Test Auto.cz

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 2WD Intense – Svatokrádež, nebo pocta?

18.4. 2018
Verdikt
 

Trochu odvahy to chce, pojmenovat teď tak módní kompaktní SUV po kultovním sportovním modelu. Markeťáci Mitsubishi do toho šli.

Eclipse je jedna z ikon třech diamantů. Sportovní auto, které Mitsubishi vyrábělo od roku 1989, poslední kousek vyjel z linky v srpnu 2011. Šlo o čtvrtou generaci modelu, ten úplně poslední kus byl vyveden v černé barvě. Odstín „kalapana“ vybrali fanoušci značky na facebooku, derniérový kus byl následujícího roku v září vydražen za 35.000 dolarů. V přepočtu na koruny byl tedy úplně poslední kus prodán za nějakých sedm set tisíc, což mohla být docela zajímavá investice. Celkově se pak vyrobilo lehce přes devět set tisíc těchto legendárních sporťáků.

SUV? SUV kupé!

Když už se jmenuje Eclipse Cross, tak by se určitě hodilo nevydávat novinku pouze za SUV, ale logicky za SUV kupé. No, kromě slavného jména a trošku krkolomně tvarované zádě s děleným oknem v pátých dveřích nic nenasvědčuje tomu, že by se mělo jednat o SUV kupé. Spojení je to však samo o sobě natolik zvláštní, že si pod ním můžeme představit prakticky cokoliv. Klidně i Mitsubishi Eclipse Cross.

Nejdřív jsem si myslel, že novinka je nástupcem u nás stále velmi populárního modelu ASX, ve skutečnosti se však Eclipse Cross zařadil nad něj. S délkou 4405 mm k tomu předpoklady celkem má, ASX měří jen 4222 mm. „SUV kupé“ by tedy mohlo plus mínus působit v písečku Nissanu Qashqai, japonského soka bych asi označil za nejvíc odpovídajícího soupeře. SUV jako VW Tiguan nebo Kia Sportage jsou už o něco rozměrnější, pohybují se kolem 4,5 metru.

Popravdě, při pohledu na Eclipse Cross jsem měl celou dobu tendenci poměřovat tohle „SUV kupé“ spíš s menším ASX a jemu podobnými (třeba Peugeotem 2008 nebo Renaultem Captur). Asi hlavně kvůli zvláštní zádi, Eclipse Cross mi zkrátka přišel vyšší než širší. Vepředu jsem se pak pozastavoval zejména nad mohutnými chromovanými bumerangy… Mně se tedy nejnovější výtvor v designovém duchu „Dynamic Shield“ do vkusu úplně netrefil, výraz a nezaměnitelnost však tomuto mitsubishi určitě nechybí, což v tomto segmentu jako když najdete.

Mitsubishi ještě nezapomíná připomenout, že vozy SUV a s pohonem všech čtyř kol mají u třech diamantů velkou tradici, vždyť první takový se objevil už v roce 1936. V současnosti pak SUV tvoří 77 % evropských prodejů značky, pohon čtyř kol má každé druhé mitsubishi. Nejeden čtenář si určitě vzpomene taky na sportovní úspěchy třech diamantů, vždyť na Dakaru vyhrálo Mitsubishi dvanáctkrát a v mistrovství světa v rallye pětkrát. Jo, to byly časy Tommiho Mäkinena… Pamatujete, jak Mitsubishi dlouho vzdorovalo nově vzniklé kategorii WRC a Tommi drtil konkurenci s „áčkem“? To mi připomíná, matně se mi vybavuje cosi jako Evo, nebo jak se to jmenovalo. Teď holt táhnou SUV. A ne Tommi.

Klasika, občas až moc

Jako ta červená niť se našimi testy nejnovějších modelů táhnou nářky nad příliš digitálními přístrojovkami a dotykovými displeji, které zhusta nahrazují klasická tlačítka. Ne tak v Mitsubishi Eclipse Cross. Přístrojová deska je sice tvarově členitá a v okolí středového panelu poměrně mohutně zdobená, základ je však klasika na dřeň – oddělené ovládání ventilace s patřičně velkými ovladači, o patro výš infotainment s tlačítky okolo. Zde se na chvíli zastavím. V případě testované specifikace Intense se jedná o prostřední stupeň zábavy s šestipalcovým dotykovým displejem, tlačítko Nav byste však v jeho okolí hledali marně. Jistě uspějete u vrcholného provedení Instyle, disponujícím již sedmipalcovým a nepoměrně moderněji působícím dotykovým displejem. Bohužel, vážení, navigace se Eclipsu Cross netýká! U zmíněného sedmipalcového vrcholu si musíte vystačit s mobilní konektivitou, což mně osobně vadí pramálo, zvykl jsem si na waze, ale v ceníku je to zkrátka málo vídaná a znepokojivá absence.

obrázek [600 x 374]  

Nepochybně vás však uklidní pohled na budíky tak jednoduché a dokonale čitelné, až srdíčko radostí poskočí, ovládání palubního počítače však Mitsubishi situovalo nalevo od přístrojového štítu a dobře tedy rozhodně neudělalo. Ten největší přešlap nás ale ještě čeká. Ani ne tak ergonomický, i když asi by se našlo vhodnější místo pro tlačítka výhřevu předních sedaček než pravá strana středového tunelu (hned vedle řadicí páky…). Ale ta tlačítka… Těžko říct, kde Mitsubishi tyhle kolébkové přepínače vyhrabalo, ale o historizující prvek by se jednalo už v první generaci eclipse.

