TEST Land Rover Discovery SCV6: První jízdní dojmy
Discovery, kterého mít nebudete
Využili jsme unikátní příležitost vyzkoušet si nový Land Rover Discovery s kompresorem přeplňovaným benzinovým třílitrem SCV6 o výkonu 250 kW. Nahrazuje v portfoliu pětilitrový vidlicový osmiválec a u nás se bohužel nebude prodávat.
Jak jsme během pár kilometrů za volantem zjistili, je to opravdu neskonalá škoda. Sametový, silný zátah a vysoká kultivovanost tohoto agregátu by podle našeho názoru při testovací jízdě přesvědčila řadu zákazníků, kteří si původně přišli pro naftový biturbodiesel SDV6, o kterém ještě bude řeč. Navíc ani dvanáctilitrová spotřeba při klidné jízdě není nic, co by mělo zákazníky odradit. Ze zkušeností víme, že nejsilnější diesel je úspornější o dva nebo tři litry, což není velká daň za výrazně příjemnější motor. Jedinou věcí, která nám vadila, bylo občas zmatečné podřazování na několikrát při kickdownu.
Co je u modelu Discovery, v rámci modelového roku 2014, nového? Z venku poznáte nové verze poměrně snadno díky nápisu Discovery na kapotě (doposud zde byl název automobilky), je zde nová optika předních světlometů s denními LED či stříbrný lem masky chladiče a upravený přední nárazník. Nové jsou také dvě provedení kol z lehké slitiny. V zadní části zmizela z nápisu Discovery čtyřka a označení motorizace se přesunulo z pátých dveří za přední blatníky. Interiér je bohatší třeba o hlídání mrtvého úhlu, kvalitní příplatkový audiosystém Meridian se 17 reproduktory nebo kamerový asistent.
Další změna se týká 188kW třílitrového biturbodieselu SDV6 s točivým momentem 600 N.m při 2000 otáčkách, zkombinovaným s osmistupňovým automatem ZF. U něho došlo ke snížení kombinované spotřeby na rovných 8 litrů a to díky standardnímu osazení auta systémem Stop-Start a jednoduššímu pohonu 4x4 bez redukční převodovky. Diferenciál Torsen má rozdělení točivého momentu mezi nápravy 42:58 a váží o 18 kg méně. Dosud používaný systém zůstává v nabídce i nadále jako alternativa pro náročnější řidiče.