Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
7 Fotogalerie

TEST Ford Kuga: První jízdní dojmy - Příval technologií

Leoš Káňa
První novinkou, kterou jsme letos vyzkoušeli na francouzském Azurovém pobřeží, je Ford Kuga.

Severoamerická verze Escape se šest měsíců po vstupu na trh pyšní rekordními prodejními výsledky. A jak jsme zjistili, ani evropský model se nemá za co stydět.

V první řadě se změnil výraz vozu. Pojetím a některými detaily navazuje na předchozí generaci, ale působí uhlazenějším a vyváženějším dojmem. Absolutní přerod však nastal uvnitř kabiny.

Nová kuga sází na agresivnější politiku, palubní deska se tak podobá třeba focusu. Nám se nový styl Fordu líbí, i když jsme občas z té změti tlačítek a displejů trochu zmateni. Co je však důležitější, kuga odstranila jeden ze svých největších nedostatků – malý kufr. Současných 406 litrů s minirezervou je o 46 l více než v případě předchozího modelu. Při sklápění zadních sedadel už také není potřeba vyklápět sedáky. Nová kuga ale přijíždí i s řadou moderních technologií, jakými jsou přednárazový systém, hlídání jízdních pruhů nebo mrtvých úhlů, parkovací asistent, automatické přepínání dálkových světel nebo rozpoznávání dopravních značek. Specialitu představuje systém SYNC s automatickým tísňovým voláním v případě nehody a nahlášení přesné polohy havarovaného vozu.

Porovnání rozměrů Fordu Kuga
 Současný Předchozí Rozdíl
Délka (mm) 4524 4443 81
Šířka (mm) 1838 1842 -4
Výška (mm) 1702 1710 -8
Rozvor (mm) 2690 2690 0
Kufr* (l) 406 360 46
* s minirezervou

V nabídce budou dva motory – přeplňovaný benzinový 1.6 EcoBoost s výkony 110 nebo 134 kW a turbodiesel 2.0 TDCi ve specifi kacích 103 či 120 kW. My jsme nejprve vyzkoušeli vznětový agregát s výkonem 103 kW, pohonem všech kol a manuální převodovkou. Líbil se nám kultivovaný projev, odhlučnění i dostatek síly od nízkých otáček. Převodovka je přesná a jednotlivé dráhy celkem krátké. Také citlivost a přesnost řízení, které nemá s tupými SUV nic společného, nás příjemně překvapila. Prostě ideální spojení, proti němuž nemá benzinová varianta šanci.

Jezdili jsme sice EcoBoostem s výkonem 134 kW spojeným výhradně s šestistupňovým měničovým automatem, ale ty koně jsme nějak nemohli najít. Hned při rozjezdu nás zaskočilo cukání a při jízdě vadilo, jak automat motor zbytečně vytáčí. Za poklidného tempa na hranici 2000 otáček stačilo lehce ťuknout do pedálu plynu, převodovka okamžitě podřadila a otáčky vyletěly nahoru. Ještě že je změna jednotlivých převodů velmi rychlá. Lepší zvolit mód S, ve kterém řidič může řazení ovlivnit a udržovat nižší otáčky – motor je zvládne. Slouží k tomu ale jen neforemné tlačítko na páce voliče, takže tento styl jízdy nejde dlouho vydržet. A zklamání na závěr. Ač jsme jeli celkem umírněně, na palubním počítači svítila průměrná spotřeba jedenáct litrů.

Ford Kuga v číslech
Verze 1.6 EcoBoost 2.0 TDCi
Palivo/počet válcůbenzin/4 nafta/4
Zdvihový objem (cm3)15971997
Výkon (kW při ot./min) 110/5700 134/5700 103/3750 120/3750
Točivý moment (N.m při ot./min) 240/1600 240/1600320/1750 340/2000
Převodovka 6MT 6AT 6MT 6MT 6MT
Pohon 4x2 4x4 4x2 4x4 4x4
Nejvyšší rychlost (km/h) 195 200 190 188 198
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 9,7 9,7 10,6 10,7 9,9
Spotřeba (l/100 km) 6,6 7,7 5,3 5,9 5,9
Cena Trend (Kč) 559 550  611 550 661 550 
Cena Titanium (Kč)  774 000   753 200

Plusy

  • Větší kufr
  • Lepší odhlučnění interiéru
  • Spojení se vznětovým motorem
  • Přesné a citlivé řízení
  • Neznatelné přiřazení pohonu všech kol

Minusy

  • Spotřeba benzinové verze
  • Složité ovládání asistentů přes palubní počítač
  • Zbytečné vytáčení motoru u benzinového automatu