Vzadu je to fakt eclipse

To je samozřejmě trošku přehnané, přirovnávat prostorové poměry Eclipsu Cross ke sportovnímu eclipse, ale na zadních sedačkách „SUV kupé“ to opravdu žádné vyskakování není. Na nohy jsem byl ještě v pohodě, tedy v případě, že jsem si nastavitelné sedačky (až o dvacet centimetrů) nepřišoupl k těm předním. Ale nad hlavou a na šířku to už bylo trochu horší. Asi nějak takto se sedí v „SUV kupé“… Vepředu je to už jenom SUV, zde místo nechybí.

Jízdní dojmy Mitsubishi Eclipse Cross: Velký krok pro diamanty…

Se zavazadlovým prostorem je to trochu složitější. Mitsubishi uvádí, že v základu poskytuje Eclipse Cross 341 až 448 litrů, to podle toho, kde se zrovna nacházejí zadní sedačky. Za příplatek 3890 Kč si však můžete pořídit „zvětšovací sadu“, díky níž si polepšíte o 83 litrů (dostanete se tedy až na 531 litrů, se sedačkami úplně vzadu pak maximálně 424). Úprava spočívá v tom, že importér jednoduše odstraní dvojitou podlahu, vyjme plastový „pořadač“ a vzniklý prostor vyčalouní. Tipnul bych si, že tuhle proceduru podstoupí devět z deseti v Česku prodaných Mitsubishi Eclipse Cross.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 599 650 Kč Cena v testované výbavě: 618 540 Kč

Základní výbava:Kolenní airbag řidiče, asistent rozjezdu do kopce, sledování mrtvého úhlu, asistent změny jízdního pruhu, systém sledování dopravní situace za vozidlem při couvání, LED přední světlomety, mlhovky, automatická dálková světla, dešťový senzor, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, parkovací kamera, vyhřívané přední sedačky, tempomat, dvouzónová automatická klimatizace, bluetooth handsfree, osmnáctipalcová litá kola.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+15.000 Kč), sada pro zvětšení zavazadlového prostoru (+3890 Kč).

Petříček: Brexit bez dohody by oslabil český HDP až o procento Petříček: Brexit bez dohody by oslabil český HDP až o procento

Vystoupení Británie z Evropské unie bez dohody by mohlo…

Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka

Možnost bydlet jako seriálové hvězdy zřejmě nikdy nebyla…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1800 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.6
Emise CO2:151
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 424 / -
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1500 / 550
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4405
b) šířka (mm): 1805
c) výška (mm): 1685
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1545
f) rozchod vzadu (mm): 1545
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 2WD…






Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

Dostane Mustang další motor? Ford zřejmě chystá výkonnější čtyřválec Dostane Mustang další motor? Ford zřejmě chystá výkonnější čtyřválec

Ford má zřejmě v plánu doplnit nabídku motorizací…

 






 
Švédská rallye po 2. etapě: Tänak převzal žezlo a kraluje

Švédská rallye po 2. etapě: Tänak převzal žezlo a kraluje

Včera

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) je lídrem Švédské rallye, druhého podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích. Na začátku sobotního programu se dostal na první místo, vyhrál čtytři měřené testy a suverénně kraluje severské soutěži.




Blesk.cz

Tohle je tvář války: Fatima (12) váží sotva 10 kilo, s rodinou žije pod stromem

Tohle je tvář války: Fatima (12) váží sotva 10 kilo,…

Miliony Jemenců, hlavně dětí, nesou následky táhlé občanské války. Země je na pokraji hladomoru. Světem otřásly…

Breaking Bad film bude navazovat na seriál a hlavním hrdinou se stane Jesse. Snímek míří na Netflix

Breaking Bad film bude navazovat na seriál a hlavním…

Chystaný Breaking Bad (v Česku Perníkový táta) film začíná nabírat obrysy. Veškeré zvěsti, které kolem snímku…

 

iSport.cz

Češky zářily ve stíhačce! Vítková i Davidová se zlepšily, Krčmář si pohoršil

Češky zářily ve stíhačce! Vítková i Davidová se…

Biatlonový seriál v sobotu pokračoval stíhacími závody! V ženské stíhačce zazářily české závodnice. Veronika…

SESTŘIHY: Baník vyhrál a je třetí. Slaví i Příbram, Bohemians opět padli

SESTŘIHY: Baník vyhrál a je třetí. Slaví i Příbram,…

Ostravský Baník je opět třetí. Minimálně do neděle se svěřenci Bohumila Páníka dostali před Jablonec a pražskou…

 

Reflex.cz

Zdechovský: EU je teď hodně levicová, z brexitu se nepoučila, chyby se hledají všude jinde

Zdechovský: EU je teď hodně levicová, z brexitu se…

KDU-ČSL se v nadcházejících eurovolbách bude o hlasy voličů ucházet v alianci s menšími konzervativními…

Radomil Bábek: Česká republika jako navoněná bída

Radomil Bábek: Česká republika jako navoněná bída

Tak skvěle se nám ještě nežilo. Občan vidí, že mu roste plat, v obchodech najde lákavé zboží, zaletí si na…