Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle byste od Martina Vaculíka nečekali: Driftuje lépe BMW, nebo Tesla?

Video placeholder
redakce AUTO.CZ

Martin Vaculík se také občas sveze rychleji, ale jen proto, aby zhodnotil podvozek automobilu. Na závodech nebo okruhových jízdách pro veřejnost jej nepotkáte a vymlouvá se, že z hluku motorů jej vždy rozbolí hlava a to je pak těžké si něco užít.  

Poslední dobou se však o chování vozů na limitu zajímá ještě více kvůli elektromobilům, kterým bývá vyčítána vysoká hmotnost a její negativní vliv na ovladatelnost, zároveň však přiznávaná lepší trakce díky přesnějšímu řízení točivého momentu motorů. V každém případě Martina znají spíš majitelé dacií, než příznivci motorsportu. 

Petr Větvinský je opačný případ. Nadšený řidič se snaží nevynechat jediný trackday nejen v Česku, ale i v  bližším zahraničí. Narazíte na něj v Melku, Brně, Mostě, Spa a samozřejmě na legendárním Nürburgringu. Jako jeden z mála Petr jak pro běžný provoz, tak pro okruhové ježdění, driftování a autoslalomy kombinuje spalovací a elektrická auta. Konkrétně přesedá z Porsche Cayman GT4 do speciálně upraveného BMW E36 323ti Compact a do Tesly Model 3 Performance s upraveným sportovním podvozkem.

S Martinem se potkali na Polygonu v Hradci Králové. Z nečekané spolupráce vzniklo opravdu zajímavé video: Dozvíte se v něm, jak bezpečně začít s driftováním, jakým chybám se vyhnout a jak správně udržovat vozidlo v řízeném smyku. A na vlastní oči uvidíte, jaký je rozdíl v driftování s klasickou šestiválcovou spalovací zadokolkou a s teslou, která má pro každou nápravu jeden elektromotor. 

Samotného Martina Petrovo umění tak zaujalo, že slíbil, že to bude také trénovat. Tak uvidíme, čeho se od něj ještě dočkáme.