Citroën uvádí facelift modelů C4 a C4X: Mají odvážnou tvář i umělou inteligenci
Citroën v Paříži představuje faceliftované modely C4 a C4X. Mají kompletně elektrifikované pohony a u prodejců se objeví začátkem příštího roku.
Pařížský autosalon je v plném proudu a už tradičně se na něm odhaluje celá řada novinek. Jednu z nich si na letošní výstavu přivezl i domácí Citroën a oficiálně tam představuje výrazný facelift modelů C4 a C4X. Už na první pohled zaujme radikálně přepracovaným předkem s netradičně tvarovanými světlomety a na evropské silnice vyrazí s elektrifikovanými spalovacími i čistě elektrickými pohony.
Odvážnější vzhled a nové barvy
Současný Citroën C4 je na světě už od konce roku 2020 a prodává se ve dvou karosářských variantách – standardní SUV verzi C4 a stylovější fastback verzi C4X. Oba modely pokračují ve svém tažení evropským segmentem C i s novou modernizací a automobilka uvádí, že jejich exteriérový design s identickou přední částí inovovala po vzoru nedávného futuristického konceptu.
Nové citroëny C4 a C4X se inspirují stylingem konceptu Citroën Oli z roku 2022 a mají nový emblém spolu s nápaditými LED předními světlomety se světelnou signaturou rozdělenou do tří horizontálních segmentů. Automobilka k tomu dodává, že přední blinkry jsou integrované do spodní části světelného podpisu a nový tvar světlometů vznikl ve spolupráci s experty na aerodynamiku – proudění vzduchu ovlivňuje i jejich horní hrana.
Při pohledu z boku nejvíce vyniknou nová 18“ kola Amber s diamantovým povrchem a aerodynamickým tvarem a po vzoru modernější přední části se změnila i záď. Citroën přitahuje pozornost hlavně k horizontálnímu leskle černému pásu s novým tvarem i světelnou grafikou koncových světel.
Zezadu se však modely C4 a C4X viditelně liší, stejně jako tomu bylo u předcházejících vozů – stylovější fastback verze X nemá zadní svítilny propojené černým pásem. V nabídce obou modelů se současně objevují i dva nové odstíny barev – zelená Manhattan a šedá Mercury.

Nový infotainment s umělou inteligencí i komfortnější sedadla
V kabině obou modelů značka představuje nejnovější generaci svého infotainmentu a v zorném poli řidiče se objevuje nový 7“ digitální přístrojový štít. Ten se umí propojit s volitelnou 3D navigací, dostupnou u výbavových paketů Plus a Max, a automobilka jej doplňuje i barevným head-up displejem a 10“ dotykovou obrazovkou s individualizací pomocí widgetů. Součástí multimediálního systému jsou také over-the-air aktualizace a hlasová asistentka s umělou inteligencí zakládající na chatbotu ChatGPT.
Citroën zároveň přepracoval svá komfortní sedadla Advanced Comfort, která se nově vyznačují o 15 milimetrů silnější pěnovou výplní. K většímu pohodlí na dlouhých cestách má přispět i texturovaná pěna s vysokou hustotou ve střední části sedadla.
Na benzin i elektřinu
Francouzská značka využívá faceliftu modelů C4 a C4X i k plnému uvedení nových hybridních jednotek. Novinka se u nás bude prodávat s kompletně elektrifikovanou nabídkou motorizací a spalovací jednotky zastoupí přeplňované tříválcové dvanáctistovky s 48voltovou mild-hybridní elektrifikací a dvouspojkovou převodovkou ë-DCS6 ve verzích Hybrid 100 (74 kW/100 koní) a Hybrid 136 (100 kW/136 koní).
Elektrickými alternativami budou modely ë-C4 a ë-C4X ve dvou výkonových variantách. Slabší elektropohon s výkonem 100 kW (136 koní) a 50 kWh akumulátorem slibuje dojezd až 355 kilometrů pro C4 a 360 kilometrů pro C4X. Silnější verze s výkonem 115 kW (156 koní) a 54 kWh baterií pak dosáhne až na 415 kilometrů, respektive 425 kilometrů. Oba elektromobily podporují rychlonabíjení s nejvyšším výkonem až 100 kW a jsou vybaveny funkcí V2L (Vehicle-to-Load).
A kdy se nových faceliftovaných citroënů C4 a C4X dočkáme? Automobilka uvádí, že se u oficiálních prodejců objeví začátkem příštího roku 2025.
