Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
7
Fotogalerie

TEST Ford Kuga: První jízdní dojmy - Příval technologií

První novinkou, kterou jsme letos vyzkoušeli na francouzském Azurovém pobřeží, je Ford Kuga.

Severoamerická verze Escape se šest měsíců po vstupu na trh pyšní rekordními prodejními výsledky. A jak jsme zjistili, ani evropský model se nemá za co stydět.

V první řadě se změnil výraz vozu. Pojetím a některými detaily navazuje na předchozí generaci, ale působí uhlazenějším a vyváženějším dojmem. Absolutní přerod však nastal uvnitř kabiny.

Nová kuga sází na agresivnější politiku, palubní deska se tak podobá třeba focusu. Nám se nový styl Fordu líbí, i když jsme občas z té změti tlačítek a displejů trochu zmateni. Co je však důležitější, kuga odstranila jeden ze svých největších nedostatků – malý kufr. Současných 406 litrů s minirezervou je o 46 l více než v případě předchozího modelu. Při sklápění zadních sedadel už také není potřeba vyklápět sedáky. Nová kuga ale přijíždí i s řadou moderních technologií, jakými jsou přednárazový systém, hlídání jízdních pruhů nebo mrtvých úhlů, parkovací asistent, automatické přepínání dálkových světel nebo rozpoznávání dopravních značek. Specialitu představuje systém SYNC s automatickým tísňovým voláním v případě nehody a nahlášení přesné polohy havarovaného vozu.

Porovnání rozměrů Fordu Kuga
 Současný Předchozí Rozdíl
Délka (mm) 4524 4443 81
Šířka (mm) 1838 1842 -4
Výška (mm) 1702 1710 -8
Rozvor (mm) 2690 2690 0
Kufr* (l) 406 360 46
* s minirezervou

V nabídce budou dva motory – přeplňovaný benzinový 1.6 EcoBoost s výkony 110 nebo 134 kW a turbodiesel 2.0 TDCi ve specifi kacích 103 či 120 kW. My jsme nejprve vyzkoušeli vznětový agregát s výkonem 103 kW, pohonem všech kol a manuální převodovkou. Líbil se nám kultivovaný projev, odhlučnění i dostatek síly od nízkých otáček. Převodovka je přesná a jednotlivé dráhy celkem krátké. Také citlivost a přesnost řízení, které nemá s tupými SUV nic společného, nás příjemně překvapila. Prostě ideální spojení, proti němuž nemá benzinová varianta šanci.

Jezdili jsme sice EcoBoostem s výkonem 134 kW spojeným výhradně s šestistupňovým měničovým automatem, ale ty koně jsme nějak nemohli najít. Hned při rozjezdu nás zaskočilo cukání a při jízdě vadilo, jak automat motor zbytečně vytáčí. Za poklidného tempa na hranici 2000 otáček stačilo lehce ťuknout do pedálu plynu, převodovka okamžitě podřadila a otáčky vyletěly nahoru. Ještě že je změna jednotlivých převodů velmi rychlá. Lepší zvolit mód S, ve kterém řidič může řazení ovlivnit a udržovat nižší otáčky – motor je zvládne. Slouží k tomu ale jen neforemné tlačítko na páce voliče, takže tento styl jízdy nejde dlouho vydržet. A zklamání na závěr. Ač jsme jeli celkem umírněně, na palubním počítači svítila průměrná spotřeba jedenáct litrů.

Ford Kuga v číslech
Verze 1.6 EcoBoost 2.0 TDCi
Palivo/počet válcůbenzin/4 nafta/4
Zdvihový objem (cm3)15971997
Výkon (kW při ot./min) 110/5700 134/5700 103/3750 120/3750
Točivý moment (N.m při ot./min) 240/1600 240/1600320/1750 340/2000
Převodovka 6MT 6AT 6MT 6MT 6MT
Pohon 4x2 4x4 4x2 4x4 4x4
Nejvyšší rychlost (km/h) 195 200 190 188 198
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 9,7 9,7 10,6 10,7 9,9
Spotřeba (l/100 km) 6,6 7,7 5,3 5,9 5,9
Cena Trend (Kč) 559 550  611 550 661 550 
Cena Titanium (Kč)  774 000   753 200

Plusy

  • Větší kufr
  • Lepší odhlučnění interiéru
  • Spojení se vznětovým motorem
  • Přesné a citlivé řízení
  • Neznatelné přiřazení pohonu všech kol

Minusy

  • Spotřeba benzinové verze
  • Složité ovládání asistentů přes palubní počítač
  • Zbytečné vytáčení motoru u benzinového automatu