednoúčelová. Světlé čalounění je sice náchylné k zašpinění, ale výrobce předpokládá, že k převozu party dřevorubců rozbahněnou roklí bude tento vůz použit jen výjimečně. Luxus skutečný je doprovázen například imitací obšití přístrojové desky kůží, skutečná kůže na sedadlech je ale naopak výjimečně pohledná a pohodlná. Přední sedadla jsou až na téměř chybějící boční vedení tvarována velmi dobře, překvapení ale nastává u sedadel zadní řady. V souladu s funkcí auta jsou i zde sedačky bohatě polstrovány a v kombinaci s přebytkem místa ve všech směrech jde o skutečně plnohodnotné sezení. Námi testovaný vůz obsahoval ještě elektricky (!) výklopné dvousedadlo ve třetí řadě, i v tomto voze jde ale jen o místo pro děti. Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání ohromující objem 918 litrů, jde ovšem o hodnotu zaplňující volný prostor až po střechu. Po sklopení zadních sedadel se hodnota zvýší až na 1968 litrů, naopak v sedmimístném uspořádání klesne na 238 litrů.

suv cadillac testy strednitrida suv cadillac testy strednitrida
 

Vůz je k dispozici i se čtyřapůllitrovým osmiválcem Northstar s výkonem 225 kW, my jsme ovšem testovali „slabší“ šestiválec 3,6 s maximálním výkonem 190 kW v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Mezi klady pohonné jednotky musíme počítat působivý zvuk a relativní dynamiku, na druhé misce vah pak trůní vskutku americká spotřeba. Při nijak závratně dynamické jízdě se hodnota ve městě i mimo něj nedostala pod 17 litrů, při extrémní snaze o úspory jsme dosáhli spotřeby maximálně o tři litry nižší. Nejlépe je autu zjevně při jízdě ustálenou rychlostí – na dálnici s tempomatem na limitu se spotřeba držela patnáctilitrové hodnoty bez ohledu na to, zda jsme v kabině seděli ve dvou či v šesti.

suv cadillac testy strednitrida suv cadillac testy strednitrida
 

Dle americké tradice se i velké a těžké SRX ovládá nadstandardně lehce, posilovač řízení s proměnným účinkem by ale ve vyšších rychlostech mohl více „přitvrdit“. Karoserie se v zatáčkách sice naklání, auto nicméně drží stopu a nemá tendenci ke smyku. Vrcholně příjemnou technickou lahůdkou je Magnetic Ride Control, která změnou napětí dokáže měnit viskozitu oleje v tlumičích a skokově tak ovlivňovat charakteristiku odpružení. Výsledek je znát okamžitě – na kvalitní dálnici je podvozek tužší, první výtluky na okrskách ale dají povel ke změkčení a SRX je přejíždí téměř bez vlivu na komfort posádky. S dlouhým vozem se ve městě manévruje poměrně lehce, je ale třeba si zvyknout na nezvykle nastavená parkovací čidla vzadu – rozdíl mezi jejich první reakcí a zběsilým jekotem doporučujícím zastavit je asi jen patnáct centimetrů.

suv cadillac testy strednitrida suv cadillac testy strednitrida
 

Nevídaná porce luxusu ve futuristické karoserii s proměnlivým podvozkem, pocitem výjimečnosti a žíznivým benzínovým agregátem určitě není volbou pro masy. Na druhou stranu je dobře, že na českém trhu taková volba existuje, byť zatím u jediného prodejce.

První cena vozu1.154.700,- (3.6 V6 Elegance)
První cena vozu s testovanou motorizací1.154.700,- (3.6 V6 Elegance)
Základní cena testovaného vozu1.414.800,- (3.6 V6 AWD Sport Luxury)
Cena testovaného vozu1.683.200,- (3.6 V6 AWD Sport Luxury)

Plusy:

  • design exteriéru
  • komfortní interiér
  • základní výbava
  • proměnná charakteristika odpružení
  • zvuk motoru

Minusy:

  • spotřeba
  • malá nádrž
  • omezené servisní zázemí

Ondřej Šuch
Cadillac SRX 3.6 AWD
Cena základní sestavy 1 414 800 Kč
Výbava základní sestavy ABS+brzdový asistent, StabiliTrak, automatické vyrovnávání zadního pérování, posilovač řízení reagující na rychlost, řízení trakce, 5 stupňovou automatickou převodovku s možností řazení řidičem, čelní dvoustupňové airbagy, postranní airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro cestující vpředu a pro krajní vzadu, čelní airbag spolujezdce s automatickou detekcí, střední opěrky paží vpředu a vzadu, dvouzónová automaticky ovládaná klimatizace, automatické přepínání vnější a vnitřní cirkulace vzduchu, tempomat, centrální zamykání s programovatelným automatickým zamykáním, dětské bezpečnostní zámky zadních dveří, bezklíčový vstup, elektrické otvírání a zavírání 5.dveří, balíček pamětí pro 2 řidiče včetně 8 cestného elektrického nastavení sedadla řidiče a osobního nastavení venkovních zrcátek, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, druhá řada sedadel s možným dělením 60/40, kožený potah sedadel, vyhřívaná přední sedadla, konektor pro připojení MP3 zařízení, 8 reproduktorový systém Premium Bose, ovládání hudebního systému na volantu a ovládání klimatizace, volant s nastavením sklonu, alarm, systém sledování tlaku v pneumatikách, elektricky ovládaná okna včetně rychlootvírání a rychlozavírání, integrovaná anténa, přední mlhová světla, xenonová přední světla HID, přední reflektory s vysokotlakým ostřikovačem, venkovní zpětná zrcátka elektricky stavitelná, sklápěná a vyhřívaná, zadní parkovací asistent včetně zobrazení a zvukové signalizace, hliníková 17" kola, Magnetic Ride Control (plynule měnitelný systém nastavení tlumičů), systém klimatizace vzadu, elektricky stavitelné pedály s pamětí, sedadlo spolujezdce seřiditelné v 8 směrech, elektricky nastavitelná opěradla předních sedadel vpředu, hudební systém AM/FM s měničem na 6CD ve středním panelu s RDS, volant potažený kůží s dřevěnými prvky, souprava dřevěných doplňků, zadní odkládací prostor, pneu 235/60 R18 vpředu a 255/55 R18 vzadu, hliníková kola 18" s vysoce lesklou úpravou. Kč
Cena testované sestavy 1 683 200 Kč
Výbava testované sestavy Zábavný systém DVD pro zadní sedadla s bezdrátovými sluchátky a s dálkovým ovládáním (46.200,-), Elektricky sklápěná 3. řada sedadel včetně zadní klimatizace (46.200,-), volant a řadící páka s dřevěnými prvky (5.500,-), DVD navigace s dotykovou obrazovkou, zvuk Bose 5.1 Studio Surround a měnič na 6 CD disku, hlasové navádění (91.000,-), Elektricky ovládaná skleněná střecha UltraView, sklopná a posuvná s rychlým otevíráním a elektricky ovládaným stínidlem (79.500,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3564
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 190 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 339 / 2700 - 2700
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 19.1 / 12.1 / 14.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 918 / 1968
Objem nádrže (l): 76
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1995 / 730
Rozměr pneu: 235/60 R18, 255/55 R18
Cadillac SRX 3.6 AWD
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4950
b) šířka (mm): 1845
c) výška (mm): 1721
d) rozvor (mm): 2957
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano