Testovací centrum Daimleru: Povrchové úpravy
Koncern Daimler díky divizi Speciálních vozidel dokáže mnoho prací na budovaném zkušebním zázemí zvládnout vlastními silami. Nezpevněná část testovacích silnici již přichází do provozu a má sloužit ke zkouškám terénních vozidel.
Nezpevněná část okruhu se musí po několikahodinovém provozu vozidel vrátit do původního stavu a pravidelně udržovat, proto dostal speciální Unimog U 430 plný úvazek právě v tomto areálu. Má na starosti trať dlouhou 1,2 km, kterou upravuje díky nářadí připevněnému k přídi i zádi vozidla.
Příď je osazena postřikovačem s nádrží vody o objemu 4200 litrů a má za úkol smáčet příliš prašný povrch. Nářadí na zádi používá kultivátor, který však má na starosti uježděný povrch nakypřit, aby odpovídal režimu terénního provozu. Veškerá nářadí ovládá řidič joystiky. Jízdní povrch je tvořen štěrkem, pískem a dalšími materiály.
Pohon Unimogu s celkovou hmotností dvanáct tun zajišťuje agregát o výkonu 220 kW a točivém momentu 1200 N.m. Převodovka také umí režim Easydrive, což znamená plíživý pohyb pro případ, že by povrch dráhy byl příliš udusaný a kultivace mimořádně náročná.
Budování nového testovacího centra v Immnedingenu komentují inženýři ze stávajícího zkušebního zázemí Daimleru v Singelfingenu tím, že mají v úmyslu přestěhovat velkou část zkušebního provozu do nově budovaného zázemí. Immendingen Testing and Technology Centre bude zahrnovat velké množství různých drah. Dominantním prvkem se stane třípruhový velký ovál, který bude doprovázet řada typicky městských a meziměstských vozovek.
10.000 vůz Mercedes-Benz
Po více než padesátileté spolupráci mezi dopravní skupinou Rethamnn a značkou Mercedes-Benz došlo k předávce jubilejního 10.000. vozidla Arocs 3236. Čtyřnápravový podvozek s motorem OM o výkonu 265 kW a kabinou Classicspace obdržel komunální nástavbu od firmy Faun.
Slavnostní událost proběhla v továrně Mercedes-Benzu ve Wörthu. Za výrobce předal vozidlo Andreas Schmid (uprostřed), vedoucí prodeje nákladních vozidel Mercedes-Benz v Německu.