Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nissan Teranno II 2,7 TDi

Druhá verze Terrana je pouze inovací známé jedničky . Výroba těchto vozů se realizuje ve Španělsku v závodě Iberica v Barceloně. Design a konstrukce vozu byly navrhnuty ve vývojovém centru Nissanu v Anglii.

Testované Terrano bylo pětidvéřové s přeplňovaným dieselem 2,7 l a nejlepší možnou výbavou. Ta obsahovala např.: airbag řidiče i spolujezdce, samosvorný diferenciál zadní nápravy, ABS, klimatizaci, výškově stavitelný a kůží potažený volant, el. ovládaná okna všech dveří, centrální zámek s dálkovým ovládáním, imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla, tónovaná skla, el. ovládané střešní okno, mlhová světla a kola z lehkých slitin.

Interiér vozu je prostorný, místa na zadních sedadlech je požehnaně , ale určitým zklamáním je rozměr zadního sedadla, které připomíná spíše lavici. Opěradlo u střední postavy končí někde u lopatek . Přístrojová deska je ze světlého plastu, ve středu a na bočních ventilačních otvorech je vybavena nepříliš přesvědčivou imitací dřeva z probarveného plastu (viz foto). Zavazadlový prostor je prostorný a plochý, dobře přístupný velkými zadními dveřmi, které se otevírají, jak bývá u off-roadů obvyklé, do strany (viz foto).

Řízení vozu je pohodlné a snadné. Prakticky není rozdílu, zda řídíte Terrano nebo např. Primeru. Všeobecně dobrý výhled z vozu ještě navíc podporují rozměrné zpětné zrcátka, které je samozřejmě možno el. seřizovat. Přílišné naklánění v zatáčkách je častým neduhem vysokých terénňáků, u Terrana je tento problém vcelku slušně eliminován.

Přeplňovaný vznětový motor 2,7 sice díky názvu TDi vyvolává dojem, že má přímé vstřikování, ale není tomu tak. Vstřikování paliva je realizováno klasickou předkomůrkou. Díky chladiči stlačeného vzduchu se výkon oproti minulé verzi výrazně zvednul na slušných 92 kW. Točivý moment vzrostl na 278 Nm při dvou tisících otáčkách. Díky této úpravě se Terrano II se vznětovým motorem jeví jako ideální kombinace.A to především díky výbornému tahu z nízkých otáček, slušnému nejvyššímu výkonu a také dobrou kultivovaností. Také odhlučnění je na lepší úrovni a subjektivně se jeví jako velmi dobré. Spotřebu jsme neměli možnost měřit, ale podle oficiálního měření spotřeby vychází průměr na 10,5 l/100 km, což je při pohotovostní hmotnosti přesahující 1900 kg vcelku přijatelné.

Pohon kol Terrana II je realizován buďto jen na zadní kola na všechna kola nebo v případě náročnějšího terénu lze samozřejmě využít redukci.

Jízda lehčím, ale rozmočeným terénem, byla bohužel prakticky znemožněna díky sériově montovaným pneumatikám, které měly vzorek vhodný spíše na běžnou silnici. Sériová montáž těchto pneumatik je však vcelku logická, jelikož 95% času stráví Terrano na běžných silnicích. Pokud by nový majitel přeci jen chtěl dovádět v terénu častěji, bude si muset pořídit vhodnější pneu. Světlá výška vozu je 215 mm, stoupavost 39 stupňů, boční náklon 48 st. Vodní hladina může bez problémů sahat do výšky 450 mm.

Terrano II je typickým příkladem vozu, kdy se výrobce snaží maximálně přizpůsobit zákazníkovi, který chce jezdit v pohodlí osobního vozu, ale zároveň si chce občas zasportovat v terénu.

Cena základní sestavy 0 Kč
Cena testované sestavy 1 059 000 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 278 / 2000 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 9.3 / 10.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 115 / 1900
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1875 / 705
Rozměr pneu: 235
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1850
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne