Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Chevrolet HHR – Normalizované retro

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 17. 11. 2008 • 00:59
40
Zobrazit náhledy (40)
Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR
Ubrat na rozchodu 56 milimetrů, byla by to skvělá drezína. Ale beze strachu, po silnici jezdí také solidně a s podobnými efekty na okolí. I na řidiče.

Poválečný Chevy Suburban se kvůli svému modernímu klonu jistě v hrobě neobrací – kdyby jen tušil, s kolika bezpečnostními úskalími a normami se musí prodrat jakékoli nové auto, držel by chladič. Ani v době retromilné se zkrátka důsledné retro postavit nedá, a tak jsou návraty otázkou kompromisu nejen nákladového. V post-korejské (a nutno říci úspěšné) modelové škále evropského zastoupení Chevroletu ale HHR září i tak. Takže, jak se jeví oranžový otesánek očima českých silnic?

Velmi osobitý vnější vzhled je určitě hlavním lákadlem, zapomenuty by však neměly být dvě věci: čistě racionálně jde o kompaktní MPV a i podle toho je možné vůz hodnotit, retro neretro. Ale tak drsní nebudeme, auta tohoto typu se nekupují kvůli prostornosti.

chevrolet testy mpv chevrolet testy mpv
 

Do poměrně úzké, a tedy optimálně čtyřmístné karoserie se nastupuje neméně úzkou čtveřicí dveří, které zároveň tvoří hranici mezi hrou na dvacáté století a solidní současností. Jediným majákem v záplavě tvrdých plastů je předsazený otáčkoměr a tradiční, byť možná zvyk vyžadující ovladače oken na středovém panelu. Vyšší postavy budou mít problém jak s malou výškou nad sedákem, tak s výhledem. Sedadlo řidiče je sice trochu výškově seřiditelné, ale 185 cm vysoký jezdec musí (také kvůli střešnímu oknu) už ohýbat hlavu. Hlava si vůbec užije – jen jejím tlakem na opěrky je možno udržet je v žádoucí výšce. Jinak prostě bez jakékoli viditelné aretace sjedou dolů.

Ale abychom jen nekritizovali – zadní víko se vyklápí sice jen do malé výšky, odkrývá ale zavazadelník s objemem plných 638 litrů, disponující navíc dvojitým dnem. Zadní sedáky i opěradla lze sklopit jedním pohybem a vzniklý prostor se zcela rovnou podlahou se chlubí kapacitou přes 1600 litrů.

chevrolet testy mpv chevrolet testy mpv
 

Jedinou v ČR dostupnou pohonnou jednotkou je čtyřválec 2.4 s velmi tichým chodem, vyrovnaným, i když nijak oslňujícím zátahem a snad i střídmou spotřebou. Tu jsme si ale nevychutnali, protože mezi klikovkou a kardanem ze všech svých sil pracoval čtyřstupňový automat. Padesátitisícový příplatek za tento agregát je investicí vhodnou leda pro výjimečně letargické retrofily, ostatní asi odradí prakticky jedenáctilitrová spotřeba. Malý počet stupňů by ani tak nevadil, řazení je kupodivu rychlé a hladké, ale převody ženou motor do otáček i v situacích jiných než mezních.

Jízda, daná částečně i možnostmi výhledu a charakteristikou převodovky, je ale veskrze příjemná, očekávatelně houpavá a v zatáčkách nakláněcí. Ani na sedmnáctipalcových kolech jsme si neužili mnoho jinak citelných výtluků, zde auto splňuje nároky pohotovosti dokonale. Pokud tedy od vozu nečeká majitel vlastnosti „hot rods“, může být spokojen – jistá omezení daná konstrukcí zadní nápravy s vlečenými rameny se ale nezapřou. Brzdy vykazují i po opakovaném použití dobrou spolehlivost a to i přes přítomnost bubnů na zadních kolech.

Nedávné zlevnění přiblížilo cenu Chevroletu HHR tržní realitě, takže pokud majitel příliš nevyrostl a nevyžaduje automat, nemáme vlastně racionální důvod, proč tohle velmi minoritní auto nedoporučit.

chevrolet testy mpv chevrolet testy mpv
 

Plusy:

  • Design exteriéru
  • Tichý motor
  • Prostorný zavazadelník
  • Jízdní komfort
  • Rychlé řazení automatu

Minusy

  • Spotřeba verze s automatem
  • Plasty a prostornost interiéru
  • Nízko výklopné páté dveře
  • Výhled

První cena vozu464.900,- (2.4 16V 125 kW 5M)
První cena vozu s testovanou motorizací464.900,- (2.4 16V 125 kW 5M)
Základní cena testovaného vozu514.900,- (2.4 16V 125 kW 4A)
Cena testovaného vozu vč. příplatků547.900,- (2.4 16V 125 kW 4A)

Témata
Chevrolet HHR
Cena základní sestavy 514 900 Kč
Výbava základní sestavy Dělené sklopné zadní sedadlo 60/40, přední, boční a hlavové airbagy, přední mlhové světlomety, rádio s přehrávačem CD MP3 a vstupem AUX, ovládání rádia na volantu, 7 reproduktorů, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, ochrana proti vybití baterie, výškově nastavitelný volant, elektricky vyhřívané zadní okno, klimatizace, zatmavená skla zadních dveří a dveří zavazadlového prostoru, palubní počítač, dálkově ovládané centrální zamykání, chromový kit (maska chladiče, madlo zavazadlového prostoru, střešní ližiny), sedadlo spolujezdce manuálně nastavitelné (4 parametry), sklopné, elektrická zásuvka vpředu a vzadu, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné (8 parametrů), středová konzola s držákem nápojů vpředu a vzadu, kožené potahy sedadel, tempomat, dojezdová rezerva, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, systém kontroly tlaku v pneumatikách, protiprokluzový systém TCS (ASR), stabilizační systém, chromovaná koncovka výfuku 3,5", vnější kliky dveří chromované, vnější zpětná zrcátka chromovaná, kola z lehké slitiny 17'' lakovaná, ABS, úchyty ISOFIX na krajních zadních sedadlech, dětská pojistka, vnitřní zpětné zrcátko se samočinným zacloňováním, zapalovač cigaret a popelník, zadní stěrač, elektricky ovládaná okna impulzní, volant a hlavice řadící páky v kůži, posilovač řízení s proměnlivým účinkem. Kč
Cena testované sestavy 547 900 Kč
Výbava testované sestavy Elektricky ovládané střešní okno (20.000,-), metalický lak (13.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2399
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 222 / 4800 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12 / 7.3 / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 638 / 1634
Objem nádrže (l): 61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1455 / 438
Rozměr pneu: 215/50 R17
Chevrolet HHR
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4475
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1588
d) rozvor (mm): 2637
e) rozchod vpředu (mm): 1491
f) rozchod vzadu (mm): 1491
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano