Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je asi nejextrémnější Ford Ka na světě, pod kapotou ukrývá techniku Audi S3

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Unikátní hot-hatch s rozšířenou karoserií nabízí 433 koní a pohon všech kol.

Ford Ka byl celkem roztomilým městským hatchbackem, který nabízel kompaktní rozměry a přiměřený výkon. Wayde Evans z britské dílny Mohawk Customs se však rozhodl, že decentní hatchback přestaví na jeden z nejextrémnějších hot-hatchů, s jakými se můžete setkat. A svou práci vzal opravdu svědomitě.

Základem bylo kompletní odstrojení Fordu Ka, na jehož šasi následně úpravce narouboval podvozek z první generace Audi S3. Při velikostním rozdílu obou aut to může znít komplikovaně, Audi S3 však měla jen o 67 mm delší rozvor náprav, díky čemuž byla celá „transplantace“ realizovatelná.

Video se připravuje ...

Aby úpravce zakryl nepatrně delší rozvor náprav i širší rozchod kol, dostal Ford Ka pořádně rozšířené přední blatníky, nové nástavce prahů, rozšířené zadní blatníky a také zcela nové nárazníky. Výsledkem je vzhled opravdu nasupeného vozu, který na první pohled připomíná soutěžní speciál pro WRC.

Za zmínku stojí, že na vytvoření předního nárazníku padly asi 3 nebo 4 nárazníky původně určené pro modely StreetKa a SportKa, jejichž díly úpravce různě kombinoval. Nová aftermarket přední světla s diodovou technikou byla původně pro model SportKa, díky úpravám sem ale hezky sednou.

Vzadu vidíme tradiční světla v kombinaci s kulatou mlhovkou uprostřed nárazníku, čtyřmi koncovkami výfukového systému, průduchy na zadním nárazníku a masivním karbonovým křídlem, které je instalované přímo na páté dveře.

Z interiéru sice nevidíme mnoho, dobře patrný je však robustní ochranný rám, který nejspíš přispívá i k vyšší tuhosti různě rozřezané a posvařované karoserie. Lze předpokládat, že kabina bude spartánská, podobně jako v závodním voze, a vybavena sportovními sedačkami i speciálními bezpečnostními pásy.

To nejzajímavější se ale ukrývá pod kapotou, kde je 1,8litrový 20V přeplňovaný čtyřválec, původem z Audi S3. Ovšem zatímco sériový motor nabízel výkon 165 kW, tenhle konkrétní kousek prošel vcelku rozsáhlým laděním, které vyhnalo výkon až na 319 kW (cca 433 k). Motor dostal nové turbo Holset Hx35, nové interní komponenty, nový výfuk a samozřejmě nově naladěnou řídící jednotku. Potenciál motoru by pak měl být až kolem 500-600 koní.

Motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, která posílá výkon na systém pohonu všech kol Audi Quattro, který však u první generace S3 pracoval se systémem Haldex. Přední zavěšení a brzdy Brembo si úpravce vypůjčil ze Seatu Leon Cupra R, který měl k S3 technicky blízko. Ford navíc dostal speciální sadu coiloverů a 18“ kola.

Video se připravuje ...

Evans prozradil kolegům z Carscoops, kteří na projekt upozornili, že téměř celé auto postavil svépomocí a s poměrně omezeným množstvím nástrojů. Některá práce tak není nejlepší, Evans si ale práci na projektu údajně užil a nakonec i litoval, že vůz prodal. Doufá ale, že se brzy dostane k dalšímu zajímavému projektu.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme