Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-Benz R 350 CDI 4Matic - Hyperkombi

Mercedes-Benz R
Mercedes-Benz R
Mercedes-Benz R
Mercedes-Benz R
56 Fotogalerie
Diskuze (40)
Ve Stuttgartu přibrousili velkému eRku hrany a vylepšili co šlo. Jaký je nejlevnější pětimetrový Mercedes po faceliftu?

Po nedávném faceliftu přišla řada R o diskutabilní světlomety a maska nabyla poněkud konzervativnější výraz. Co se změnilo dále a má omlazené luxusní kombi lepší šanci na úspěch?

Úspěšnému vymetání tržních skulin se Mercedes-Benz věnuje dlouhodobě. Kdo si vzpomene na úspěch CLS a následné horečné aktivity konkurence v nové třídě čtyřdveřových kupé, nemůže mu to upřít. Třída R mohla být podobný příklad, kdyby… prostě kdyby nebylo těch světlometů.

Futuristický tvar kombinující kruh a křídlo dával vzpomenout na kreace SsangYongu v této oblasti, i méně konzervativní zákazníci Mercedesu jej ale přijímali s menším nadšením, než by si jinak skvělé auto zasloužilo. Nastal tedy kýžený čas faceliftu a před námi stojí auto, které na první pohled zapadá do designu značky – nenápadný luxus neruší nic výstředního.

mercedesbenz testy mpvmercedesbenz testy mpv | Zdroj: acz 

Specifikem modelu je výběr ze dvou rozvorů, možností pohonu obou nebo zadní nápravy a široké škály motorů. Námi testovaný šestiválcový turbodiesel 350 CDI disponuje maximálním výkonem 195 kW a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Tento motor se dodává pouze v kombinaci s pohonem všech kol 4Matic, což v kombinaci s pohotovostní hmotností 2550 kg považujeme za jedinou rozumnou možnost. Neslyšná pohonná jednotka v kombinaci s hladce řadícím automatem by měla být samozřejmostí ve všech vozech této ceny, i přes debaty o nutnosti počtu rychlostních stupňů jsme spokojeni: Vůz reaguje i na požadavek dynamického předjíždění pěkným kickdownem a za celou dobu testu si motor řekl o téměř neskutečných 9,8 l/100 km.

Konzervativní luxus interiéru je očekávatelný a příjemný - po B sloupek se sedí ve třídě S, takže precizně zpracovaná palubní deska a spíše komfortní křesla místo sedadel nalezneme i zde. Zadní dveře s prodlouženým rozvorem (za překvapivě rozumný příplatek 44.000 Kč) pak umožňují velmi pohodlný přístup k zadní řadě sedadel s nemenším komfortem. Od C sloupku pak začíná prostor, srovnatelný snad jen s třídou GL. Zavazadelník s délkou podlahy přes 1,2 metru může ukrývat výklopné šesté a sedmé sedadlo, nebo sloužit jako jeskyně pro 633 litrů zavazadel přikrytelných roletou.

mercedesbenz testy mpvmercedesbenz testy mpv | Zdroj: acz 

Příplatková výbava je podle očekávání zaměřena spíše na komfort, vyzdvihujeme ale zejména adaptivní nastavení vzduchového odpružení: Zatímco v režimu Comfort jsme v limuzíně a i na dvacetipalcových kolech si užíváme houpavosti a žehlení nerovností, režim Sport znatelně přitvrdí a odstraní náklony v zatáčkách. Jízda, zvláště ta rychlá a zvláště ta přímým směrem – je vůbec v tomto voze zážitek: Maximální stabilita a držení směru ve spojení s maximálním pohodlím pro posádku by si zasloužily přídomek GT, schopnosti podvozku a obří zavazadelník pak zase evokují pozitiva velkých SUV. Od auta se ovšem nedá čekat nemožné, takže zaprvé – fyzika se nedá odstranit a do prudčeji najížděných zatáček se vůz vrhá s nadšením stěhovacího LIAZu, navíc díky účinnému posilovači nemá řidič v těchto situacích dost kontaktu s vozovkou. Houf elektronických asistentů a účinné brzdy zachrání mnohé, s Imprezou ale ze Zbraslavi na Jíloviště nesoupeřte.

Svou daň si žádají také rozměry vozu: především šikmo vzad, ale i dopředu přes nekonečnou kapotu není moc vidět. Sofistikovaný zvukově-grafický parkovací systém v mnohém pomůže, ale i tak buďte opatrní: sice je to „jen“ kombi, ale opravdu hodně velké.

Cena základního provedení a příplatkových výbav je podle našeho názoru odpovídající.

mercedesbenz testy mpvmercedesbenz testy mpv | Zdroj: acz 

První cena vozu1.262.400,-Kč (R 300 170 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.446.000,-Kč (R 350 CDI 4M 195 kW)
Základní cena testovaného vozu1.490.400,-Kč (R 350 CDI 4M L 195 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.019.000,-Kč (R 350 CDI 4M L 195 kW)

Plusy

  • Tichý a pružný motor
  • Nízká spotřeba
  • Stabilita jízdy
  • Komfort odpružení
  • Vnitřní prostor
  • Nejdostupnější pětimetrový Mercedes

Minusy

  • Nekomunikativní řízení
  • Malá chuť zatáčet
  • Nepřehledná karoserie

Vstoupit do diskuze (40)