Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Land Rover Discovery SCV6: První jízdní dojmy

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 30. 11. 2013 • 23:59
35
31
Zobrazit náhledy (35)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Doba atmosférických osmiválců pomalu končí i u Land Roveru. Model Discovery dostal nový přeplňovaný šestiválec, který pomůže snížit spotřebu. Co dalšího umí?

Discovery, kterého mít nebudete

Využili jsme unikátní příležitost vyzkoušet si nový Land Rover Discovery s kompresorem přeplňovaným benzinovým třílitrem SCV6 o výkonu 250 kW. Nahrazuje v portfoliu pětilitrový vidlicový osmiválec a u nás se bohužel nebude prodávat.

Jak jsme během pár kilometrů za volantem zjistili, je to opravdu neskonalá škoda. Sametový, silný zátah a vysoká kultivovanost tohoto agregátu by podle našeho názoru při testovací jízdě přesvědčila řadu zákazníků, kteří si původně přišli pro naftový biturbodiesel SDV6, o kterém ještě bude řeč. Navíc ani dvanáctilitrová spotřeba při klidné jízdě není nic, co by mělo zákazníky odradit. Ze zkušeností víme, že nejsilnější diesel je úspornější o dva nebo tři litry, což není velká daň za výrazně příjemnější motor. Jedinou věcí, která nám vadila, bylo občas zmatečné podřazování na několikrát při kickdownu.

Co je u modelu Discovery, v rámci modelového roku 2014, nového? Z venku poznáte nové verze poměrně snadno díky nápisu Discovery na kapotě (doposud zde byl název automobilky), je zde nová optika předních světlometů s denními LED či stříbrný lem masky chladiče a upravený přední nárazník. Nové jsou také dvě provedení kol z lehké slitiny. V zadní části zmizela z nápisu Discovery čtyřka a označení motorizace se přesunulo z pátých dveří za přední blatníky. Interiér je bohatší třeba o hlídání mrtvého úhlu, kvalitní příplatkový audiosystém Meridian se 17 reproduktory nebo kamerový asistent.

Další změna se týká 188kW třílitrového biturbodieselu SDV6 s točivým momentem 600 N.m při 2000 otáčkách, zkombinovaným s osmistupňovým automatem ZF. U něho došlo ke snížení kombinované spotřeby na rovných 8 litrů a to díky standardnímu osazení auta systémem Stop-Start a jednoduššímu pohonu 4x4 bez redukční převodovky. Diferenciál Torsen má rozdělení točivého momentu mezi nápravy 42:58 a váží o 18 kg méně. Dosud používaný systém zůstává v nabídce i nadále jako alternativa pro náročnější řidiče.

Související články

Témata
1. 12. 2013 20:34
Re: nešťastná evoluce
Jak asi bude žrát ve 2,5tunové krabici se stálým pohonem všech kol?
1. 12. 2013 13:32
Re: nešťastná evoluce
Je mi jedno jak žere u Audi, bavím se o V6 JLR.
1. 12. 2013 10:12
Re: Discovery, kterého mít nebudete
Vůbec mi nedošlo, že je to článek o Land Roveru. :-) Na Disco jsem nikdy nekoukal. Má chyba.
1. 12. 2013 09:58
Re: nešťastná evoluce
Nic proti, ale s kolegou souhlasím. Kompresor je ideální přeplňování pro sportovní auto, ale v takové krávě bude spotřeba šílená... Hlavně nechápu, jaký má smysl takový downsizing. U Audi žere 3.0 TFSI úplně stejně jako předchozí 4,2 možná i víc.
Downsizing - turbo, ne kompresor.
1. 12. 2013 06:01
Re: nešťastná evoluce
Z vlastní zkušenosti ty kobylko :-) Ty si dávej pozor, abys' psal vůbec pod správný články konstanto... Tohle je o Discárně, ne o BMW.
Naučit se jednu konstantu neznamená sežrat moudrost světa, tobě jich zatím nepomůže ani sto.

A některý konstanty jsou teoreticky fajn, nezapomeň ale, že nejdůležitější je praxe. Ty svůj čas neztrácej, přihlaš se znova do autoškoly a začni se na silnicích chovat slušně, pak bude fajn ;-)
Články odjinud