TEST Ford Kuga: První jízdní dojmy - Příval technologií
Severoamerická verze Escape se šest měsíců po vstupu na trh pyšní rekordními prodejními výsledky. A jak jsme zjistili, ani evropský model se nemá za co stydět.
V první řadě se změnil výraz vozu. Pojetím a některými detaily navazuje na předchozí generaci, ale působí uhlazenějším a vyváženějším dojmem. Absolutní přerod však nastal uvnitř kabiny.
Nová kuga sází na agresivnější politiku, palubní deska se tak podobá třeba focusu. Nám se nový styl Fordu líbí, i když jsme občas z té změti tlačítek a displejů trochu zmateni. Co je však důležitější, kuga odstranila jeden ze svých největších nedostatků – malý kufr. Současných 406 litrů s minirezervou je o 46 l více než v případě předchozího modelu. Při sklápění zadních sedadel už také není potřeba vyklápět sedáky. Nová kuga ale přijíždí i s řadou moderních technologií, jakými jsou přednárazový systém, hlídání jízdních pruhů nebo mrtvých úhlů, parkovací asistent, automatické přepínání dálkových světel nebo rozpoznávání dopravních značek. Specialitu představuje systém SYNC s automatickým tísňovým voláním v případě nehody a nahlášení přesné polohy havarovaného vozu.
Porovnání rozměrů Fordu Kuga | |||
Současný | Předchozí | Rozdíl | |
Délka (mm) | 4524 | 4443 | 81 |
Šířka (mm) | 1838 | 1842 | -4 |
Výška (mm) | 1702 | 1710 | -8 |
Rozvor (mm) | 2690 | 2690 | 0 |
Kufr* (l) | 406 | 360 | 46 |
* s minirezervou |
V nabídce budou dva motory – přeplňovaný benzinový 1.6 EcoBoost s výkony 110 nebo 134 kW a turbodiesel 2.0 TDCi ve specifi kacích 103 či 120 kW. My jsme nejprve vyzkoušeli vznětový agregát s výkonem 103 kW, pohonem všech kol a manuální převodovkou. Líbil se nám kultivovaný projev, odhlučnění i dostatek síly od nízkých otáček. Převodovka je přesná a jednotlivé dráhy celkem krátké. Také citlivost a přesnost řízení, které nemá s tupými SUV nic společného, nás příjemně překvapila. Prostě ideální spojení, proti němuž nemá benzinová varianta šanci.
Jezdili jsme sice EcoBoostem s výkonem 134 kW spojeným výhradně s šestistupňovým měničovým automatem, ale ty koně jsme nějak nemohli najít. Hned při rozjezdu nás zaskočilo cukání a při jízdě vadilo, jak automat motor zbytečně vytáčí. Za poklidného tempa na hranici 2000 otáček stačilo lehce ťuknout do pedálu plynu, převodovka okamžitě podřadila a otáčky vyletěly nahoru. Ještě že je změna jednotlivých převodů velmi rychlá. Lepší zvolit mód S, ve kterém řidič může řazení ovlivnit a udržovat nižší otáčky – motor je zvládne. Slouží k tomu ale jen neforemné tlačítko na páce voliče, takže tento styl jízdy nejde dlouho vydržet. A zklamání na závěr. Ač jsme jeli celkem umírněně, na palubním počítači svítila průměrná spotřeba jedenáct litrů.
Ford Kuga v číslech | |||||
Verze | 1.6 EcoBoost | 2.0 TDCi | |||
Palivo/počet válců | benzin/4 | nafta/4 | |||
Zdvihový objem (cm3) | 1597 | 1997 | |||
Výkon (kW při ot./min) | 110/5700 | 134/5700 | 103/3750 | 120/3750 | |
Točivý moment (N.m při ot./min) | 240/1600 | 240/1600 | 320/1750 | 340/2000 | |
Převodovka | 6MT | 6AT | 6MT | 6MT | 6MT |
Pohon | 4x2 | 4x4 | 4x2 | 4x4 | 4x4 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 195 | 200 | 190 | 188 | 198 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) | 9,7 | 9,7 | 10,6 | 10,7 | 9,9 |
Spotřeba (l/100 km) | 6,6 | 7,7 | 5,3 | 5,9 | 5,9 |
Cena Trend (Kč) | 559 550 | 611 550 | 661 550 | ||
Cena Titanium (Kč) | 774 000 | 753 200 |
Plusy
- Větší kufr
- Lepší odhlučnění interiéru
- Spojení se vznětovým motorem
- Přesné a citlivé řízení
- Neznatelné přiřazení pohonu všech kol
Minusy
- Spotřeba benzinové verze
- Složité ovládání asistentů přes palubní počítač
- Zbytečné vytáčení motoru u benzinového automatu